-
Data: 2025-08-22 03:39:00
Temat: Re: Transponder RFID
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2025-08-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Thu, 21 Aug 2025 00:18:49 GMT, Marcin Debowski wrote:
>> On 2025-08-18, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> On Fri, 15 Aug 2025 23:39:02 GMT, Marcin Debowski wrote:
>>>> On 2025-08-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>>> On Wed, 13 Aug 2025 23:40:17 GMT, Marcin Debowski wrote:
>>>>>> On 2025-08-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>
>>>>>>> Ile obecnie kosztuje w Singapurze zezwolenie na posiadanie samochodu?
>>>>>>> Może bogaci się nie bawią w groszowe oszczędności, a reszty nie stać
>>>>>>> na samochód.
>>>>>>
>>>>>> W granicach 280k pln.
>>>>>
>>>>> O curva :-)
>>>>
>>>> No i taki certyfikat to aż na 10 lat starcza. Ale to tylko tak źle
>>>> wygląda jeśli miałbyś płacić gotówką i miał kaprys posiadania nowego
>>>> pojazdu. W praktyce, możesz mieć rozsądny, 4-8letni samochód klasy
>>>> sedan, MPV 1.5-2l, za jakieś 1800-2500zł miesięcznie. Kredyty na
>>>
>>> Już z zezwoleniem?
>>
>> Zezwolenie jest raz na 10 lat i można się go pozbyć wyłącznie przez
>> wyrejestrowanie pojazdu. Wyrejstrowany albo idzie na
>> złom/częsci/żyletki, albo na eksport.
>
> No ale piszesz o 4-8 letni samochówd - to nabywa się wraz z
> zezwoleniem, czy trzeba kupić zezwolenie osobno?
Taki to zawsze z zezwoleniem. Zezwolenie jest raz na 10 lat, więc skoro
samochód jest zarejestrowany i jeżdzi to musi mieć zezwolenie.
>>> Jakieś byłe taksówki?
>> Nidgy nie widziałęm byłęj taksówki w sprzedarży. Podejrzewam, że są
>> eksploatowane do 10 lat a potem j.w.
>
> No cóż - u nas jeżdzą i starsze.
>
> Nie ma taksówki jakiejs innej kategorii zezwoleń?
> Może musi 10 lat jeździć jako taksówka :-)
Nie wiem czy nie podchodzą pod inną kategorię opłat, pod którą są np.
autobusy i do przewozu towarów. Jest nieco tańsza, ca 200k pln.
>>> Bo kiedyś znajomy mi mówił, że z uwagi na cene tych zezwolen,
>>> to tam same drogie auta jeżdżą. Ale to było ze 30 lat temu,
>>> może się zmieniło, bo i GSV widzę inne.
>>
>> Nie wiem co to są drogie,
>
> Ferrari, Porsche, Bentley, Mercedes, Lexus, może BMW, Audi ...
Strzelam, ale na oko to mniej niż 5-10%.
> ale tata-nano w SG nie zobaczysz. Natomiast
>> modeli klasy średnio-niskiej jest chyba sporo. Sam miałem jakąś bardzo
>> podstawową Hondę City. Tu masz przegląd co i za ile.
>> https://www.sgcarmart.com/
>
> Merc A-class, zarejestrowany 10-2016 26k$ :-)
> To amerykanskie dolary czy singapurskie?
SGD. 2016 to już ostatnie podrygi. Rok mu został.
> Ale są i ciekawostki - Daihatsu z 2006 roku ...
> ford ranger z 2015 "(10y COE left)"
> https://www.sgcarmart.com/used-cars/info/ford-ranger
-double-cab-32a-1425548?dl=4427
>
> Można było na 20 lat kupić ?
Ten podatek to możesz odnawiać do usranej śmierci, więc i na 50 lat.
Jest też opcja, że po nx10 latach możesz wykupić za połowę ceny na 5
lat, ale można to zrobić tylko raz i po tych 5ciu latach samochód znika
z obiegu.
> Toyota Corolla, VW Polo, Kia - nie same "drogie marki".
>
> Takiego golfa 2010 z "1m COE left" za $2800 ... i do Malezji?
Albo do Wietnamu, albo innego kraju, albo na części. Jest sporo osób,
które wlasnie tak użytkowują samochdy - kupują z rocznym, lub mniej COE.
Tam masz w wyszukiwarce nawet osobną kategorię, nazwya się COE cars lub
podobnie.
>>>> Pewnie by się dało, ale skoro proceder praktycznie nie istnieje to
>>>> znaczy, że się w praktyce nie da.
>>>
>>> Bo sąsiedzi doniosą :-)
>>> Nie po to w Singapurze są takie drogie zezwolenia i wysokie cła,
>>> aby ktos omijał.
>>
>> Myślę, że inwigilacja jest na tyle powszechna, że sąsiedzi nie muszą
>> donosić. Przecież nie będzie tego samochodu trzymał na parkingu a zechce
>> z niego wyjechać. W momencie gdy będzie opuszczał parking to bramka z
>> cctv zarejestruje, że nie ma transpondera.
>
> No ale mógłby wjechać malezyjskim autem "na krótki użytek",
> podatek drogowy zapłacic, transponder dostać.
Nie wiem jakie są dokładnie przepisy, ale jeśli pozwalałoby to uniknąć
płacenia COE to wszyscy by tak robili. Wiele osób mieszka w Malezji i
codziennie dojeżdża do pracy do SG i wcale nie muszą to być
Malezyjczycy.
Jest też kategoria tzw. off-peak cars. One nie mają standardowego COE za
to nie można nimi jeździć tylko w określonych godzinach/dniach.
https://onemotoring.lta.gov.sg/content/onemotoring/h
ome/driving/OPC.html
--
Marcin
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryczna Urszula Zielińska nawet nie wie, że pomaga Chińczykom 3XDOBITNIE
- Do tego nadają się samochody elektryczne
- 70km
- sprzedam BMW tanio
- Ciekawostka elektryczno-pożarowa :)
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
Najnowsze wątki
- 2025-10-08 Elektryczna Urszula Zielińska nawet nie wie, że pomaga Chińczykom 3XDOBITNIE
- 2025-10-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-08 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Consultant
- 2025-10-08 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP MM/WM/PP <=
- 2025-10-08 Co oni mierzą miernikiem
- 2025-10-08 NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
- 2025-10-08 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-10-08 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-10-07 Do tego nadają się samochody elektryczne
- 2025-10-07 Do Amnesty International Polska - Prośba o Pomoc Dla Prześladowanego Jacka Marcina Jaworskiego
- 2025-10-07 Nordstream
- 2025-10-07 Tusk znowu sprzyja BANKSTEROM
- 2025-10-07 Paczcie jak te cymbały piszą o szwedzkim BWP CV90
- 2025-10-07 Bydlaki kontra inflacja...
- 2025-10-07 Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach