  • 1. Data: 2010-11-22 09:26:02
    Temat: Re: [US] ppc-3 - platnosc przelewem ?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-22 07:59, Bucz pisze:
    > jestem za granica i musze zalatwic "zdalnie" podatek od kupna pojazdu PPC-3
    > czy mozna go zaplacic przelewem gdy konto z ktorego robimy przelew nie
    > jest wlasnoscia osoby ktora kupila pojazd - niby oczywiste ze tak ale
    > czy US blednie tego nie zaksieguje?
    > jak odpowiednio sformułować tytul przelew?
    > ppc-3 wypelnilem, podpisalem i wrzucilem w koperte
    > czy mam jeszcze cos dorzucic do listu oprocz ppc-3 - potwierdzenie
    > wplaty, jakies ksero dowodu itp. ?

    Do płatności budżetowych (US oraz ZUS) są specjalne druczki,
    a dla bankowości elektronicznej specjalne formularze.

    Jeśli płacisz z polskiego banku przez internet, to zawsze jest
    tam zakładka przelew US. Są tam najważniejsze dane do wpisania:
    NIP podatnika oraz formularz podatkowy, do którego ten przelew płacisz.
    W twoim przypadku PPC-3.

    Musisz zdobyć numer rachunku bankowego urzędu, który zawsze jest
    inny dla PIT, CIT i VAT i inny dla każdego urzędu.

    IMO PPC-3 będzie miało ten sam numer rachunku co PIT.

    Urzędu nie interesuje kto wpłaca, tylko NIP podatnika, którego wpłata
    dotyczy i formularz (PIT5L, PIT4L, VAT-7, PPC itp).

    Nie mam pojęcia jak to by było w przypadku, gdybyś płacił z konta
    zagranicznego banku z EUR np.

  • 2. Data: 2010-11-22 18:17:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w
    > Nie mam pojęcia jak to by było w przypadku, gdybyś płacił z konta
    > zagranicznego banku z EUR np.

    Oj zlosliwie. Banki z reguly takie wplaty traktuja specyficznie -
    wplata jest wstrzymywana [bo waluta nie pasuje ?], wymagana decyzja
    posiadacza [urzedu] co z tym zrobic, przewalutowanie bedzie po
    nieokreslonym kursie i moze kosztowac dodatkowa oplate - no chyba
    ze urzedy NBP traktuje inaczej.

    Ciekawe co by bylo w przypadku gdy odpowiedni przepis podaje kwote
    w EUR "ale platna w zlotowkach" :-)

    No i jeszcze drobiazg - nie trzeba juz zezwolenia MF na posiadanie
    konta za granica ?

    A propos - cos mi znajomy mowil ze nie mozna juz pojsc do
    najblizszego banku i dokonac wplaty na konto - musi byc przelew z
    osobistego konta. Prawda to ?

    J.

  • 3. Data: 2010-11-22 22:55:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-22 18:17, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A propos - cos mi znajomy mowil ze nie mozna juz pojsc do najblizszego
    > banku i dokonac wplaty na konto - musi byc przelew z osobistego konta.

    Jeśli dotyczy to osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej i nie posiadających żadnego rachunku w banku to
    chyba nie jest prawdą.

    Jednak osoby prowadzące działalność gospodarczą MUSZĄ mieć
    rachunek w banku (zgodnie z ustawą).
    I tu mi się wydaje, że może tak być - musi być przelew.

    Teoretycznie, to firmy muszą regulować zobowiązania budżetowe za pomocą
    rachunków bieżących (firmowych) a nie osobistych (prywatnych).

    Chociaż mi zdarzyło się płacić należności budżetowe z różnych
    rachunków. I żaden z nich nie był w zgłoszeniu NIP-3.
    Taki zgłoszony do US w NIP-3 musi istnieć i być zawsze pusty :D

    Najgorzej, to jak masz limit w rachunku bieżącym i nie zapłacisz
    mandatu za parkowanie i komornik włazi na taki rachunek. Dramat.

  • 4. Data: 2010-11-23 11:06:49
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 22 Nov 2010 22:55:13 +0100, megrims <m...@i...pl>
    wrote:

    >Jednak osoby prowadzące działalność gospodarczą MUSZĄ mieć
    >rachunek w banku (zgodnie z ustawą).

    którą ustawą (podaj też nr artykułu, jeśli możesz)?

    >Teoretycznie, to firmy muszą regulować zobowiązania budżetowe za pomocą
    >rachunków bieżących (firmowych) a nie osobistych (prywatnych).

    nieprawda! Przecież np. składki ZUS czy PIT to zobowiązanie osobiste
    (co do VAT można by polemizować, więc ograniczę się tylko do tych
    dwóch podatków). Z całą pewnością można te zobowiązania regulować z
    dowolnego rachunku.

    >Najgorzej, to jak masz limit w rachunku bieżącym i nie zapłacisz
    >mandatu za parkowanie i komornik włazi na taki rachunek. Dramat.

    Dramatem jest wejście czy niezapłacenie? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2010-12-06 22:13:59
    Od: megrims <m...@i...pl>

    > którą ustawą (podaj też nr artykułu, jeśli możesz)?
    UTFG, ale zrobię to za Ciebie:

    http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/5
    29/Obowiazek_posiadania_rachunku_bankowego.html

    Zgodnie z art. 22 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności
    gospodarczej (Dz. U. z dnia 6 sierpnia 2004 r. Nr 173, poz. 1807 z
    późniejszymi zmianami) Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych
    z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem
    rachunku bankowego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy:
    1) stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca
    oraz
    2) jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    niej płatności, przekracza równowartość 15 000 euro przeliczonych na
    złote według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym
    dokonano transakcji.

    Teoretycznie napisałem. Sam płacę z różnych rachunków. Na szczęście US
    podają komornikowi tylko numer rachunku, który masz zgłoszony w druku
    NIP-B (Informacja o rachunkach bankowych), stanowiący załącznik do
    deklaracji NIP-1 lub NIP-2 ......

> [...]
    > dowolnego rachunku.

    > Dramatem jest wejście czy niezapłacenie? :-)

    Wejście. Bank nie może dokonać płatności zajęcia komorniczego z limitu.
    Musi być limit spłacony w całości, a to czasem może by np. 500.000 PLN.

  • 6. Data: 2010-12-13 16:43:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 06 Dec 2010 22:13:59 +0100, megrims <m...@i...pl>
    wrote:

    >UTFG, ale zrobię to za Ciebie:

    <ciach>
    >2) jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    >niej płatności, przekracza równowartość 15 000 euro przeliczonych na

    to co podałeś, określa jakie płatności muszą "przechodzić przez bank".
    Jesli przedsiębiorca nie sprzedaje nic, co byłoby warte (jednorazowo)
    15 tys. euro - to go ten obowiązek chyba nie dotyczy?

    Przyznam się, że nie wnikałem w to nigdy zbyt dokładnie, bo rachunek
    do DG mam "od zawsze".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski