    From: Maru <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ustawienie kości RAM w bankach
    Date: Sun, 15 Feb 2009 14:40:23 +0100

    marekjan pisze:
    > Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy pamiętasz może GDZIE nalży wejść??
    > Jedyne co ja tam widzę to taktowanie procesora 10x133.
    > Tam, gdzie jest cokolwiek napisane w haśle memory
    > to nic takiego nie widzę. Albo podaj mi nazwę parametru
    > a ja znając wartość 133 ten parametr ustawię.
    > Jedynie czas bodajże 8/10 ns.

    Z głównego menu:
    Advanced Chipset Features Option
    i w zakładce będzie m.in.
    Bank 0/1 DRAM Timing SDRAM 8/10ns | możesz jeszcze zmienić
    Bank 2/3 DRAM Timing SDRAM 8/10ns | timing, to odpowiada
    Bank 4/5 DRAM Timing SDRAM 8/10ns | za czas dostępu do pamięci
    SDRAM Cycle Length 3 |
    DRAM Clock PC133 <-- to odpowiada za taktowanie pamięci
    i tego właśnie szukasz

    > Poza tym partycja primary slave (NTFS) jst niewidziana przez system.
    > Chkdsk /F daje komunikat: Nie mozna określić wersji woluminu i stanu.
    > Program Chkdsk przerwany!.
    > A partycja dzialała, wykończyły ją te "niebieskie ekrany". Jest na to jakaś
    > rada?? Poza fdiskiem..

    Może poszukaj jakieś programu np. GParted, który ma możliwość
    przeskanowania partycji
    w poszukiwaniu błędów lub Testdisk. Testdisk służy m.in. do odzyskiwania
    danych i
    utraconych partycji. Oczywiście zalecana ostrożność w używaniu tych
    programów.
    W razie czego Testdisk pozwoli Ci na zgranie danych z partycji, której
    system nie widzi.

    > Mnie się też tak wydaje, (być może walnięta) jednak ta kość ma
    > 100/133 i tRAS 5 6, zaś dwie inne mają 83/133 i tRAS 4 6
    >
    > Choć teraz np. jest jedna 83/133 a druga 100/133. I po 5 czy 6 samoczynnych
    > restartach system sie załadował. A czasami się resetuje
    > przez godzinę i podnieść nie może.
    >
    > Podziękowania.
    > Tomek.
    > Ps. moż jesteś z okolic W-wy??