  • Data: 2013-02-19 23:30:00
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: scobowski <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-18 19:55, Tomasz Pyra pisze:

    > Bo o ile rozsądnym wydawałoby się zrobić lotną kontrolę oświetlenia za
    > pomocą takiego sprzętu jak mają w SKP, żeby wyłapać tych co faktycznie
    > świecą źle... Nie... U nas zrobi się kontrolę czy aby na kloszu znajdują
    > się jakieś literki jakby te literki o czymkolwiek miały świadczyć.

    Się Panowie kuźwa tych pieprzonych literek czepiliście, a sam Pan Panie
    Tomaszu pisze w tym wątku:
    "Lampa została homologowana do jakiegoś tam konkretnego źródła światła i z
    żadnym innym nie może być używana. Nie ma znaczenia czy pasuje i jak
    świeci.
    "

    Tylko o to mi chodziło :)
    Odbłyśnik i szkło projektowane do halogenu nigdy nie da prawidłowo
    ukształtowanej wiązki z palnikiem xenonowym w ognisku.
    Z drugiej: widziałem wzorowo świecące "samoróby", skontrolowane na SKP i
    ocenione na idealne: jeden chłopak z AKP robił takie ludziom do róznych,
    również starych audic, ALE.. z soczewek i obudów, które z xenonami
    pracowały, z dopasowanymi przesłonami etc..; solidność ich wykonania
    jednak nie ma nic do rzeczy przy przeglądzie - bo klosz mówi, że to
    halogen :)

    Czyli: z jednej mamy "pokrzywdzonych", którzy chcieliby porządnie, ale
    są zmuszeni do rzeźbienia (bo np. do Audi V8 nie było nawet "zwykłych"
    soczewek), z drugiej - bezmyślnych wielbicieli chińskiej tandety.
    Niechaj ona i ma wszystkie literki: diagnosta i tak powinien sprawdzić,
    czy dają dość światła (określone w przepisach jest i minimum i
    maksimum!) i czy prawidłowo kształtują wiązkę.
    A słowo - klucz to POWINIEN. Szeroka dyskusja o tym jest w wątku o
    "ostrzejszych przeglądach".

    Osobiście uważam, że należy tępić wszelkie HIDy, które nie wyjeżdżały z
    fabryki z danym modelem auta; sam eksperymentowałem z chinskimi
    soczewkami i hid-ami w nich (bo mi A80 za słąbo świeciło); po instalacji
    xenonów światła była wuchta*, ale po przejażdżce PRZED własnym
    samochodem z takimi lampami - po prostu je wymontowałem.
    Wypolerowałem klosze oryginalnych lamp (szklane :) ), zregenerowałem
    odbłyśniki, założyłem H4 jak Homologacja przykazała, światełka zasiliłem
    z przekaźników :) Światłą jest dość, nikt z naprzeciwka nie miga :)