  • 11. Data: 2018-03-26 13:24:10
    Temat: Re: Waszym zdaniem jak to ocenicie?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Mar 2018 12:34:19 +0200, w <5ab8ccab$0$999$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Wyobraź sobie, że tak! Nadal obowiązują przepisy ogólne. W tym przepis
    > określający pierwszeństwo z prawej strony.

    "W końcu widzi, że po jego lewej stronie rodzina pakuje
    zakupy do auta (B) i będą odjeżdżać. Zatrzymuje się i czeka na
    zwolnienie miejsca."

    > Co ma piernik do wiatraka?

    "Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo."

  • 12. Data: 2018-03-26 13:24:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Mar 2018 12:32:01 +0200, w <5ab8cc22$0$999$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie, nie akceptuję takich kosztów.
    > Na szczęście jeszcze nie wprowadzili zakazu jazdy po okolicach, tam
    > gdzie chce kierowca.

    Jak widać wprowadzili:
    "Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo."

  • 13. Data: 2018-03-26 13:33:53
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 13:24, r...@k...pl pisze:

    > Jak widać wprowadzili:
    > "Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo."

    Ale to chyba nie oznacza, że nakazali jazdę tylko w prawo? Jak sam
    inteligentnie zauważyłeś, jest również pas do jazdy prosto/lewo, którym
    kierowcy mogą jechać. Wydaje mi się, że za jazdę zgodnie z tym kary nie
    ma, ale być może wiesz co innego...

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-03-26 13:40:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 13:24, r...@k...pl pisze:

    > "W końcu widzi, że po jego lewej stronie rodzina pakuje
    > zakupy do auta (B) i będą odjeżdżać. Zatrzymuje się i czeka na
    > zwolnienie miejsca."

    I teraz ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi z prawej strony.
    Przepisy się jeszcze nie zmieniły. Jeśli nie wierzysz, to przeczytaj PoRD.

    > "Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo."

    Dwa powiadasz? Czyli może jednak da się pojechać nie tylko w prawo?
    Być może nie ma zakazu wjazdu na skrzyżowanie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 15. Data: 2018-03-26 15:32:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Mar 2018 13:40:26 +0200, w
    <5ab8dc2b$0$1001$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <a...@w...pl>
    napisał(-a):

    > I teraz ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi z prawej strony.
    > Przepisy się jeszcze nie zmieniły. Jeśli nie wierzysz, to przeczytaj PoRD.

    Zastanówmy się... miejsce wolne ma po lewej stronie, to skręcając w to miejsce
    pojazd jadący z naprzeciwka będzie po ... no, jak myślisz?

    > Dwa powiadasz? Czyli może jednak da się pojechać nie tylko w prawo?
    > Być może nie ma zakazu wjazdu na skrzyżowanie.

    Pytanie było czy może pojazdy stojące na prawym pasie objechać lewym pasem i
    potem skręcić w prawo. Ano nie może. Strzałki na lewym pasie wyraźnie mu
    pokazują, w których kierunkach może pojechać na skrzyżowaniu.
    (Dodam, że to zapewne jest to skrzyżowanie z wysepką, a nie soro, i zapewne
    musiałby też przejechać przez linię ciągłą, ale to w sumie bez znaczenia)

  • 16. Data: 2018-03-26 15:36:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Mar 2018 13:33:53 +0200, w
    <5ab8daa2$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <a...@w...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > inteligentnie zauważyłeś, jest również pas do jazdy prosto/lewo, którym
    > kierowcy mogą jechać. Wydaje mi się, że za jazdę zgodnie z tym kary nie

    Pas do jazdy lewo-prosto nakazuje taką jazdę na soro, czyli może zjechać tylko
    2. i 3. zjazdem.
    "(A) jedzie więc prosto na rondo i na pierwszym zjeździe skręca w prawo i
    w ten sposób wyprzedza auta oczekujące na prawoskręcie.
    Czy (A) może tak postąpić?"

  • 17. Data: 2018-03-26 18:00:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-03-2018 o 15:36, r...@k...pl pisze:
    > Mon, 26 Mar 2018 13:33:53 +0200, w
    > <5ab8daa2$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <a...@w...pl>

    > Pas do jazdy lewo-prosto nakazuje taką jazdę na soro, czyli może zjechać tylko
    > 2. i 3. zjazdem.

    Ja w takiej sytuacji zjeżdżam 5 zjazdem i raczej niczego złego się nie
    obawiam.
    Decyzję już na rondzie zmienić przecież mogę.

    Ale to rondo o którym piszę jest porypane, bo nie ma zakazu skrętu na
    nim w lewo z prawego pasa, więc idioci nie znający przepisów myślą że
    tak im wolno i blokują cały prawy pas, więc i prawoskręt w nieskończoność.
    A lewy pusty.

  • 18. Data: 2018-03-27 09:44:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Mar 2018 18:00:45 +0200, w <p9b5fb$1fq$2@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Ja w takiej sytuacji zjeżdżam 5 zjazdem i raczej niczego złego się nie
    > obawiam.
    > Decyzję już na rondzie zmienić przecież mogę.

    Mógłbyś, gdyby znaki kierunkowe nie zabraniały.

> [...]
    > nim w lewo z prawego pasa, więc idioci nie znający przepisów myślą że
    > tak im wolno i blokują cały prawy pas, więc i prawoskręt w nieskończoność.

    Nie wiem, o które chodzi -- ja piszę o rondzie założyciela wątku:
    https://tinyurl.com/y9l32g22
    choć lepiej skorzystać z tego linku:
    http://www.prawko-kwartnik.info/kolizje/14ruchokrpro
    lew1pas.jpg

  • 19. Data: 2018-03-27 18:59:05
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-03-2018 o 09:44, r...@k...pl pisze:

    > Nie wiem, o które chodzi

    https://www.google.pl/maps/@52.3704342,16.9893479,17
    z/data=!4m2!7m1!2e1

  • 20. Data: 2018-03-27 19:28:49

    Tue, 27 Mar 2018 18:59:05 +0200, w <p9dt8p$qt0$3@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > https://www.google.pl/maps/@52.3704342,16.9893479,17
    z/data=!4m2!7m1!2e1

    To dobrze że tak jadą -- masz cały lewy pas wolny :)
    Gorzej jak skręcasz w prawo -- ale można zrobić szybką rundkę dookoła.