    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Thu, 11 Nov 2021 22:55:14 -0800 (PST)
    Subject: Re: Tylko do JF; inni nie mogą czytać!
    From: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 11 listopada 2021 o 20:00:51 UTC-6 Eneuel napisał(a):
    > ptoki
    >
    > : Po ustawieniu odpowiednim
    >
    > Otóż to... Po odpowiednim... ;) Po odpowiednim ustawieniu świat
    > wygląda ładniej...
    >
    > : ladnie trzyma wymiary
    >
    > Przez wiele miesięcy u mnie nie trzymał...
    > Dopiero uaktualnienie oprogramowania mojego myślenia ;) dało dobre
    > efekty...
    > Jak zwykle zresztą...
    >
    > : (wazne aby przestawic interpretacje
    > : wymiaru dla ksztaltow/linii na punkt
    > : srodkowy a nie na obrys),
    > Nic nie rozumiem...

    Zrob sobie test:
    Narysuj kwadrat, nadaj mu wymiar 20mm, zamien go na sciezke (obiekt w sciezke (nie
    wiem jak jest w polskim tlumaczeniu ale mysle ze jakos tak)), wyedytuj grubosc
    sciezki na 5mm.
    Zajrzyj czy ci sie wymiar kwadratu zmienil. zmien wymiar kwadratu spowrotem na 20mm.
    Zmien wymiar sciezki na 0.1mm
    Porownaj wymiar kwadratu.

    Chodzi o to ze inkscape domyslnie traktuje wymiar obiektu/sciezki jako wymiar
    geometryczny punktow sciezki plus jej grubosc.

    W glownym okienku opcji (edit/preferencje) jest sekcja narzedzia (tools) i tam jest
    opcja bounding box albo geometry.
    Ustaw na geometry i wtedy zmiany rozmiarow obiektow/sciezek beda mialy wiecej sensu.

    Wtedy ja bedziesz mierzyc wydruki to pamietaj ze sciezki maja grubosc wiec sobie
    wymiary zmien odpowiednio tak jak ci potrzeba.

    > : daje grupowac obiekty, ma sporo generatorow
    >
    > Mnie potrzebne koła zębate, ale z *prawdziwymi* zębami...

    Do tego jest generatorek w inkscape. Dziala ok.

    > Dzięki za informacje i podtrzymanie na duchu co do trzymania
    > wymiarów...
    > Przypadkiem ;) zależy mi na dokładności...
    > Chcę, by milimetr był milimetrem a kątowy stopień -- kątowym
    > stopniem... Z dokładnością zapewnianą przez drukarki, nie zaś
    > przypadkową...

    Pobaw sie tym ustawieniem co wspomnialem. Moze ci sie przydac jak nie do konca
    rozumiales dlaczego wymiary sie rozjezdzaja czasem.

    IMHO inkscape jest lepszy od cad-ow gdzie sporo trzeba sobie rysowac na dodatkowych
    kreskach. Ale moze ja jakichs starych cadow uzywalem i teraz robia lepsze...