  • 11. Data: 2010-10-10 04:22:16
    Temat: Re: Wykorzystnie standardowych złącz do niestandardowych celów...
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Konop <k...@g...pl> wrote:

    > Od jakiegoś czasu męczy mnie jedna rzecz - co zrobić, gdy potrzebuję
    > nietypowy zestaw sygnałów przesłać typowym kablem? Chodzi mi o to, żeby
    > zapewnić minimum "idiotoodporności".

    Rozwiąż to odpowiednim rozszerzeniem nad gniazdkiem - jak ktoś mimo tego
    podłączy, to już jego problem...

    --
    gof

  • 12. Data: 2010-10-11 18:17:06
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2010-10-10 01:46, sundayman pisze:

    > No tak, ale kolega rozumie, że to akurat dokładnie sprzeczne założenia :)

    Tak, one są sprzeczne! Kabel "typowy" doskonale podłącza się do typowych
    elementów. Dlatego chodzi o to, żeby zapewnić kompatybilność
    elektryczną. Podpinamy i... nic się nie dzieje :).... .

    Konop

  • 13. Data: 2010-10-11 23:16:12
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@n...invalid> wrote:

    > Rozwiąż to odpowiednim rozszerzeniem nad gniazdkiem - jak ktoś mimo tego
    > podłączy, to już jego problem...

    Oczywiście miało być "ostrzeżeniem".

    --
    gof

  • 14. Data: 2010-10-12 16:43:20
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Wysocki wrote:

    > Oczywiście miało być "ostrzeżeniem".

    Ja zrozumiałem, że ma być rozszerzenie w otworze gniazdka i pasująca
    wypustka na wtyczce (albo odwrotnie) - też jakiś pomysł.

    Mirek.

  • 15. Data: 2010-10-12 19:59:06
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Mirek <i...@z...adres> wrote:

    > Ja zrozumiałem, że ma być rozszerzenie w otworze gniazdka i pasująca
    > wypustka na wtyczce (albo odwrotnie) - też jakiś pomysł.

    No, tak też można :)

    Czasem tak zabezpieczam przed samym sobą goldpiny - ucinam jednego i wkładam
    go we wtyczkę, dzięki temu pasuje tylko z jednej strony.

    --
    gof

  • 16. Data: 2010-10-15 17:13:25
    Od: " " <u...@W...gazeta.pl>

    Konop <k...@g...pl> napisał(a):

    > Tak, to jest najlepsze, ale mi właśnie chodzi o standardowy kabel ;)...
    > Żeby uniknąć zabawy w lutowanie, składanie i w ogóle... Kupujemy gotowca
    > i działamy :)...

    Jak wystarczą 4 żyły to może kabel "czujnikowy" M12? Prefabrykowane gotowce
    są łatwo dostępne w najróżniejszych kombinacjach a jednocześnie poza
    środowiskiem przemysłowym właściwie nie spotykane. Do tego same złącza i
    kable bardzo solidne.

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-10-16 11:56:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-15 19:13 u...@W...gazeta.pl napisał(a):

> [...]
    > są łatwo dostępne w najróżniejszych kombinacjach a jednocześnie poza
    > środowiskiem przemysłowym właściwie nie spotykane. Do tego same złącza i

    Jeżeli coś jest używane w przemyśle i do tego pancerne to od razu zapala
    się czerwona lampka - uwaga na cenę! Takie rozwiązanie może często nie
    mieć sensu ekonomicznego (w porównaniu z "telefoniczną" wtyczką i
    gniazdkiem RJ12).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/