    Date: Sun, 9 Jan 2022 18:38:39 +0100
    Subject: Re: USB 2.0 - jaki dysk zewnętrzny bez zewnętrznego zasilania?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 09.01.2022 o 14:13, klakier pisze:
    > Z tego co poczytałem USB 2.0 daje 5V i 0,5A, USB 3.0 5V i 0,9A.
    >
    > Mam jeden HDD 1TB, który potrzebuje 0,55A, więc może jakoś by działał
    > pod USB 2.0 albo i nie.
    >
    > Z ciekawości sprawdziłem SSD - potrzebuje 1A. No i zdziwienie, przecież
    > USB 3.0 daje tylko 0,9A. Myślałem, że na USB 3.0 wszystkie dyski 2,5"
    > bez problemu sobie poradzą.
    >
    > Działają u Was dyski zewnętrzne (bez zasilacza) na USB 2.0?

    Mam różnych z 10 i kilkanaście mi przez łapy przeszło zarówno USB2 jak i
    USB3, firmowe jak i składaki.
    Raz użyłem dodatkowego zasilania (znaczy z rozgałęzienia na drugą
    wtyczkę USB2.0) w jakiejś starej dziczy. Nigdy poza tym problemów z
    żadnym dyskiem czy to komputer, czy laptop czy TV.

    Te prądy to max przy rozruchu. Mało co ma faktycznie limity 0,5A
    zrobione na portach, bo po co dokładać elementy za kilka centów aby
    stracić niepotrzebnie miliony dolarów

    --
    Irokez