  • 21. Data: 2018-03-28 18:47:20
    Temat: Re: Waszym zdaniem jak to ocenicie?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-03-2018 o 19:28, r...@k...pl pisze:
> [...]
    z/data=!4m2!7m1!2e1

    > To dobrze że tak jadą -- masz cały lewy pas wolny :)

    Ale ja tam wjeżdżam ślimakiem w prawo na wiadukt.

    > Gorzej jak skręcasz w prawo -- ale można zrobić szybką rundkę dookoła.

    Czasem tak właśnie robię - o tym pisałem.
    I nie jestem przekonany, że popełniam w ten sposób wykroczenie tak jak
    sugerowałeś.

  • 22. Data: 2018-03-29 11:30:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 28 Mar 2018 18:47:20 +0200, w <p9gguo$lg$2@node2.news.atman.pl>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Ale ja tam wjeżdżam ślimakiem w prawo na wiadukt.

    > Czasem tak właśnie robię - o tym pisałem.
    > I nie jestem przekonany, że popełniam w ten sposób wykroczenie tak jak
    > sugerowałeś.

    Tu teoretycznie nie popełniasz -- nie masz znaków kierunkowych przed rondem.

  • 23. Data: 2018-03-29 23:10:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-03-2018 o 11:30, r...@k...pl pisze:

    > Tu teoretycznie nie popełniasz -- nie masz znaków kierunkowych przed rondem.

    Ale w prawo z lewego pasa nadal nie wolno skręcać, więc jeśli tak
    rozciągasz obowiązkowy kierunek ruchu sprzed ronda, to sytuacja
    praktycznie identyczna.

  • 24. Data: 2018-03-30 10:20:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 29 Mar 2018 23:10:23 +0200, w <p9jknu$rn3$2@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Ale w prawo z lewego pasa nadal nie wolno skręcać, więc jeśli tak
    > rozciągasz obowiązkowy kierunek ruchu sprzed ronda, to sytuacja
    > praktycznie identyczna.

    Przy wjeździe na rondo nie musisz z prawego pasa -- to jasne, bo masz 2 pasy w
    tym samym kierunku.
    Przy zjeździe powinieneś skręcać z prawego pasa.
    Więc albo wciśniesz się na prawy albo robisz rundkę.
    W przepisach nie ma, że masz zająć prawy pas przed skrzyżowaniem, lecz przy
    zmianie kierunku.

    Dopiero jak masz strzałki, to masz jasno narysowane, z którego pasa w kórym
    kierunku skręcasz na rondzie.

  • 25. Data: 2018-03-30 17:23:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-03-2018 o 10:20, r...@k...pl pisze:

    > Przy wjeździe na rondo nie musisz z prawego pasa -- to jasne, bo masz 2 pasy w
    > tym samym kierunku.

    Coś się nie rozumiemy.
    Jak chcesz na rondzie skręcić w lewo to NIE MOŻESZ wjeżdżać na rondo
    prawym pasem (tym przed rondem).
    Nie mam pewności czy przy skręcie w prawo nie jest analogicznie.

    > W przepisach nie ma, że masz zająć prawy pas przed skrzyżowaniem

    Zależy co chcesz zrobić na skrzyżowaniu.

  • 26. Data: 2018-03-31 17:19:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 30 Mar 2018 17:23:31 +0200, w <p9lkpi$bbk$1@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Coś się nie rozumiemy.
    > Jak chcesz na rondzie skręcić w lewo to NIE MOŻESZ wjeżdżać na rondo
    > prawym pasem (tym przed rondem).
    > Nie mam pewności czy przy skręcie w prawo nie jest analogicznie.

    Oczywiście, że możesz, jeżeli nie ma strzałek kierunkowych.
    Dlaczego nie?
    Przepisy mówią o manewrze -- na rondzie masz dwa manewry (wjazd i zjazd).
    Oczywiście sensowniej jest przy skręcie w lewo na rondzie wjeżdżać lewy pasem
    (i analogicznie prawym jeżeli w prawo), ale tego przepisy nie narzucają.
    Narzucają natomiast, że zjazd masz wykonać z prawego pasa.
    (Oczywiście są ronda z 2 pasami za rondem i tu można zadać sobie pytanie - ale
    w sumie po wuj...?)

    > Zależy co chcesz zrobić na skrzyżowaniu.

    jw.

  • 27. Data: 2018-03-31 17:30:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31-03-2018 o 17:19, r...@k...pl pisze:

    > Oczywiście, że możesz, jeżeli nie ma strzałek kierunkowych.
    > Dlaczego nie
    > Przepisy mówią o manewrze

    Mówimy cały czas o skręcie w lewo, z prawego pasa (przy wjeździe na rondo)?
    No to czytałem inne interpretacje, że już wjazd ma nastąpić z pasa
    właściwego, czyli nie z prawego.

  • 28. Data: 2018-03-31 21:12:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 31 Mar 2018 17:30:21 +0200, w <p9o9ic$171$1@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Mówimy cały czas o skręcie w lewo, z prawego pasa (przy wjeździe na rondo)?
    > No to czytałem inne interpretacje, że już wjazd ma nastąpić z pasa
    > właściwego, czyli nie z prawego.

    To ja na takie (dotyczące konkretnie ronda) nie natknąłem się.
    Zapewne widziałeś jakieś ogólne sformułowania, że na skrzyżowaniach należy
    skręcać w lewo z lewego, ale dotyczące "normalnych" skrzyżowań.

  • 29. Data: 2018-03-31 23:24:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31-03-2018 o 21:12, r...@k...pl pisze:

    > To ja na takie (dotyczące konkretnie ronda) nie natknąłem się.
    > Zapewne widziałeś jakieś ogólne sformułowania, że na skrzyżowaniach należy
    > skręcać w lewo z lewego, ale dotyczące "normalnych" skrzyżowań.

    Nie.
    Konkretnie o ronda chodziło.

  • 30. Data: 2018-04-01 00:24:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2018 23:24:21 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie.
    > Konkretnie o ronda chodziło.

    Niekonkretnie zas - to przepis jest ogolny dla wszystkich skretow,
    i nie ma w nim zastrzenia, ze nie dotyczy s.o.r.o

    Ale moze nie musi byc, bo wszyscy wjedza, ze wjezdzajac na rondo
    skreamy w prawo, a nie w lewo :-)
    No tak, ale wtedy powinnismy zajac prawy pas :-)

    J.