  • 1. Data: 2022-12-07 11:51:04
    Temat: Mniej znaków i ograniczeń na drogach?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29234294,mniej-znakow
    -i-ograniczen-na-drogach-trwaja-prace-nad-zmiana.htm
    l#do_w=253&do_v=650&fallback=true&do_st=RS&do_sid=93
    4&do_a=934&s=BoxMotImg4

    "Jedną z najważniejszych zmian na polskich drogach będzie zmniejszenie
    liczby znaków B-33 (ograniczenie prędkości).

    Oznakowanie będzie stosowane tylko w tych miejscach, w których kierowcy
    mogą być zaskoczeni zmianą limitu prędkości. Każdy taki znak będzie
    poprzedzony informacjami ukazującymi powód postawienia w tym miejscu
    ograniczenia prędkości."

    Że niby tak się może stać w Polsce?
    Nie, nie wierzę, to się nie uda......

  • 2. Data: 2022-12-07 12:18:45
    Temat: Re: Mniej znaków i ograniczeń na drogach?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Dec 2022 11:51:04 +0100, Cavallino wrote:
> [...]
    > mogą być zaskoczeni zmianą limitu prędkości. Każdy taki znak będzie
    > poprzedzony informacjami ukazującymi powód postawienia w tym miejscu

    Taa - znakow bedzie wiecej, bo ich wcale nie ubedzie, a przybedzie
    tych dodatkowych wyjasnien.

    Pare osob na tym zarobi.

    J.

  • 3. Data: 2022-12-07 12:51:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Dec 2022 11:51:04 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Że niby tak się może stać w Polsce?
    > Nie, nie wierzę, to się nie uda......

    Racja, żaden urzędas nie zrezygnuje z obijania sobie d... blachą :) Coś
    tam dla zmyłki zapozorują, statystyki naciągną i zostanie jak było.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2022-12-07 12:58:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 7 Dec 2022 11:51:04 +0100, w <tmpr6n$f96$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > "Jedną z najważniejszych zmian na polskich drogach będzie zmniejszenie
    > liczby znaków B-33 (ograniczenie prędkości).

    Jeżeli nawet zlikwidują 100% tych, które dołożyli w ostatnich latach, to i tak
    będzie za dużo.

  • 5. Data: 2022-12-07 15:11:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-07-grudnia-2022 o 11:51, Cavallino pisze:
    > Że niby tak się może stać w Polsce?
    > Nie, nie wierzę, to się nie uda......

    I to zrobi PiS?

    Ale jaja

  • 6. Data: 2022-12-07 18:27:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Dec 2022 12:51:58 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Racja, żaden urzędas nie zrezygnuje z obijania sobie d... blachą :) Coś
    > tam dla zmyłki zapozorują, statystyki naciągną i zostanie jak było.

    Tego artykułu to w ogole nie bardzo rozumiem.

    "Oznakowanie będzie stosowane tylko w tych miejscach, w których
    kierowcy mogą być zaskoczeni zmianą limitu prędkości."

    To w koncu o co chodzi - ze rzadziej będą dwa znaki pod rząd?

    Czy nie chodzi o limit predkosci, ale bezpieczną predkosc - ze jak
    warunki zaskakują, to znak ustawią, a jak nie - to kierowca sa ma
    dobrac predkosc. Co moze mialoby jakis sens.

    Tylko za chwile
    "Zdaniem ekspertów powinny zostać wprowadzone dodatkowe oznaczenia
    związane z warunkami atmosferycznymi. Może to być ograniczenie
    prędkości na drogach w czasie deszczu. Przy takim znaku pojawi się
    odpowiednia tabliczka (T-31a). Ten pomysł od lat funkcjonuje w
    Niemczech."

    To bedzie tych znakow mniej czy wiecej?

    Bo w Niemczech owszem - jest tego sporo, tylko nie bardzo rozumiem po
    co - Niemcy sami nie wiedzą, ze na deszczu trzeba zwolnic (*1),
    czy nawierzchnia jakas wyjątkowo sliska na mokro? Koleiny i woda stoi?

    (*1) ... niby nie wiedzą, deszcz leje, a oni 150 ... tylko sam sie
    zlapalem na tym, ze i ja czasem 150 w deszczu ..

