eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleWFM Osa - wymiary.Re: WFM Osa - wymiary.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: WFM Osa - wymiary.
    Date: Wed, 5 Jan 2011 11:07:45 +0100
    Organization: ATMAN
    Lines: 36
    Message-ID: <ig1fpu$2sj$1@node1.news.atman.pl>
    References: <ifgief$hcc$1@news.onet.pl> <4d1c50e7$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifhlcp$5en$1@news.onet.pl> <4d1c730d$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifiv4a$gsp$1@news.onet.pl> <4d1d103f$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifk7d5$im1$1@news.onet.pl> <ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl>
    <ifr2g1$n01$1@node1.news.atman.pl> <ifte2l$s8m$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-86-137.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1294221950 2963 89.73.86.137 (5 Jan 2011 10:05:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jan 2011 10:05:50 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ifte2l$s8m$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634379
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...

    >
    > Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
    > dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
    > czterosow z oczywistych wzgledow.
    >
    spokojnie dałby radę. W osie M52 (silnik 175) skrzynia i sprzęgło nie
    różniły się niczym od tej z SHL M11 z której pochodził silnik. Łańcuszek
    sprzęgłowy był inny - miał zabieraki do rozchlapywania oleju.

    Pozycja gaźnika była zachowana przez zastosowanie odpowiedniego kolektora.
    Dodatkowo gaźnik G24 i G26 (pegaz) miał obrotowo mocowaną komorę pływakową.
    W osie M50, gażnik g20 był pozycjonowany tylko za pomocą kolektora.

    problemami w obydwu silnikach były/są szczelność połączeń karteru i
    szczelność - jakość simmeringów wału. Przez nieszczelności tych elementów
    lubił się dostawać olej ze skrzyni do skrzyni korbowej powodując dymienie i
    trudności z uruchomieniem

    We współczesnym dwusuwie, poza wykonaniem odpowiedniego kolektora gaźnika
    nadal nic nie powinno byc problemem dla pracy w pozycji wiszącej, chyba że
    bedzie miał jakieś odmy itp unimeożliwiające powieszenie.
    W czterosuwie problem smarowania rozwiązuje się za pomocą suchej miski
    olejowej - to już większa sprawa do ementualnej przeróbki bo np
    zapotrzebowanie na smarowanie rozbryzgowe i konstrukcja układu smarowania
    mogą to uniemożliwiać lub sprawić że będzie to pracochłonne lub
    nieopłacalne, ale czego to ludzie nie robią by dopiąć swego...
    Istotnym problemem w osie jest chłodzenie. Powietrzne wymaga użycia dmuchawy
    (brak dmuchawy w M50 był największym mankamentem tego modelu), ewentualne
    cieczowe skonstruowania/przeróbki/montażu odpowiedniej chłodnicy i to będzie
    o tyle problemem że w osie choć wielka - nie ma miejsca na nic.
    --
    Jackare

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: