  • Data: 2016-11-08 09:23:45
    Temat: Re: Wiatrak od procesora
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki, sprawdzę (podobny problem miałem z łożyskowaniem pompki w filtrze wody w
    akwarium, oś silnika (wiatraczka) nie tylko obracała się, ale także podczas pracy
    chodziła rytmicznie góra-dół (wzdłuż osi napędu), co powodowało zdudnienia dźwięku,
    stukanie o obudowę i dodatkowy hałas.
    Nic dziwnego przy wiatraczku osiowym, chciałby "polecieć" jak śmigło lub śruba
    napędowa ;-)

    Pojawił się dodatkowy kłopot, otóż podłączenie zasilania podkładki chłodzącej do
    gniazda USB lapka powoduje, że wentylator w lapku nigdy się nie wyłącza (sprawdziłem,
    włączenie obciążenia pradowego gniazda USB skutkuje z automatu natychmiastowym
    włączeniem wentylatora w lapku, na najniższym biegu). Rozwiązaniem będzie osobny
    zasilacz, choć to kłopot (kable, konieczność włączania/wyłączania).

    -----