    From: "Jakub Danecki" <j...@d...net>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Wybrany numer a zmiana operatora
    Date: Tue, 17 Mar 2009 10:52:37 +0000 (UTC)

    SDD wrote:
    > Mam pytanie - czy ktos z Was testowal, co sie technicznie dzieje w
    > roznych sieciach, gdy masz wpisany jakis numer X w usludze typu
    > "Swojaki" "Z przyjacielem" itp. i w pewenym momencie numer ten zostaje
    > przenoszony doinnego operatora. Co sie dzieje? Czy znika on z listy?
    > Czy pozostaje na liscie (co skutkuje naliczaniem oplaty o il etakowa w
    > danej ofercie wystepuje) ale nie dziala? Czy jeszcze cos innego?

    Wszystkio zależy od sposobu zapisania w kodzie tego fragmentu
    obsługującego taryfę. Z tego co zauważyłem w takim Orange POP 3po3, to
    numer z listy nie zniknie, bo jej zawartość (przynależność do operatorów)
    jest weryfikowana tylko w momencie płacenia za usługę. Tutaj w najgorszym
    przypadku OP straci najwyżej miesiąc opłat, więc nie jest dla niego tak
    źle.
    Podejrzewam, że przez pewną część okresu rozliczeniowego osoba będzie
    rozliczana jak dawniej (promocyjnie) ale okresowo odbywa się weryfikacja,
    do jakiego operatora należy "rozmówca" - w przypadku prepaid (bo
    sprawdzanie online przy kazdym połączeniu jest po prostu niemożliwe, bo
    to trwałoby zbyt długo, a kasa z konta musi zejść natentychmiast). W Abo
    tego problemu nie ma, weryfikacja może byc wykonana przed wydrukowaniem
    faktury po prostu, al o nawet rozliczona później (mają na to przecież 24
    miesiące zgodnie z KC i PT).

    rgrds,
    Jakub