  • 21. Data: 2022-12-13 09:11:39
    Temat: Re: Węgry znoszą limit cen na paliwo
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na moje oko to od mniej więcej 15 lat ON był zimą droższy, niż benzyny.
    Trzeba było na LPG kupić ;-)

    -----
    > Nie tak dawno temu ON był tańszy od benzyny i to praktycznie zawsze. Dlatego kiedyś
    diesla zakupiłem.

  • 22. Data: 2022-12-13 09:13:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie, wystarczy nam wygrać wybory z jełopami myślącymi jak Ty.
    Naprawdę dostaniesz żłób od jełopozycji?

    -----

  • 23. Data: 2022-12-13 09:17:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zadziwia mnie, że mleko jest droższe niż przetworzone produkty mleczne (jak
    przykładowo maślanka czy kefir) - to dowód na
    wykorzystywanie sytuacji przez producentów i handel.
    Rzućcie uwagę na cenę np. kilograma przetworzonego cukru pudru (2x 0,5 kg) w
    porównaniu ze zwykłym cukrem.
    I wiele wiele innych produktów.
    Bułki w cenie mięsa.
    Herbatniki czy pierniki w cenie chleba.

    -----
    > Ceny żywności wzrosły o 43,8 proc. rok do roku, przy czym najbardziej podrożały
    jaja, pieczywo, nabiał i sery.

  • 24. Data: 2022-12-13 11:45:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 12 Dec 2022 21:10:18 +0100, w <63978aaa$0$471$65785112@news.neostrada.pl>,
    "T." <k...@i...pl> napisał(-a):

    > Generalnie ORLEN ma ze sprzedaży detalicznej paliw zaledwie - o ile
    > dobrze pamiętam - 7 lub 8%

    Tak -- oficjalnie.
    Tylko, że swoim stacjom (i innym hurtownikom) sprzedaje paliwa z marżą 4x
    wyższą niż kiedyś.
    Zyski Orlenu nie biorą się z nikąd, tylko z dojenia obateli.

  • 25. Data: 2022-12-13 11:46:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2022 09:17:34 +0100, w <6398351f$0$554$65785112@news.neostrada.pl>,
    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(-a):

    > Zadziwia mnie, że mleko jest droższe niż przetworzone produkty mleczne (jak
    przykładowo maślanka czy kefir) - to dowód na
    > wykorzystywanie sytuacji przez producentów i handel.

    Wszyscy producenci wszystkiego się zmówili... Na pewno...

  • 26. Data: 2022-12-13 12:09:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-12-2022 o 11:46, r...@k...pl pisze:

    przykładowo maślanka czy kefir) - to dowód na

    > Wszyscy producenci wszystkiego się zmówili... Na pewno...

    Brednie jakieś.
    Sery też poszły do góry o 50-100% (polskie).

  • 27. Data: 2022-12-13 12:10:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 11:46:30 +0100, r...@k...pl wrote:

    przykładowo maślanka czy kefir) - to dowód na

    > Wszyscy producenci wszystkiego się zmówili... Na pewno...

    Mogli sie zmowic, ale w drugą strone.

    Mogli sie nie zmowic, ale dopasowac cene do konkurencji.

    Moga byc tak ustawione podatki i doplaty.

    A ewentualnie ... produkty zrobione z mleka odchudzonego, o mniejszej
    zawartosci mleka w mleku.
    Lub doprawione czyms.

    Na razie mleko podrozalo mocno, a sery zółte tez. Szynka tansza :-)

    J.

  • 28. Data: 2022-12-13 12:34:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2022 12:09:17 +0100, w <tn9mgt$56c$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    przykładowo maślanka czy kefir) - to dowód na

    > Brednie jakieś.
    > Sery też poszły do góry o 50-100% (polskie).

    Piasek dla kota 100-300% (zależy jak liczyć). Też są w kartelu.

  • 29. Data: 2022-12-13 15:04:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na tzw. zachodzie i w reszcie świata zwykle tak było od dawna.
    U nas niska cena serów żółtych to jakiś spadek po socjaliźmie.
    Do tego trudniej ser żółty wodą szprycować ;-).

    -----

  • 30. Data: 2022-12-13 15:06:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.12.2022 o 12:10, J.F pisze:
    > Na razie mleko podrozalo mocno, a sery zółte tez. Szynka tansza ?

    ...Glapa?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak