eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!nx
    02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: to <t...@x...abc>
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl>
    <4e5f47d7$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3o1ib$vja$1@news.onet.pl>
    X-No-Archive: Yes
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 01 Sep 2011 17:07:30 GMT
    Lines: 22
    Message-ID: <4e5fbbd2$0$3491$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1314896850 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 3491 80.52.166.102:37752
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395336
    [ ukryj nagłówki ]

    begin J.F

    > W teorii nadal daje, bo te moce czy momenty maksymalne to moga byc
    > waskie piki, i jak RoMan pisze - wiecej czasu stracisz na zmienianiu
    > biegow.

    Mówimy o normalnych silnikach spalinowych, a nie jakichś wydumanych czy
    popsutych. Nawet silnik z big-turbo ma wysoki moment obrotowy w dość
    szerokim zakresie (np. 4000-6500 rpm), a -- jeśli mowa o osiągach --
    turbo dziura na niskich obrotach nie ma żadnego znaczenia, bo i tak się
    ich nie używa. Zresztą na zmianie biegów traci się więcej zazwyczaj w
    turbo dieslach, które wysoki moment mają właśnie dość nisko i w wąskim
    zakresie, choć jego wartość maksymalna jest często bardzo duża (400-500
    Nm czy nawet więcej).

    > No chyba ze masz automat CVT.

    CVT ma duże straty.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: