eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRe: Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo... › Re: W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina
  • Data: 2020-12-21 13:31:51
    Temat: Re: W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ydziO" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Soeralgenos Tamosoll <S...@c...farm.invalid>
    wrote:
    > ydziO <ydzio(a)hot.com> wrote...

    Nie w kW/h, tylko w kWh, czy jak kto woli: kW razy godzina.

    Jednostka energii jest dżul J.
    Wat jest jednostka mocy, a to nie to samo co energia.

    >Kupujesz suszarkę o mocy 1000W.
    >Powiedz mi w ciągu jakiego czasu tyle energi zużyje to urządzenie?

    Nie ma "tyle".
    Wat to z definicji 1J/s.

    Wiec suszarka w ciagu sekundy zuzyje 1000J, w ciagu minuty 60kJ, a w
    ciagu godziny 3.6MJ - lub jak kto woli 1kWh.

    >Znalezione na szybko:
    >https://bogatyzwyboru.pl/jak-przeliczyc-w-na-kwh-i-
    ile-to-kosztuje/

    >Przypominam że ja cały czas mówię o urządzeniach które kupujemy w
    >sklepach
    >i mają podaną moc jaką pobierają.

    A artykul akurat o ciekawszych przelicznikach. Tym niemniej na koncu
    masz przyklad z odkurzaczem.

    Tylko - to nie jest "Czas pracy odkurzacza w kWh:"

    J.