    From: Maru <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ustawienie kości RAM w bankach
    Date: Sat, 14 Feb 2009 21:41:20 +0100

    marekjan pisze:
    > Witam,
    > Sprzet stary ale musi mi wystarczyć.
    > Problem: Są klopoty z RAM-em,pojawia się
    > "niebieski ekran" o możliwości uszkodzenia komputera
    > Płyta VT82C686
    > Chipset KT133A
    > "Coś" ma oznaczenie KV7ZA
    > Są 3 sloty na SDRAM. Mam 4 pamięci o paramtrach:
    >
    > pierwsza:
    > Size 256
    > Max Bandwich 133 MHz
    > Frequency 83/133
    > tRAS 4 6
    > druga (identyczna):
    > Size 256
> [...]
    Płyta główna ECS K7VZA, nawet jeszcze gdzieś tam leży zakurzona.
    Po pierwsze to musisz wejść do BIOSU i ustawić taktowanie pamięci RAM na
    133 MHz, bo tylko w tym są zgodne.
    Wybrałbym pierwsze trzy, to taka moja sugestia, poza tym powinno być OK.
    Kolejność w slotach, w zasadzie nie powinna mieć większego znaczenia.
    Jeżeli będzie się dalej zawieszał to zrezygnuj z jednej pamięci.
    Być może ta 256 co jest wykrywana jako 128 jest uszkodzona?