  • 131. Data: 2015-10-22 17:46:33
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Oct 2015 16:13:18 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Teoretyzuje, ale mniej wiecej wiem jaka to skala trudnosci (bardzo
    > trudne).

    Ważne, że działa.

    > Na codzien moze i dziala dobrze, ale pamietaj, ze jeden falszywy
    alarm
    > rocznie to jest o jeden alarm za duzo.

    Jaki znowu fałszywy alarm? Działa albo nie, jeśli nie jest w, stanie
    zobaczyc krawedzi, nie ma żadnych fałszywych alarmów.

    > Bo kazdy taki alarm moze sie skonczyc czolowka lub rowem.

    Zawsze można dostać zawału, wylewu albo pisać smsa.

    > Przejechales tym choc rok/20 kkm ?

    Przejzdzam tym 30kkm/rok, jeżdżę tym dwa lata.

    --
    Marek

  • 132. Data: 2015-10-22 18:42:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 22 Oct 2015 16:13:18 +0200, "J.F."
    >Ważne, że działa.

    >Jaki znowu fałszywy alarm? Działa albo nie, jeśli nie jest w, stanie
    >zobaczyc krawedzi, nie ma żadnych fałszywych alarmów.

    A co ma wtedy zrobic automatyczny kierowca ?
    Awaryjne hamowanie, "ratunku, ja nie widze drogi".

    >Zawsze można dostać zawału, wylewu albo pisać smsa.

    > Przejechales tym choc rok/20 kkm ?
    >Przejzdzam tym 30kkm/rok, jeżdżę tym dwa lata.

    Moment - czy my sie dobrze rozumiemy ?
    Jezdzisz fordem z systemem ostrzegania o niezamierzonej zmianie ruchu
    ?
    Czy z systemem utrzymywania pasa ruchu ?

    Ford poszedl juz dalej i krecic kierownica potrafi
    https://www.youtube.com/watch?v=qaF54Vy9WkA
    choc trzeba obejrzec do konca.

    Ponoc od 2011 potrafi.
    http://premiummoto.pl/jak-dziala-system-utrzymywania
    -pasa-ruchu/

    No, podziwiam. I programistow, i prezesow - za odwage :-)

    J.

  • 133. Data: 2015-10-22 19:14:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.10.2015 18:42, J.F. wrote:

    > Ford poszedl juz dalej i krecic kierownica potrafi
    > https://www.youtube.com/watch?v=qaF54Vy9WkA
    > choc trzeba obejrzec do konca.

    Słabo to wygląda. Mam wrażenie, że po po 4 browarach lepiej bym
    poprowadził;)

    Shrek

  • 134. Data: 2015-10-22 19:30:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-22 o 14:38, Pszemol pisze:

    >Sugeruje że klienci z Norwegii (i nie tylko) wózek akumulatorowy
    >mają jako trzeci lub czwarty pojazd w rodzinie.
    >Więc jest używany na bliskie dystanse w większości do jazdy
    >po mieście.

    Ale Norwegowie nie maja jakos strasznie duzo aut - chyba nawet ciut
    mniej niz my mamy, przynajmniej oficjalnie.
    http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/in
    dex.php/Passenger_cars_in_the_EU

    Srednio wychodza dwa na 4-ro osobowa rodzine.

    A tych elektrycznych pojazdow kupuja obecnie 1/4 nawet do 1/3.

    Z tym ze jak zwykle - powody bywaja inne niz milosc:
    http://evobsession.com/electric-cars-now-23-of-new-c
    ar-sales-in-norway/

    Brak podatku, bezplatne drogi, pasy dla autobusow, no i mozliwosc
    doladowania - oni tam maja gniazdka na parkingach, zeby zwykly
    samochod w zimie odpalic. Czyzby w dodatku za darmo ?

    A ten podatek tam niemaly - chyba podobny do dunskiego, i w efekcie
    taki e-golf kosztuje mniej wiecej tyle samo co zwykly golf.
    http://app.volkswagen.no/ihdcc/content/no/brand/no/c
    onfigurator.html#30301

    I nawet bym rzekl ze mniej, bo wiecej to tylko od podstawowego modelu.

