    Subject: Re: WiFi calling
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <5d8dd08d$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d910ed7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d921bb7$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9264ad$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d934e21$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d93b065$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <M...@j...ru>
    Date: Sat, 5 Oct 2019 10:48:19 +0200

    W dniu 01.10.2019 o 22:00, Marcin pisze:
    > Witam

    > Tylko dlaczego stary sprzet ciagnie open sourcowego Androida w duzo
    > nowszych wersjach bez problemow w romach przygotowanych przez
    > "zapalencow"? Dzisiejsze telefony z procesorami z duza liczba rdzeniow
    > i z calkiem duzo RAMu glownie zajmuja sie nic nie robieniem. Wiec
    > nawet jak nowszy system ma troche wieksze wymagania systemu to da rade.

    Nie praktykowałem to i nie mam pojęcia. Może to partyzanckie
    aktualizowanie to po trosze tylko iluzja. Jak już wspominałem kumpel na
    pytanie co zyskał po takim wgraniu alternatywy odpowiedział że prawie nic.

    To tak z dzisiejszego punktu widzenia. Kiedyś dwa rdzenie w procku i 1GB
    RAMu sprawiały wrażenie że trzyma się samego boga za nogi.

    > Sytuacja jednak jest inna. Po pierwsze producent komputera nijak nie
    > limituje dotepu do aktualizacji Windowsa. Gdybysmy tak mogli dostawac
    > aktualizacje Androida bezposrednio od Google z pominieciem producenta
    > telefonu... A po drugie to w W10 pewne aktulizacje sie instaluja
    > automatycznie a inne przez pewien czas sa tyko "dla chetnych". Czasami
    > sa wycofywane, bo powoduja problemy - czasami tylko na konkretnych
    > konfiguracjach.

    Owszem - inna, jednak sprowadza się do tego samego - aktualizacje
    dostępne są z opóźnieniem.

    > Pytanie czy taka aktualizacja jednak nie zwieksza bezpieczenstwa
    > kosztem wydajnosci. I czy zalezy uzytkownikowi na bezpieczenstwie czy
    > na wydajnosci.

    Nie mamy, przynajmniej ja nie mam na to żadnych dowodów że mój sprzęt
    stał się bezpieczniejszy. Co do wydajności sprzętowo-programowej.
    Przynajmniej na moim sprzęcie można zauważyć dziwne zjawisko, zarówno w
    telefonach jak i komputerach - sprzęt muli i opóźnia a mierniki pokazują
    że procesor i pamięć zajęte są tylko w niewielkim stopniu. Gdzie się
    podziewa  ich teoretyczna moc obliczeniowa??

    > Nie znam ;)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Ani ja.