  • 311. Data: 2011-01-14 22:21:55
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.01.2011 22:58, Andrzej Jarzabek pisze:

    > To nie są jednak częsci języka.
    STL *jest* częścią języka. (Boost nie.)

    Michoo

  • 312. Data: 2011-01-14 22:25:28
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 14 Jan 2011 21:58:20 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >To nie są jednak częsci języka.

    Owszem. Nikt od nikogo nie wymaga zeby znal Wszystkie Biblioteki
    Kiedykolwiek Napisane., ale zasadnicze elementy jezyka, raczej tak.

    A.L.

  • 313. Data: 2011-01-15 09:52:22
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/01/2011 22:21, Michoo wrote:

    > STL *jest* częścią języka. (Boost nie.)

    Jest częścią standardu, ale nie jest częścią języka.

    Co oczywiście niczego nie zmienia: samego STL niewątpliwie można się
    nauczyć, wszystkich istniejących bibliotek C++ już niekoniecznie.

  • 314. Data: 2011-01-15 10:37:59
    Od: Boguś <n...@i...net>

    Dnia 10-01-2011 o 21:34:53 A.L. <l...@a...com> napisa?(a):

    > Facio ma doskonale publikacje na temat interwalowych metod
    > rozwiazywania rownan rozniczkowych. Wiekszosc publikacji w doskonalych
    > czasopismach. Neistety, nie mozesz tego ocenic, bo jak u wiekszosci
    > "informatykow" twoja wiedza zatrzymala sie na Delphi i pisaniu kodu.

    Cieszę się, że Twoja wiedza poszła dalej.

    --
    Boguś

  • 315. Data: 2011-01-15 10:39:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.01.2011 10:52, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Jest częścią standardu, ale nie jest częścią języka.

    To co to jest "część języka"? Jak dla mnie biblioteka standardowa
    zajmująca sporo miejsca w standardzie jest jego nieodłączną częścią.

    Pewnie, że można zrobić "C++ bez STL", "C++ bez szablonów", "C++ bez
    wyjątków", ale to już będzie "C++" a nie C++.

    > Co oczywiście niczego nie zmienia: samego STL niewątpliwie można się
    > nauczyć,
    Można, ale STL ma dość sensowną konstrukcję i dobrą dokumentację -
    wystarczy wiedzieć jak on ogólnie działa, co zawiera i mieć
    dokumentację, żeby skorzystać nawet z tych fragmentów, których się nie zna.

    > wszystkich istniejących bibliotek C++ już niekoniecznie.
    Ale znajomość biblioteki standardowej zawiera się imo w "znajomość
    języka". Lepiej widać to w javie, gdzie standardowa biblioteka jest
    rozbudowana - imo osoba mówiąca, że "zna bardzo dobrze javę" powinna
    niekoniecznie znać na pamięć wszystkie klasy, ale wiedzieć jaką
    funkcjonalność one dostarczają - żeby w razie potrzeb umieć ją uzyskać
    na podstawie dokumentacji a nie tworzyć na nowo.

    Michoo

  • 316. Data: 2011-01-15 10:39:52
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 14 Sty, 23:25, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Owszem. Nikt od nikogo nie wymaga zeby znal Wszystkie Biblioteki
    > Kiedykolwiek Napisane., ale zasadnicze elementy jezyka, raczej tak.

    Zgadza sie.
    Pozdrawiam

  • 317. Data: 2011-01-15 13:47:18
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 15-01-2011 11:39, Michoo wrote:

    > To co to jest "część języka"? Jak dla mnie biblioteka standardowa
    > zajmująca sporo miejsca w standardzie jest jego nieodłączną częścią.

    syntatyka i semantyka jest czescia jezyka a nie biblioteki.

    Pozdr

    Marek

  • 318. Data: 2011-01-15 15:42:23
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.01.2011 10:08, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Therac-25 operators had become accustomed to
    > frequent malfunctions that had no untoward consequences for the patient.
    Sprzęt zachowuje się w sposób nieprzewidywalny i nikt nie sprawdza
    dlaczego? Wszyscy uważają że "frequent malfunctions" to nic specjalnego
    i przechodzą nad tym do porządku dziennego? Sorry ale to tutaj leży błąd
    a nie w certyfikacji programisty. Nawet programista z certyfikatem może
    popełnić błąd. A tu stado ludzi z certyfikatami (bo inaczej by nie
    projektowali/sprzedawali/obsługiwali tej maszyny) olało sprawę bo "had
    no untoward consequences for the patient" - no więc któryś z błędów
    jednak miał.

    Michoo

  • 319. Data: 2011-01-15 16:40:12
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 15 Jan 2011 11:37:59 +0100, Bogu? <n...@i...net> wrote:

    >Dnia 10-01-2011 o 21:34:53 A.L. <l...@a...com> napisa?(a):

    >Cieszę się, że Twoja wiedza poszła dalej.

    Dziekuje, ja tez sie ciesze.

    A.L.

  • 320. Data: 2011-01-16 09:25:25
    Od: joahim <w...@g...com>

    On 7 Sty, 16:18, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Tez tak uwazam. To znaczy ze programowac powinni tylko ci ktorzy maja
    > odpowiednie kwalifikacje poswiadczone dyplomem i licencja.

    Idąc za Twoim rozumowaniem Altair 8800 nigdy by nie powstał, albo
    byłby dostępny jedynie po uzyskaniu odpowiedniej licencji.
    A 8-bitowe komputery domowe byłyby dostępne tylko do grania, dodatek z
    interpreterem BASIC dostępny tylko za okazaniem dyplomu CS :)

    joahim