  • Data: 2009-05-26 20:17:55
    Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
    Od: darnok <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > Pomiedzy "nie sieja" a "sygnal jest stlumiony o 10 dB" jest roznica.

    > Jest tu jakis baloniarz ? :-)

    To jest mi ciezko udowodnic poza przedstawieniem ci jakies
    charakterystyki anteny GSM.
    pierwsza znaleziona.
    http://www.kathrein-scala.com/catalog/741988.pdf
    Niestety nie ma konkretnych liczb odnosnie charakterystyki pionowej, bo
    po prostu nikt nie planuje zasiegu "w pionie" :)

    > 800km/h to nie daje nawet 1ppm. Nie ma tak dokladnych kwarcow.

    Ciesze sie ze tym samym zaprzeczyles istnieniu telefonii komorkowej GSM
    na swiecie.

    Zacytuje specyfikacje 3GPP 05.10 Rel 99
    http://www.3gpp.org/ftp/Specs/html-info/0510.htm
    wzialem 8.12 - punkt 6.1 w docu.

    "The MS carrier frequency shall be accurate to within 0.1 ppm, or
    accurate to within 0.1 ppm compared to signals received from the BTS,
    except for GSM 400 where 0.2 ppm shall apply in both case (these signals
    will have an apparent frequency error due to BTS frequency error and
    Doppler shift). In the latter case, the signals from the BTS must be
    averaged over sufficient time that errors due to noise or interference
    are allowed for within the above 0.1 ppm and 0.2 ppm figure. The MS
    shall use the same frequency source for both RF frequency generation and
    clocking the timebase."

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."