    A Tesla jesli dobrze widze ok 500k NOK kosztuje - czyli niewiele
    drozej od jakiegos mocniejszego golfa.
    Aczkolwiek ... po co jakis mocniejszy golf w Norwegii :-)

    Na drugie auto w rodzinie jak znalazl ... a moze i na pierwsze.

    Ale badzmy realistami - jak rzad zobaczy dziure w kieszeni, to
    wszystko sie urwie :-)
    No chyba, ze ropa pojdzie w gore, i nie zobaczy :-)

    J.

    Pozdrawiam

  • 135. Data: 2015-10-22 19:45:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 22.10.2015 18:42, J.F. wrote:

    >Słabo to wygląda. Mam wrażenie, że po po 4 browarach lepiej bym
    >poprowadził;)

    Ale Tobie nie wolno :-)

    Popatrz na tego co wyprzedzil - tez pijany i zygzakiem jedzie :-)

    J.

  • 136. Data: 2015-10-22 19:48:13
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 22 Oct 2015 11:51:06 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Nie wiem na co czeka np. ford, który ma już dość sprawnie
    >funkcjonujące śledzenie pasa, przecież aż się prosi żeby to spiąć z
    >kierownicą.

    Dość sprawnie, powiadasz ;)

    https://youtu.be/qaF54Vy9WkA?t=2m22s

    Swoją drogą: to już jest spięte z kierownicą.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 137. Data: 2015-10-22 20:01:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Ale badzmy realistami - jak rzad zobaczy dziure w kieszeni, to
    >wszystko sie urwie :-)

    P.S. Juz zobaczyl

    http://www.reuters.com/article/2015/04/20/us-norway-
    autos-idUSKBN0NB1T520150420

    A to kwiecien byl - mozliwe, ze niektorzy sie spiesza, zeby kupic
    przed zmiana przepisow :-)

    J.

  • 138. Data: 2015-10-22 21:10:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 22.10.2015 18:42, J.F. wrote:

    >Słabo to wygląda. Mam wrażenie, że po po 4 browarach lepiej bym
    >poprowadził;)

    P.S. A czekaja nas jeszcze takie bledy:

    http://fusion.net/story/139703/self-parking-car-acci
    dent-no-pedestrian-detection/

    "Volvo spokesperson Johan Larsson explained that the video is
    mislabeled.
    He said the car is not attempting to self-park. "It seems they are
    trying to demonstrate pedestrian detection and auto-braking," said
    Larsson by email.
    "Unfortunately, there were some issues in the way the test was
    conducted."
    The main issue, said Larsson, is that it appears that the people who
    bought this Volvo did not pay for the "Pedestrian detection
    functionality," which is a feature that costs more money.

    "The Volvo XC60 comes with City Safety as a standard feature however
    this does not include the Pedestrian detection functionality," said
    Larsson.

    The "City Safety system" kicks in when someone is in stop-and-go
    traffic, helping the driver avoid rear ending another car while
    driving slowly, or under 30 mph.

    J.

  • 139. Data: 2015-10-23 02:06:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Oct 2015 18:42:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A co ma wtedy zrobic automatyczny kierowca ?
    > Awaryjne hamowanie, "ratunku, ja nie widze drogi".

    ? no to samo co Tesla: brzdęknie 3x i mówi "teraz ty prowadzisz, łap
    kierownicę", po to trzeba ręce trzymać blisko.

    > Jezdzisz fordem z systemem ostrzegania o niezamierzonej zmianie
    ruchu
    > ?

    Co to jest "niezamierzona zmiana ruchu"?

    > Czy z systemem utrzymywania pasa ruchu ?

    Tak, z tym że sam nie kreci kierownicą tylko wyświetla i ostrzega gdy
    przekroczy się linię z lewa lub prawa, więc pomaga utrzymać się na
    środku pasa.

    > No, podziwiam. I programistow, i prezesow - za odwage :-)

    Co tu podziwiać, przecIeż to jest kamera+ opencv...

    --
    Marek

  • 140. Data: 2015-10-23 06:26:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:n0am63$kf9$1@dont-email.me...

    > że zgodnie z prawawmi fizyki zasięg przy -20C jest zdecydowanie mniejszy

    A ktoś to kwestionuje?