  • 41. Data: 2017-08-03 01:31:12
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:59821727$0$654$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pszemolu, przeciez jezdzisz na nartach ..

    No i?
    Bo nie kumam czaczy... chodzi Ci o podgrzewane wyciągi krzesełkowe?
    Tam gdzie lubię jeździć do "Sunshine Village" mają na razie tylko
    jeden taki wyciąg z grzanym siedziskiem i plastikowym bąblem nad
    narciarzami: http://www.skibanff.com/sunshine-village/tee-pee-tow
    n-lx/
    O to Ci chodziło? Reszta wyciągów tradycyjnych: siedzisko Ci pani
    miotełką ze śniegu omiata jak do Ciebie dojeżdza: low tech...
    Generalnie Kanadyjczycy raczej twardziele są i zimy się nie boją ;-)
    Bardzo ich lubię...

    > Ale my tu nie o podkoszulku, tylko wejsciu do auta i posadzeniu tylka w
    > zwyklych spodniach na fotelu co ma -20 C.

    No ale włączasz ogrzewanie siedzeń zdalnie?
    Czy jak już usiądziesz w aucie na tych zmrożonych siedzeniach ?

    > Bo przypadek posadzenia tylka w przemoczonych narciarskich spodniach chyba
    > nie wymaga przywolywania ..

    Nie mam przemoczonych spodni... jak Ty jeździsz??? ;-)

    > A w tylek nie bylo zimno ?

    Nie. Ogólnie w aucie było ciepło. Tylko szyba i wycieraczki nienadążały.

    > Prawde mowiac tez nie rozumiem.
    > Po rozgrzaniu auta w trasie nie powinno byc klopotow z ogrzaniem szyby
    > przez nawiew.
    >
    > Elektryczna sie przydaje przy rozpoczeciu jazdy, oraz jak szyba zaparuje

    No to teraz wyobraź sobie taką zawieję śnieżną że nawiew na przednią
    szybę nie nadąża z ogrzewaniem jej przy autostradowych prędkościach.
    Śnieg się zbiera na początku na samym dole a potem idzie coraz wyżej
    i wyzej i musisz zjechać do oazy aby zdrapać szyby...
    Jeden raz w życiu miałem takie doświadczenie w tym aucie.

  • 42. Data: 2017-08-03 02:42:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zle mnie odbierasz. Nie zycze Ci zle, wrecz przeciwnie. Uwazam ze jak w powiedzonku
    nie zawadzi jak glupi madremu doradzi. Wszystkie przekrety maja jeden scenariusz, nie
    znaczy to wszystko co sie dzieje wedlug tego scenariusza jest przekretem. Scenariusz
    jest prosty jak wycieczka na MS Batory. Na poczatku szerokie horyzonty. Drugi etap to
    bujanie gosci. A na koncu rzygac sie chce i wysiasc nie mozna. Wedlug tego prostego i
    uniwersalnego scenariusza byl stworzony PRL i socjalizm. RP i kapitalizm. Dziala
    wedlug tego scenariusza Cyganka i wieksi od niej oszusci. Bardzo chcesz miec swoja
    tesle. I to jest fajne ze bedziesz mogl zrealizowac swoje marzenia. Ale nawet w
    takiej sytuacji nie wolno wylaczac czujnosci jesli daje sie w ciemno rok albo dwa
    lata swojego zycia. W tej chwili jestes na etapie szerokich horyzontow i momentami
    otarles sie o bujanie gosci. Pewno wszysko z amerykanska bedzie ok. Ale gosc dla mnie
    wiarygodny nie jest. Nie ryzykuje swojej kasy. Ma pomysly w stylu wyprawa w kosmos i
    poczta pneumatyczna dla ludzi. Albo jest dzieckiem szczescia, albo wariatem albo
    przekreciarzem. Czwartej opcji nie ma. Jakis czas temu poznalem kogos kto zajmuje sie
    naprawianiem firm. Przede wszystkim duzych handlowych. Nie Polak bogaty z domu.
    Naprawa firmy trwa minimum trzy lata. Wynagrodzenie bajeczne. Warunkiem dostania
    pracy jest kupienie akcji reperowanej firmy. Trzeba kupic za kwote co ma szesc zer i
    troche wiecej niz jedynke na poczatku. Oczywiscie mowa o dolarach a nie pesetach.

  • 43. Data: 2017-08-03 10:01:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 01:24, Pszemol pisze:
    > "T." <k...@i...pl> wrote in message
    >
    > Chodzi Ci o Volvo czy o Teslę? ;-)

    > Ale mówisz o tych tasiemkach rezystywnych między warstwami szkła?
    > Takie ogrzewające dół szyby jak w przypadku całej powierzchni tylnej?

    Zasada jest właśnie taka, ale nie są to tasiemki, ale bardzo cienkie
    druciki między warstwami szyby na całej jej powierzchni (poza
    marginesami). Jak się skupi wzrok na samej szybie to je widać, a tak to
    są na tyle cienkie, że nie są zauważalne. Żeby je zobaczyć trzeba się
    dobrze przyjrzeć. VW ma jakiś inny patent - folię grzejną między
    warstwami szyby.
    To wygląda mniej więcej tak (to bardzo duże powiększenie - jak
    wspomniałem te druciki są praktycznie niewidoczne):
    http://tinyurl.com/y7lygeem
    T.

  • 44. Data: 2017-08-03 10:04:51
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    troche wiecej niz jedynke na poczatku. Oczywiscie mowa o dolarach a nie pesetach.

    Musk i tak splajtuje z Teslą jak w przyszłym roku Morawiecki swoje
    elektryczne autko wypuści na rynek. Miliony ludzi będą się ustawiały pod
    drzwiami FSO i błagały o wcześniejszy wpis na listę. Pojawią się talony,
    przedsprzedaż ekspressowa, a używane 3-letnie auto będzie się
    sprzedawało drożej niż nowe... To dopiero będzie! :-)
    T.

  • 45. Data: 2017-08-03 10:05:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 01:13, Pszemol pisze:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > Kwartalne wyniki finansowe ogłosili... lepsze niż oczekiwania analityków:
    > https://www.cnbc.com/2017/08/02/tesla-second-quarter
    -earnings-2017.html

    > Wartość akcji na rynku wzrosła już prawie 8% po ogłoszeniu tych wyników.
    > Miałem napisać aktualną cenę akcji $350.. ale właśnie musiałem poprawić
    > na $351,90. Cena na koniec dnia (przed ogłoszeniem kwartalnych wyników)
    > była $325,89.

    Madoff też tak miał. Nie żebym straszył... :-)
    T.

  • 46. Data: 2017-08-03 18:02:49
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:

> [...]
    > To wygląda mniej więcej tak (to bardzo duże powiększenie - jak
    > wspomniałem te druciki są praktycznie niewidoczne):

    Cool.

  • 47. Data: 2017-08-03 18:02:49
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > uniwersalnego scenariusza byl stworzony PRL i socjalizm. RP i kapitalizm.
    > Dziala wedlug tego scenariusza Cyganka i wieksi od niej oszusci.

    Mam wrażenie że wszędzie doszukujesz się celowych przekrętów i wszędzie
    boisz się, że ktoś Cię chce oszukać... Nie wiem czemu taki jesteś, być może
    życie Cię bardziej doświadczyło niż mnie, być może zostałeś przez kogoś
    mocno skrzywdzony (Amber Gold?) i został Ci uraz - nieważne. Ja mam w sobie
    troszkę więcej optymizmu :-)

    > Bardzo chcesz miec swoja tesle. I to jest fajne ze bedziesz mogl
    > zrealizowac swoje marzenia. Ale nawet w takiej sytuacji nie wolno
    > wylaczac czujnosci jesli daje sie w ciemno rok albo dwa lata swojego zycia.

    O czym Ty mówisz? Gdzie kto daje w ciemno dwa lata swojego życia??

