  • 31. Data: 2021-08-29 13:15:07
    Temat: Re: Wtargnięcie jednak jest możliwe!
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 27 Aug 2021 16:13:23 +0100, K <n...@e...com> wrote:

    >Nie ona pierwsza i nieostatnia niestety. Miala szczescie, ze auto
    >jechalo stosunkowo wolno.

    Wolno? No popatrz, a Zboral już orzekł, że mimo ograniczenia do 30 kmh
    auto jechało minimum 60 kmh.

    --
    Pozdrawiam - jerzu
    Ford Focus MK3 1.5 TDCi 95@120KM `17

  • 32. Data: 2021-08-29 13:17:22
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 28 Aug 2021 20:17:06 +0200, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    >Nowe przepisy miały być CAPANEUM i co?

    I jajco. Mamy za dużo przejść dla pieszych, dlatego przepisy się nie
    sprawdzają. A panaceum miały być wg tzw. miejskich aktywistów. Nawet
    policja mówiła że zwiększy się ilość wypadków na pdp.

  • 33. Data: 2021-08-29 13:49:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.08.2021 o 12:02, m4rkiz pisze:

    > Z drugiej strony kierowca ma obowiązek zachować szczególna uwagę i
    > "zbliżając się do przejścia dla pieszych [...] zmniejszyć prędkość tak,
    > aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego [...] na nie wchodzącego i
    > ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo
    > wchodzącemu na to przejście.

    No ale co to ma do wchodzenia bezpośrednio przed jadący pojazd? Pisałeś
    "...miałbym spory problem w ocenie czy było to 'bezpośrednio' czy nie,
    ...". To Ci piszę, że to czy było bezpośrednio zależy od prędkości pojazdu.

    > Jak dla mnie niespecjalnie można wywodzić że stojący przed przejściem
    > pieszy musi dawać kierowcy czytelny sygnał MINIMUM 50 metrów (1,5*13,9
    > reakcja, 20 hamowanie, 10 margines bezpieczeństwa bo te 20 metrów to
    > taka dolna granica), bo to obowiązek kierowcy żeby ustąpić mu
    > pierwszeństwa jeżeli jednak zdecyduje się przejść a domniemywać można że
    > stojąc tam samotnie a nie na pogawędkach, przodem do przejścia jednak
    > zdecyduje się przejść.

    Więc właśnie wydaje się, że prędzej dochowanie niewchodzenia
    bezpośrednio przed jadący pojazd ma znaczenie. Bo nic nie wskazuje by
    sensem przepisu było przepuszczanie pieszych.

    > Słowem - zachowanie maksymalnej dopuszczalnej prędkości w okolicy
    > przejścia to słaby argument na niemożliwość ustąpienia i wtargnięcie.

    Ja tam myślę, że ludzie już nie wiedzą co wymyślają. Ten przepis o
    pierwszeństwie na przejściu po to jest, by osoby upośledzone ruchowo
    miały szansę przejść a nie po to by mogły wymuszać pierwszeństwo.

  • 34. Data: 2021-08-29 13:50:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.08.2021 o 13:17, j...@i...pl pisze:

    > I jajco. Mamy za dużo przejść dla pieszych, dlatego przepisy się nie
    > sprawdzają. A panaceum miały być wg tzw. miejskich aktywistów. Nawet
    > policja mówiła że zwiększy się ilość wypadków na pdp.

    I co, zwiększyła się?

  • 35. Data: 2021-08-29 15:34:54
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Wchodził - no wchodził. Pierwszeńtwo miał -
    > no miał.

    Po mojemu, to to głupie dziewczę wcale nie przepuszczało żadnego auta z
    prawej. Stało i pisało SMSa. Dlatego auto z lewej nie zwolniło. Jak
    skończyła pisać to wbiegła, no bo przecież trzeba nadrobić czas.

  • 36. Data: 2021-08-29 23:45:01
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 29 Aug 2021 13:50:17 +0200, ii <i...@o...invalid> wrote:

    >I co, zwiększyła się?

    Nie wiem, ale zawsze możesz sprawdzić.

  • 37. Data: 2021-08-30 07:44:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-28-sierpnia-2021 o 22:39, Shrek pisze:

    > Nieekologiczne to jest jeżdzić samochodem,

    Nieekologicznie to jest ODDYCHAĆ. Pomyśl o swoim POSTEPOWANIU ;-)

    Widać za głupim narodem jesteśmy i inaczej niż
    > "zawsze" do nikogo nie dociera.

    Zmień sobie KURWA naród i daj ludziom normalnie żyć. Lewaku PIERDOLONY!

  • 38. Data: 2021-08-30 13:39:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 Aug 2021 19:11:16 +0200, m4rkiz wrote:

    > No właśnie nie WCHODZIŁA, a tylko wtedy ustawa przewiduje jej pierwszeństwo, nie
    zachowała
    > szczególnej ostrożności, a to co zrobiła jest w ustawie wprost zabronione skoro
    przejście
    > to powierzchnia jezdni.

    Jak sie przyjrzec ... troche dziwnie to wyglada, a zaryzykowalbym, ze
    wchodzila. Biec zaczela dopiero na przejsciu.

    Zreszta jakby weszla, to by niewiele zmienilo - kierowniczka sie tu
    zagapila.

    > Na początku nagrania stała i czekała, w podobnej sytuacji pewnie bym się zatrzymał
    > przepuścił, ale nie spodziewałbym się że zdecyduje się wtargnąć bezpośrednio przed
    pojazd.

    A teraz to nie ma "pewnie", tylko taki masz obowiazek :-)

    > GDYBY było widocznie że biegnie z większej odległości - wtedy bym się zgodził,
    kierująca
    > jest zobowiązana zachować szczególną ostrożność i wtedy powinna odpowiednio
    zareagować o
    > ile miałaby widoczność na nadciągającą biegiem pieszą.

    No jak - wbiegajacej nie musi ustapic pierwszenstwa :-)

    J.

  • 39. Data: 2021-08-30 17:28:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 07:44, _Master_ pisze:

    > Nieekologicznie to jest ODDYCHAĆ. Pomyśl o swoim POSTEPOWANIU ;-)

    Słusznie - zrób godzinę dla ziemi i wstrzymaj oddech.
    --
    Shrek

  • 40. Data: 2021-08-30 22:14:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.08.2021 o 13:39, J.F pisze:

    > A teraz to nie ma "pewnie", tylko taki masz obowiazek :-)

    Jak widzę że ktoś jest koło przejścia ale nie wygląda jak by miał ochotę przejść bo
    np.
    stoi bokiem i grzebie w komórce to jadę ostrożniej ale zazwyczaj się nie zatrzymuję
    bo i
    po co. Kwestia jak stoi, gdzie patrzy i inne takie.

    Nie widać co robiła zanim wbiegła więc ciężko ocenić. Może wystraszyła się szczura?
    ;)

    > No jak - wbiegajacej nie musi ustapic pierwszenstwa :-)

    Wtedy to nie tylko zdrowy rozsądek ale też 'zasada ograniczonego zaufania' - jak
    widzę że
    biegnie na przejście to im bliżej jest tym większe powinienem mieć wątpliwości czy
    się
    zatrzyma, to już nie jest kwestia pierwszeństwa tylko odpowiednik celowego pójścia na

    czołówkę z kimś kto np. jedzie pod prąd.