  • Data: 2021-08-28 22:36:20
    Temat: Re: Wtargnięcie jednak jest możliwe!
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.08.2021 o 22:06, m4rkiz pisze:

    > Ja osobiście nie zdecydowałbym się przejechać przez większość znanych (a
    > tym bardziej nieznanych) przejść szybciej niż 10 km/h gdybym niezależnie
    > od okoliczności był w pełni odpowiedzialny za KAŻDY pomysł pieszego, w
    > tym celowe rzucenie się pod koła z za przeszkody ograniczającej
    > widoczność. I pewnie tak samo zachowali by się wszyscy kierowcy
    > posiadający wyobraźnię.

    Bo ja wiem - przepuszczam pieszych zanim to było modne i generalnie nie
    mam problemów z określeniem w jakim celu pieszy przy przejściu przebywa.

    > Intencja ustawodawcy była jednak inna, w powyższej sytuacji obie strony
    > nie zachowały się tak jak powinny, efektem jest kolizja w której - moim
    > subiektywnym zdaniem - kierowca ponosi 1/3 a piesza 2/3 winy. I
    > oczywiście mogę się mylić bo nie znam prędkości i stanu technicznego
    > pojazdu, trzeźwości uczestników, etc.

    I mniej więcej się zgadzamy. Kierownik nie ustąpił pierwszenstwa i jakaś
    wina w tym jest, natomiast zachowanie pieszej sugerowało jednak że chce
    samochód przepuścić a niastępnie weszła wprost pod jadący pojazd, co
    dalej jest zabronione. Czyli współwina - ponieważ skończyło się na
    wyktoczeniu to procenty akurat mało ważne.

    --
    Shrek