    J.

  • 7. Data: 2022-12-08 01:05:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Dec 2022 18:27:12 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > prędkości na drogach w czasie deszczu. Przy takim znaku pojawi się
    > odpowiednia tabliczka (T-31a). Ten pomysł od lat funkcjonuje w

    Nie tylko w Niemczech.

    Natomiast co do ilości znaków ograniczenia prędkości - podoba mi się np. w
    Chorwacji.

    W Polsce jak jest zwykła droga pomiędzy miejscowościami (po jednym pasie
    ruchu), do tego ze dwa metry pobocza i jeszcze żwirowy pas, a kilkanaście
    metrów od tej drogi jest dom mieszkalny, to jest ograniczenie do 40.

    Natomiast w Chorwacji jak jest droga bez pobocza i dom mieszkalny stoi dwa
    metry od tejże drogi, to znaków nie ma. Dopiero jak schodki z tego domu
    wychodzą wprost na drogę (w sensie dosłownym - tak widywałem) to dopiero
    wtedy można spotkać ograniczenie.
    I to mi się podoba - kierowcy uważają sami z siebie, bo takie są w danym
    momencie "okoliczności przyrody". Nadmiar znaków nie usypia niepotrzebnie
    czujności.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2022-12-08 09:29:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.12.2022 o 11:51, Cavallino pisze:
> [...]
    > mogą być zaskoczeni zmianą limitu prędkości. Każdy taki znak będzie
    > poprzedzony informacjami ukazującymi powód postawienia w tym miejscu

    Ale, że co, bo jakoś nie rozumiem. Jak ograniczenie nie jest potrzebne
    to się go nie stawia a nie stawia "tylko tam gdzie może być
    zaskoczeniem". Co to jest?!

    Myślę, że tu chodziło o ten dodatkowy element oznakowania pod znakami
    ograniczenia wyjaśniający przyczynę. To oczywiście ma sens, ale tak, jak
    mówiłem, trzy kolory i koniec tematu.

    Natomiast ilość ograniczeń? Przecież te ograniczenia są stawiane tam,
    gdzie ktoś uważa, że są potrzebne. Ma nagle stwierdzić, że potrzebne nie są?

    > Że niby tak się może stać w Polsce?
    > Nie, nie wierzę, to się nie uda......

    Co się nie uda? Biznes się nie uda?

  • 9. Data: 2022-12-08 09:40:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.12.2022 o 18:27, J.F pisze:

    > Bo w Niemczech owszem - jest tego sporo, tylko nie bardzo rozumiem po
    > co - Niemcy sami nie wiedzą, ze na deszczu trzeba zwolnic (*1),
    > czy nawierzchnia jakas wyjątkowo sliska na mokro? Koleiny i woda stoi?

    W Niemczech ... mają np dystans z jakim jakieś ograniczenie jest. U nas
    spotyka się odwołanie ograniczenia, ale wcale nie jest oczywiste czy po
    takim odwołaniu można jechać szybciej czy wolniej. Trzeba po prostu
    wiedzieć ile było przed. Bo może się jechało w zabudowanym albo
    zabudowanym z dodatkowym ograniczeniem np do 40 albo w strefie. Albo
    masz fotoradar i zastanawiasz się ... ile to właściwie wcześniej było.
    To chyba więcej znaków ograniczeń potrzeba a nie mniej. Mniej to tylko
    przy założeniu, że ograniczenie jest zbyteczne. Ale nie wierzę by ktoś
    tak myślał bo jak ograniczenie zakładał to przecież z jakiegoś powodu
    błahego a albo nie, ale co, stwierdzi, że już nie ma tego powodu?

    To wszystko moim zdaniem bicie piany.

  • 10. Data: 2022-12-08 17:30:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2022 o 11:51, Cavallino pisze:

    > Że niby tak się może stać w Polsce?
    > Nie, nie wierzę, to się nie uda......

    No i się wyjaśniło - bedzie mniej znaków początek drogi ekspresowej a
    zostaną zamienione na początek autostrady (w rozwinięciu pomysłu-płatnej):P

    To by było na tyle:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!