  • Data: 2009-01-15 21:48:17
    Temat: Re: UML a modelowanie funckjonalnoci systemu
    Od: "Megas" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Odpowiadając na twoje pytanie - tak, każda klasa na diagramie powinna
    > mieć swój odpowiednik w kodzie programu. Po co projektować jakąś klasę
    > jeśli nie masz zamiaru jej wykorzystać w programie?

    > Możesz rozwinąć swoją myśl?
    >
    > Pokaż przykładowy diagram przypadków użycia jaki zrobiłeś oraz diagram
    > klas. Będzie łatwiej.

    Nie mam jeszcze diagramu klas, gdyz nie dokonca wiem jak go zrobic :(.
    Mam system służący do zarządzania czasem pracy + urlopy ludzi pracujacych w
    firmie. Jednym z przypadków uzycia bedzie mozliwosc 'Wypisanie przez
    pracowanika urlopu'. Przypadek ten bedzie skladal sie z krokow:
    1. Zalogowanie sie do systemu,
    2. Sprawdzenie dostepnych wolnych dni od pracy,
    3. Wyslanie prosby o urlop do kierownika.
    4. Otrzymanie akceptacji urlopu.
    5. Zapisanie w bazie danych urlopu.

    By wykonac ten przypadek uzycia system bedzie musial posiadac
    funckcjonalnosc:
    1) Wysylanie i odbieranie danych przez siec,
    2) Komunikacja z baza danych MySQL,
    3) GUI,

    Jak taka funkcjonalnosc zaprezentowac za pomoca diagramu klas? Stworzyc trzy
    klasy z nazwami odpowiadajacymi tym funkcjonalnosciom? Nie wiem jak sie do
    tego zabrac...

    Prosze o pomoca.
    /Marcin