  • 1. Data: 2010-03-05 08:59:34
    Temat: Testy na WinXP
    Od: "Marcin O." <k...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Chce przeszukac duzy plik tekstowy (ponad 1GB), by okreslic liczbe danych
    slow w tym pliku, wiec napisalem sobiew tym celu maly programik (C++).
    Teraz chcialem poznac kwestie wydajnosci mojego programu z roznymi
    ustawieniami i tu zaczynaja sie schody.
    Jak uruchamiam sobie ten program pod WinXP nie wiem dlaczego ale system nie
    przydziela mu calej mocy obliczeniowej (zostawia sobie na Process
    bezczynnosci od 40% do 70%w zaleznosci od humoru, nawet dla tej samej
    konfiguracji) przez co nie moge wykonac testow porownawczych miedzy roznymi
    konfiguracjami bo program ma przydzielona rozna wartosc czasu procesora.

    Czy ktos moze to wyjasnic i jak to ominac??

    Dzieki za info i Pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2010-03-05 09:02:08
    Temat: Re: Testy na WinXP
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Marcin O. pisze:
> [...]

    > przydziela mu calej mocy obliczeniowej (zostawia sobie na Process
    > bezczynnosci od 40% do 70%w zaleznosci od humoru, nawet dla tej samej

    I/O ?

  • 3. Data: 2010-03-05 09:07:32
    Od: "Marcin O." <k...@p...onet.pl>

    > I/O ?

    Moze troche wiecej wyjasnisz przyczyne takiego zachowania sie programu i jak
    to sie ma do przerwan.

  • 4. Data: 2010-03-05 09:21:08
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Marcin O. pisze:

    > Moze troche wiecej wyjasnisz przyczyne takiego zachowania sie programu i jak
    > to sie ma do przerwan.

    Nie znam bebechow.

    Zdroworozsadkowo program dziala, pracuje na twoja rzecz, jednak
    systemowo czas jest oddany do systemu - i sie nie wlicza w procent. I
    przeladowanie ew. pamieci wirtualnej tez nie jest to liczone jako czas
    aplikacji

    Dodaj gadu-gadu z kretyńskimi flashami (strasznie zajmują), antywiry,
    fesnascie usluznych kolorowych programów które postawily hook na
    klawiaturze i myszy, itd. Wyłączyłeś ?

  • 5. Data: 2010-03-05 09:30:49
    Od: "Marcin O." <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dodaj gadu-gadu z kretyńskimi flashami (strasznie zajmują), antywiry,
    > fesnascie usluznych kolorowych programów które postawily hook na

    Tak, wszystko zbedne powylaczane. Ale i tak wydaje mi sie, ze program
    powinien zawsze wykonywac sie w podobnym czasie (dla tej samej konfiguracji
    srodowiska zewnetrznego) z roznica 1-5%, a nie ze raz wykonuje mi sie 37
    sekund (program zajmuje 60% a bezczynny 30% czasu procka) a drugim razem 140
    sekund (program zajmuje 15% a bezczynny 80% czasu procka) DZIWNE bo wszystko
    to samo!

    Czyzby wirus, czy to raczej normalne?

  • 6. Data: 2010-03-05 10:42:41
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <hmqh5j$ppc$1@news.onet.pl> Marcin O. napisal(a):

> [...]
    > konfiguracjami bo program ma przydzielona rozna wartosc czasu procesora.

    To nie jest tak że system ogranicza Tobie czas procesora
    by zostawić go sobie na "Proces bezczynności". "Proces bezczynności"
    to tylko taka zbiorcza informacja ile czasu procesora leży odłogiem,
    więc nie należy się przejmować że zajmuje on dużo czasu procesora.
    Dla przykładu mój menadżer zadań razportuje teraz między 80-98%
    dla procesu bezczynności, bo nie mam uruchomionych żadnych mocno
    obciążających procesor aplikacji.

    A wracając do sedna sprawy, spodziewam się że różnice obciążenia
    są spowodowane przez I/O. Wczytywanie pliku tej wielkości trochę
    trwa a w tym czasie procesor po prostu się nudzi. Natomiast
    kolejne przetwarzania mogą bardziej obciążać procesor bo część
    danych może być już w buforach systemu i mniej czasu będzie
    stracone na wejście-wyjście (I/O).