    Przecież ja tylko w zeszłym roku, 31 marca 2016, wyraziłem/zadeklarowałem
    zainteresowanie tym produktem i zarezerwowałem sobie miejsce w kolejce
    innych chętnych na potencjalnie deficytowy produkt. Tyle... życie się toczy
    dalej. Więc jakie "danie w ciemno dwu lat swojego życia"?? Dałem w ciemno
    $1000 jako token uwiarygodniający moją ofertę zainteresowania. Kwota ani
    nie robi żadnej dziury w moim budżecie ani nie jest dużym procentem
    wartości produktu jakiego dotyczy i nawet jest w pełni zwrotna, a więc nie
    zobowiązuje do zakupu a tylko potwierdza że zainteresowanie moje nie jest
    trywialne, nie na żarty tylko poważnie rozważam zakup aby położyć na to
    konkretną sumę dolarów.

> [...]
    > pneumatyczna dla ludzi.
    > Albo jest dzieckiem szczescia, albo wariatem albo przekreciarzem. Czwartej opcji

    Zapominasz że Elon Musk to nie jest postać nieznana. Tesla to nie jest jego
    pierwsza udana firma. O Paypal.com słyszałeś?

    Tak samo mówili o nim gdy ogłaszał swoje plany dotyczące elektrycznych
    samochodów w czasach, gdy nikomu nie śnił się produkt inny od Melexa czy
    wózka do gry w golfa. I potem powstał Tesla Roadster, elektryczna,
    dwudrzwiowa wyścigówka wykręcająca głowy nie tylko przypadkowym
    przechodniom ale i entuzjastom motoryzacji. Potem zaczął sprzedawać model S
    i model X.

    Tak samo mówili o nim gdy zaczął snuć plany o zaangażowaniu w program
    kosmiczny, wizje o ponownym użyciu rakiet gdy normą był jednorazowy lot i
    ogromne marnotrawienie kosztów na budowanie za każdym razem nowych
    silników. Nie skończyło się na gadaniu - założył firmę SpaceX i odniósł
    sukces z rakietami wielokrotnego użycia Falcon lądującymi pionowo na
    platformach morskich. Potem przyszły zamówienia rządowe od NASA i zaciekła
    konkurencja z Boeingiem i innymi gigantami przemysłu kosmicznego...

    Wracając do samochodów następnym etapem jest popularny samochód Model 3 z
    ceną na poziomie BMW seria 3. I jak na razie dotrzymuje obietnicy, ruszył z
    masową produkcją zgodnie z planem...

    Twierdząc, że Musk nie angażuje swoich pieniędzy w swoje zwariowane pomysły
    wykazujesz się tu dużą ignorancją. Przecież zainwestował w te firmy
    WSZYSTKIE swoje pieniądze jakie dostał ze sprzedaży Paypala.

    No i? Twój argument brzmi??

  • 48. Data: 2017-08-03 18:02:50
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:
    > Musk i tak splajtuje z Teslą jak w przyszłym roku Morawiecki swoje
    > elektryczne autko wypuści na rynek.

    :-))))

> [...]
    > przedsprzedaż ekspressowa, a używane 3-letnie auto będzie się
    > sprzedawało drożej niż nowe... To dopiero będzie! :-)

    Życzmy im powodzenia!
    Jako klienci powinniśmy być zainteresowani konkurencją między producentami
    dającą nam więcej ciekawych opcji do wyboru!

  • 49. Data: 2017-08-03 18:02:50
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:

    -earnings-2017.html

    > Madoff też tak miał. Nie żebym straszył... :-)

    Jak miał?

  • 50. Data: 2017-08-03 18:29:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >jest
    >trywialne, nie na żarty tylko poważnie rozważam zakup aby położyć na

    To po co te watki z tego roku ?
    Straciles zainteresowanie, czy jednak za droga i zastanawiasz sie -
    stac mnie, czy lepiej wycofac poki mozna :-)

    J.