  • Data: 2009-02-23 12:11:35
    Temat: Re: Wybór monitora - konkretne potrzeby - asus, pva, duży piksel
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Caller76 pisze:
    >>> Można wiedzieć, dlaczego z dużym?
    >>> (Duży pixel imho wygląda paskudnie...)
    >
    > Bo jest lepsze, zdrowsze, wygodniejsze.

    Cieszę się, że przeczytałam ten artykuł, bo nie mogę sobie poradzić z
    czcionką w monitorze Philips 19'-panoramiczny.
    Nie wiem co zrobić, żeby w oknie *Eksploatora Windows* czy *Panelu
    Sterowania* czcionka byla grubsza i czarniejsza. Na pasku na górze i w
    menu jest pogrubiona i nie razi, nie męczy moich oczu, bo jest ok.
    Ustawienie rozdzielczości takie jakie wskazane dla tego komputera to
    1440:900. Inne rozdzielczości na ogół wypaczają obraz.

    > Tak jak napisałem duży piksel, jest "lepszy" pod warunkiem że się chce
    > widzieć piksele z ich pięknymi i wyraźnymi kantami.

    Ustawiłam teraz z 90 na 120 dpi i jest minimalnie lepiej.
    Tzn. tu w tym oknie, w którym teraz piszę jest ok, tylko ten nieszczęsny
    *Eksploator Windows* czy *Panel Sterowania* :-(

    > Warto przeczytać:
    > http://proline.pl/index.php?n=lcd_rozmiar_rozdzielcz
    osc_czyli_wielkosc_piksela_ripb4o

    Przeczytałam z zainteresowaniem, tylko nie umiem sobie obliczyć
    parametrów, bo się na tym nie znam.

    > Ja zgodnie z nomenklaturą tego tekstu wolę "ostrość" od "wygładzania".

    Mi natomiast zależy na czarności czcionki, wygładzeniu i ostrości :-)

    > Nie po to przeszedłem się z CRT i ich rozmytymi czcionkami,
    > abym sobie je teraz softwerowo rozmywał.

    Mnie na kineskopowym monitorze Miro (odstawiony do drugiego pokoju i
    zawala miejsce) czcionki wyświetlały sie ładnie.

    Możesz mi jeszcze coś niecoś w zakresie tych cienkich i mało czarnych
    czcionek coś doradzić?

    --
    animka