eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetWykłady ze sprzętu komputerowego › Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
    !news.vectranet.pl!not-for-mail
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
    Date: Mon, 16 Aug 2010 23:57:09 +0200
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <i4cc7j$cgg$1@news.vectranet.pl>
    References: <i46up5$ehk$1@node2.news.atman.pl> <2...@g...one.pl>
    <i481md$k61$1@node2.news.atman.pl> <1or0srairsv5g$.dlg@wazzenon.pl>
    <i48toi$fpd$1@news.vectranet.pl> <15qi49us6rgs$.dlg@wazzenon.pl>
    <i497jh$2b5$1@news.vectranet.pl> <i49acl$fk7$1@news.onet.pl>
    <i49e62$o99$1@news.vectranet.pl> <i4c2hf$rf0$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 095160182037.slubice.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1281995827 12816 95.160.182.37 (16 Aug 2010 21:57:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Aug 2010 21:57:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100701
    SeaMonkey/2.0.6
    In-Reply-To: <i4c2hf$rf0$1@news.task.gda.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100812-1, 2010-08-12), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1179206
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
    > Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    > news:i49e62$o99$1@news.vectranet.pl...
    >
    >> No, ok rozumiem, że szkoła średnia ich takimi stworzyła, ale czy, jak
    >> taki delikwent skoczy politechnikę to będzie wiedział czym się różni
    >> pierwsze prawo Kirchoffa, do drugiego, czy nadal to będzie dla niego
    >> wiedza tajemna?
    >
    > I to jest właśnie problem polskiej szkoły, że wtłacza się wiele teorii,
    > w postaci suchych regułek, które są zapominane po miesiącu, co zresztą
    > jest naturalne.
    > Co mi po regułce i pamiętaniu które prawo Kirchoffa dotyczy prądu, a
    > które napięcia (bo inaczej pała) jak nie będę potrafił ich w praktyce
    > zastosować. Tego nie wystarczy wkuć, tylko trzeba zrozumieć praktyczne
    > następstwa i zastosowania. Po cholerę z namaszczeniem "wmusza" się w
    > uczniów regółkę prawa Ohma, która zresztą jest dość lakoniczna, jeśli
    > nie wytłumaczy się uczniowi zależności pomiędzy napięciem, natężeniem, a
    > rezystancją. To trzeba poczuć, a nie wkuć regułki, które nie będzie się
    > potrafiło w praktyce zastosować.

    Jak najbardziej się z Tobą zgadzam, sam mimo że wiem o co chodzi w
    prawach Kirchoffa, to zawsze mam problem, które jest pierwsze, a które
    drugie. Na lekcjach fizyki w szkole średniej można było za otrzymać
    ocenę niedostateczną, ale już później, na elektrotechnice nie miało to
    znaczenia, ważne było żeby umieć je zastosować w obliczaniu
    zadań/obwodów, a nie nazywać, że pierwsze to prądowe, drugie napięciowe
    albo odwrotnie.
    Dlatego nie jestem jakoś zbulwersowany tym, że przeciętny absolwent
    szkoły średniej nie wie co to są prawa Kirchoffa i z czym to się je.
    Pytanie jest, czy przeciętny, aktualny absolwent politechniki, też ma
    takie niedobory w wiedzy, skoro tak kuleją u nas obecnie kierunki
    techniczne?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: