-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: "Jackare" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: WFM Osa - wymiary.
Date: Wed, 5 Jan 2011 11:07:45 +0100
Organization: ATMAN
Lines: 36
Message-ID: <ig1fpu$2sj$1@node1.news.atman.pl>
References: <ifgief$hcc$1@news.onet.pl> <4d1c50e7$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
<ifhlcp$5en$1@news.onet.pl> <4d1c730d$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ifiv4a$gsp$1@news.onet.pl> <4d1d103f$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
<ifk7d5$im1$1@news.onet.pl> <ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl>
<ifr2g1$n01$1@node1.news.atman.pl> <ifte2l$s8m$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-86-137.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1294221950 2963 89.73.86.137 (5 Jan 2011 10:05:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jan 2011 10:05:50 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <ifte2l$s8m$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634379
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...
>
> Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
> czterosow z oczywistych wzgledow.
>
spokojnie dałby radę. W osie M52 (silnik 175) skrzynia i sprzęgło nie
różniły się niczym od tej z SHL M11 z której pochodził silnik. Łańcuszek
sprzęgłowy był inny - miał zabieraki do rozchlapywania oleju.
Pozycja gaźnika była zachowana przez zastosowanie odpowiedniego kolektora.
Dodatkowo gaźnik G24 i G26 (pegaz) miał obrotowo mocowaną komorę pływakową.
W osie M50, gażnik g20 był pozycjonowany tylko za pomocą kolektora.
problemami w obydwu silnikach były/są szczelność połączeń karteru i
szczelność - jakość simmeringów wału. Przez nieszczelności tych elementów
lubił się dostawać olej ze skrzyni do skrzyni korbowej powodując dymienie i
trudności z uruchomieniem
We współczesnym dwusuwie, poza wykonaniem odpowiedniego kolektora gaźnika
nadal nic nie powinno byc problemem dla pracy w pozycji wiszącej, chyba że
bedzie miał jakieś odmy itp unimeożliwiające powieszenie.
W czterosuwie problem smarowania rozwiązuje się za pomocą suchej miski
olejowej - to już większa sprawa do ementualnej przeróbki bo np
zapotrzebowanie na smarowanie rozbryzgowe i konstrukcja układu smarowania
mogą to uniemożliwiać lub sprawić że będzie to pracochłonne lub
nieopłacalne, ale czego to ludzie nie robią by dopiąć swego...
Istotnym problemem w osie jest chłodzenie. Powietrzne wymaga użycia dmuchawy
(brak dmuchawy w M50 był największym mankamentem tego modelu), ewentualne
cieczowe skonstruowania/przeróbki/montażu odpowiedniej chłodnicy i to będzie
o tyle problemem że w osie choć wielka - nie ma miejsca na nic.
--
Jackare
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-07-17 Grok zaczął nadużywać wulgaryzmów i wprost obrażać niektóre znane osoby
- 2025-07-17 Andrzej Duda ułaskawił Roberta Bąkiewicza od zarzutu zapchnięcia ze schodów aktywistki Babci Kasi
- 2025-07-17 Policjanci katowali niewinnego człowieka, ale są niewinni
- 2025-07-17 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-17 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-07-17 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-07-16 deltaT w pompie ciepla
- 2025-07-16 dron na granicy polsko niemieckiej
- 2025-07-16 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-07-16 Warszawa => BI Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-16 chroń PESEL dziecka
- 2025-07-16 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=