    From: "marekjan" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ustawienie kości RAM w bankach
    Date: Mon, 16 Feb 2009 12:03:05 +0100

    Bardzo dziękuję za wskazówki.
    Ja sam robiłem próby, na jednej kości RAM, sprawdzałem czy bez przerwy
    "gada" Skype i "fixowałem" taką pamięć do slotu. Później to samo z następną.
    I gdy się wydawało, że wszysyko jest OK, to
    TRACH i niebieski ekran. Nie sposób ustawić
    prawidłowości pewnych na 100%.
    Co ciekawe- w pewnych "kombinacjach" kości ze slotami mój rozmowca na Skype
    nagle przestaje mnie
    słyszeć. Ciach i przerwa. Natomiast Windows się przy tym nie wywraca.
    Aplikacja w tle (I.Exp) się nie zawiesza.
    Przy innych położeniach kości w slotach- przerw nie ma.
    Ostatnio niebieski ekran był w momencie próby użycia DVD-ROM-u. Te Fail-Safe
    Defaults są ustawione.
    Sam BIOS wykrywa pojedyncze kości zawsze jako 256, natomiast CPU-Z jedną
    kość na zakładce Memory
    pokazuje 256, natomiast na zakładce SPD tej samej kości 128!!

    Zdaję sobie sprawę że sprzęt ma wiele lat, ale dolar poszybował w górę i
    musi mi to
    wystarczyć. Stąd te pracochlonne próby, testy, I tak nie wiadomo z resztą
    na jak długo to wystarczy.
    Dziękuję za linki do tych zworek

    Podziękowania!
    Tomek.

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie napisałeś jaki masz procek. taktowanie pamięci winno odpowiadać FSB
    > procka. Na początek ustaw Fail-Safe Defaults. Wtykaj je po jednej,
    > sprawdzaj czy wielkość jest prawidłowo wykrywana przez bios. Jeśli tak, z
    > dyskietki zapuszczasz memtest conajmniej na parę godzin. Jak przejdzie, to
    > odkładasz i następna. Te które przejdą test, próbujesz wtykać w parze z
    > drugą i znów memtest. ITD :) testy memtestem nie są miarodajne, niestety.
    > Bywa że taki test jest OK a winda się zawiesza... Takie życie :)
    > Tu masz link do manuala od płyty jakbyś miał kłopoty z ustawieniem zwor
> [...]
    etail_Download.aspx?detailid=71&DetailName=Manual&De
    tailDesc=K7VZA%20%20(V1.0)&CategoryID=1&MenuID=82&La
    nID=16