    From: "marekjan" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ustawienie kości RAM w bankach
    Date: Sun, 15 Feb 2009 09:48:49 +0100

    Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:gn7abq$68e$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Płyta główna ECS K7VZA, nawet jeszcze gdzieś tam leży zakurzona.
    > Po pierwsze to musisz wejść do BIOSU i ustawić taktowanie pamięci RAM na
    > 133 MHz, bo tylko w tym są zgodne.

    Czy pamiętasz może GDZIE nalży wejść??
    Jedyne co ja tam widzę to taktowanie procesora 10x133.
    Tam, gdzie jest cokolwiek napisane w haśle memory
    to nic takiego nie widzę. Albo podaj mi nazwę parametru
    a ja znając wartość 133 ten parametr ustawię.
    Jedynie czas bodajże 8/10 ns.

    Poza tym partycja primary slave (NTFS) jst niewidziana przez system.
    Chkdsk /F daje komunikat: Nie mozna określić wersji woluminu i stanu.
    Program Chkdsk przerwany!.
    A partycja dzialała, wykończyły ją te "niebieskie ekrany". Jest na to jakaś
    rada?? Poza fdiskiem..

    > Wybrałbym pierwsze trzy, to taka moja sugestia, poza tym powinno być OK.

    Mnie się też tak wydaje, (być może walnięta) jednak ta kość ma
    100/133 i tRAS 5 6, zaś dwie inne mają 83/133 i tRAS 4 6

    Choć teraz np. jest jedna 83/133 a druga 100/133. I po 5 czy 6 samoczynnych
    restartach system sie załadował. A czasami się resetuje
    przez godzinę i podnieść nie może.

    Podziękowania.
    Tomek.
    Ps. moż jesteś z okolic W-wy??