    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wykrakaliśmy?
    Date: Sat, 14 Dec 2013 22:16:01 +0000 (UTC)

    On Sat, 14 Dec 2013 20:17:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    > Jeżeli urząd przymusem kogoś kieruje na badanie, to to badanie powinno
    > być za darmo.
    >
    > Chodzi o to, żebyś nie musiał płacić z własnej kieszeni paru stów za
    > badanie, za każdym razem jak policjant uzna że masz zeza rozbieżnego i
    > musisz latać za własne pieniądze po lekarzac,h żeby urzędowi udowodnić
    > że takiego zeza nie masz.

    Po pierwsze jakich paru stów? Te stawki to Twoja kalkulacja na podstawie
    obecnych płaconych prywatnym lekarzom. Po drugie: Czy ja gdzieś
    postulowałem, żeby Panowie Policjanci wysyłali kogokolwiek na badania?
    Nie. Postuluję o okresowe badania kierowców nie rzadziej niż okresowe
    badania dowolnej grupy zawodowej - w tym przypadku w momencie odświeżania
    ważności dokumentu PJ.

    > Chłopie...
    > Chcesz ludzi wysyłać na obowiązkowe badania, dane gromadzić centralnie i
    > dać je jeszcze do wglądu prywatnym firmom? To już takie ostro
    >orwellowskie klimaty.

    AFAIR pomysł o ubezpieczycielach szacujących składki OC na podstawie
    stanu zdrowia ubezpieczającego się kierownika wyszedł od Ciebie. Ja
    zakładałem, że dostęp do tych danych będą mieli diagności pracujący w
    ośrodkach wydających dokumenty PJ.

    > No właśnie w tej dziedzinie wszystko mówi statstyka.

    Statystyczny człowiek nie istnieje, więc nie naciągaj proszę. Zazwyczaj
    jak komuś brakuje argumentów to sięga po statystykę.

    > Bez statsytyk, bez cienia argumentu, wprowadzić po to żeby wprowadzić.

    Statystyka to żaden argument. Natomiast swoje argumenty przedstawiałem
    już dość czytelnie wcześniej.

    > Tzn. prezydent podpisuje "ustawę o diagnostach" w której każdemu 300%
    > podwyżki od przyszłego miesiąca, czy jak to sobie wyobrażasz?

    Cóż, przedstawiłem pewną idę, której wprowadzenie w życie moim zdaniem
    spowoduje poprawienie jakości kontroli na SKP. Ironizowanie na ten temat
    to średni pomysł na dyskusję. Bardzo chętnie porozmawiam o szczegółach.

    > Genialne - Twój samochód zostanie wtedy zezłomowany, no chyba że dasz
    > diagnoście łapówkę wyższą niż ta premia.

    Nie zostanie zezłomowany, bo dbam o jego stan techniczny znacznie
    bardziej aniżeli wynika to z potrzeby "przechodzenia" przeglądu w obecnym
    stanie rzeczy. Rozumiem, że Ty jesteś w stanie stwierdzić, że obecny
    system działa źle - szkoda, że barak Ci pomysłów na poprawę tego stanu.
    Samo jęczenie, że jest bardzo źle nie pomoże.

    > Masz całą masę pomysłów na wydawanie nieswoich pieniędzy...
    > Fatalne skłonności.

    Jak widzę Ty natomiast uważasz, że wszystko tutaj powinno być gratis
    tylko i wyłącznie dlatego, że jest urzędowo wymagane. Nie tędy droga
    Proszę Pana. Chyba, że chcemy mieć w Polsce drugą Grecję.

    Tomek