  • 1. Data: 2009-03-16 23:50:35
    Temat: Wybrany numer a zmiana operatora
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Mam pytanie - czy ktos z Was testowal, co sie technicznie dzieje w roznych
    sieciach, gdy masz wpisany jakis numer X w usludze typu "Swojaki" "Z
    przyjacielem" itp. i w pewenym momencie numer ten zostaje przenoszony
    doinnego operatora.
    Co sie dzieje?
    Czy znika on z listy?
    Czy pozostaje na liscie (co skutkuje naliczaniem oplaty o il etakowa w danej
    ofercie wystepuje) ale nie dziala?
    Czy jeszcze cos innego?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2009-03-17 08:28:16
    Temat: Re: Wybrany numer a zmiana operatora
    Od: marcinm <m...@n...wp.pl>

    Jeśli zmieniasz operatora, zmieniają się zasady.
    Inny operator nie ma "Swojaków".
    Tak samo jak ktoś kto był w twojej sieci i przeszedł do innej z
    zachowaniem numeru, a ty masz taniej na numery w sieci....
    ale już nie do niego, chociaż numer wygląda jak z twojej sieci.

    Pozdrawiam
    MarcinM

  • 3. Data: 2009-03-17 09:45:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "marcinm" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachowaniem numeru, a ty masz taniej na numery w sieci....
    > ale już nie do niego, chociaż numer wygląda jak z twojej sieci.

    Nie o to kuzwa mac pytam! Nie jestem idiota, by pytac o tak oczywiste
    rzeczy.
    Zalozmy, z emam numer w Plusie. Szwagier Kazek tez ma w Plusie.
    Mam szwagra Kazka w Swojakach. Szwagier Kazek - *nie ja* - przechodzi do
    Playa/Ery/Orange (innych) co sie dzieje z *jego* numerem wpisanym w *moich*
    Swojakach?

    Czy teraz moje pytanie jest jasne?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-03-17 10:04:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    > przyjacielem" itp. i w pewnym momencie numer ten zostaje przenoszony

    Przeciez kurde logicznie zadalem pytanie. Skad tak absurdalna odpowiedz?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-03-17 10:52:37
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    SDD wrote:
> [...]
    > Czy pozostaje na liscie (co skutkuje naliczaniem oplaty o il etakowa w
    > danej ofercie wystepuje) ale nie dziala? Czy jeszcze cos innego?

    Wszystkio zależy od sposobu zapisania w kodzie tego fragmentu
    obsługującego taryfę. Z tego co zauważyłem w takim Orange POP 3po3, to
    numer z listy nie zniknie, bo jej zawartość (przynależność do operatorów)
    jest weryfikowana tylko w momencie płacenia za usługę. Tutaj w najgorszym
    przypadku OP straci najwyżej miesiąc opłat, więc nie jest dla niego tak
    źle.
    Podejrzewam, że przez pewną część okresu rozliczeniowego osoba będzie
    rozliczana jak dawniej (promocyjnie) ale okresowo odbywa się weryfikacja,
    do jakiego operatora należy "rozmówca" - w przypadku prepaid (bo
    sprawdzanie online przy kazdym połączeniu jest po prostu niemożliwe, bo
    to trwałoby zbyt długo, a kasa z konta musi zejść natentychmiast). W Abo
    tego problemu nie ma, weryfikacja może byc wykonana przed wydrukowaniem
    faktury po prostu, al o nawet rozliczona później (mają na to przecież 24
    miesiące zgodnie z KC i PT).

    rgrds,
    Jakub

  • 6. Data: 2009-03-17 12:16:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub Danecki" <j...@d...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest weryfikowana tylko w momencie płacenia za usługę. Tutaj w najgorszym
    > przypadku OP straci najwyżej miesiąc opłat, więc nie jest dla niego tak

    Dzieki :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-03-17 13:55:51
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dostajesz SMS-a, że przeniesiony do innego opa i znika z listy (przynajmniej znika za
    friko).
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-03-17 13:57:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W plusie zniknie z listy dokładnie w chwili deaktywacji w "starej" sieci.
    JaC

    -----

    > Z tego co zauważyłem w takim Orange POP 3po3, to numer z listy nie zniknie, bo jej
    zawartość jest weryfikowana tylko w momencie płacenia za usługę.