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 7. Data: 2010-03-05 12:12:16
    Od: "Marcin O." <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr M Kuć" <k...@n...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > kolejne przetwarzania mogą bardziej obciążać procesor bo część
    > danych może być już w buforach systemu i mniej czasu będzie

    Tez sie spodziewalem, ze kolejne wywolania tego programu dzialajacego na tym
    samym pliku beda szybsze - a tu odwrotnie. Pierwsze wywolanie programu
    trwalo 35 sec a nastepne 140 sec., jestem totalnie zagubiony w tym co
    otrzymuje i co widze w Manadzerze zadan, system przydziela rozne wartosci
    czasu procesora dla mojego zadani, nie ma reguly (Pracuje na laptopie,
    Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5750 2,00 Ghz 997 Mhz, 1,99 GB RAM, Win XP
    Prefessional SP3).
    Teraz nie wiem w jaki sposob mam sprawdzic, ktory algorytm jest najszybszy -
    czasami ten sam algorytm trwa 30 sec a czasami 140 sec bez zadnych zmian w
    programie.

    Czy istnieje mozliwosc stalego przydzialu czasu procesora dla poszczegolnego
    procesu.

    PS. Program dziala w trybie Debug, moze to ma znaczenie...

  • 8. Data: 2010-03-05 14:06:00
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 5 Mar, 13:12, "Marcin O." <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > samym pliku beda szybsze - a tu odwrotnie. Pierwsze wywolanie programu
    > trwalo 35 sec a nastepne 140 sec., jestem totalnie zagubiony

    Spokojnie.

    W komputerze są rozne urzadzenia, jedne sa szybkie, a drugie wolne.
    Czasami
    kilka urzadzen moze pracowac rownolegle w tym samym czasie, a czasami
    jedno urzadzenie zleca zadanie drugiemu urzadzeniu i czeka(!) na
    wyniki. Czeka i
    nie moze pracowac rowonolegle. W uproszczeniu jest tak, ze procesor
    zleca pewne
    zadanie twaremu dyskowi. Nastepnie procesor czeka az twardy dysk
    zrealizuje
    te zadania. Gdy operacje na twardym dysku zostana zakonczone, procesor
    wznawia obliczenia. Dlatego nie widzisz procesora obciazonego na 100%,
    poniewaz
    procesor nie wykonuje obliczen przez 100% czasu, tylko musi czekac na
    zakonczenie operacji dyskowych.

    Roznice w obciazeniu procesora sa spowodowane buforowaniem
    systemowym.
    Aby procesor nie musial dlugo czekac na operacje dyskowe, czesc danych
    zostaje przechowywana w pamieci ram zamiast trafiac na dysk.
    Algorytmy
    buforowania bywaja bardzo skomplikowane, zaleza od cech dysku i
    przeprowadzaja
    rozne statystyki aby przechowywac w pamieci ram najbardziej potrzebne
    dane.
    Skutecznosc algorytmow buforujacych jest rozna. Jesli system dobrze
    przewidzial
    jakie dane Twoj program bedzie potrzebowal, to wszystko zadziala
    szybciej niz
    w przypadku gdy system przewidzi zle i bedzie trzeba czekac na
    operacje dyskowe.

    W sytuacji gdy wydajnosc jest naprawde bardzo wazna, mozna napisac
    specjalny
    serwer ktory bedzie lepiej wiedzial od systemu jakie dane sa
    najbardziej potrzebne, a
    wiec bedzie je lepiej buforowa no i wprost z pamieci RAM bedzie je
    udostpenial
    aplikacjom klienckim.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-03-08 13:56:46
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Marcin O. pisze:

    > Teraz nie wiem w jaki sposob mam sprawdzic, ktory algorytm jest najszybszy -
    > czasami ten sam algorytm trwa 30 sec a czasami 140 sec bez zadnych zmian w
    > programie.

    To może działaj na ram'ie? Wczytaj cały plik najpierw do pamięci (wiem,
    wiem 1G to sporo), a czas mierz w swoim programie na początku i końcu
    algorytmu, a program uruchamiaj z odpowiednim priorytetem.
    Tak sobie dywaguję... ale ja nie jestem programistą, więc może nie tedy
    droga...

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-03-12 07:32:46
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Mar 5, 9:59 am, "Marcin O." <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > konfiguracjami bo program ma przydzielona rozna wartosc czasu procesora.
    >
    > Czy ktos moze to wyjasnic i jak to ominac??

    Profiler, dokładniej to c++ profiler wpisz do google czy innej
    wyszukiwarki.
    Ja uzywałem komercyjnych rozwiązań (VTune, PurifyPlus) ale że było to
    jakis czas temu to pewnie są nowsze narzędzia niekoniecznie płatne.

    --
    ZZ@private