-
Data: 2010-03-20 10:06:32
Temat: Re: [Twingo II] Pytanie o usterki
Od: "darek_radom" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ho0oce$19$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> 13.6V to ja mam przy wszystkich włączonych odbiornikach ;)
> 14.4V to górna granica moim zdaniem, +- 0.2V
U mnie tylko z włączonym silnikiem jest ok. 14,6V.
Już chyba pisałem: podczas przeglądu gwarancyjnego w ASO wymieniono w ramach
gwarancji akumulator na nowy, bo podobno był niesprawny (ja nic nie
zgłaszałem). Po dwóch tygodniach doszli do wniosku, że jednak akumulator
jest sprawny i wymienili go ponownie...
Użytkownik "rudy" napisał w wiadomości
news:ho0ame$47u$1@mx1.internetia.pl...
darek_radom pisze:
> PS. "(...)a w ogóle to ma pan uszkodzony miernik i się pan nie zna!". Nie
> muszę chyba dodawać, że prąd był mierzony trzema różnymi miernikami.
> maxymalne napięcie jest zalezne od temperatury
Dziś bylo ok. 14 stopni C.
> miernik istotnie mozesz mieć do kitu..
Byłem u znajomego elektryka i potwierdził, że miernik mam dobry, bo u niego
wskazania były identyczne. Jedynie nie mógł nic grzebac w samochodzie, bo
jeszcze Twingo jest na "gwarancji". Poza tym kiedyś ukończyłem
"samochodówkę" i z prostszą mechaniką nie mam większych problemów,
miernikiem także umiem się posługiwać.
> ale normalnie napiecie powienies miec ok 13,6V podaczs pracy
> tylko ze jak regulator napiecia masz zwarty - to bedziesz miec i 16V- 18V
> zanim akumultor sie ugotuje
Od pewnego czasu występuje jeszcze ciekawostka, która raczej wskazywałaby na
zbyt niskie napięcie. Szczególnie gdy silnik jest zimny na wolnych obrotach
światła przygasają. Po dodaniu gazu - rozświetlają się (jak w starym
Maluchu). Oczywiście obroty są prawidłowe.
Ten sam znajomy mechanik stwierdził ("na oko") prawdopodobne uszkodzenie
wybieraka biegów - wymiana na nowy, czyli konieczność wymontowania i
rozebrania skrzyni biegów oraz prawdopodobne uszkodzenie poduszki/-ek
skrzyni/silnika.
Na koniec rodzynek: od całkowicie nieużywanego fotela pasażera (wożę na nim
co najwyżej dokumenty, nigdy pasażerów, na myjni też nie był nigdy
przesuwany) "odpadła" (bez niczyjej pomocy) cała regulacja położenia fotela
(tzn. wszystkie pręty zamocowane pod spodem fotela). Tłumaczenie ASO: "to
Pan wyrwał", a później: "widocznie wosił Pan jakieś graty pod fotelem, a
tego nie wolno robić!"...
Itd., cdn.
PS.Pozostały 3 tygodnie gwarancji na samochód. Ja już nie walczę, bierze się
za to mój szef. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Oczywiscie info będzie na
grupie :-).
Następne wpisy z tego wątku
- 20.03.10 14:37 rudy
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław