  • 1. Data: 2010-03-29 17:03:51
    Temat: Re: Wyprzedzanie na przejściu
    Od: fanfaran <l...@v...pl>

    W dniu 2010-03-29 12:46, Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    >
    > Wczoraj był kolejny odcinek "Jedź bezpieczenie" w TVP Kraków.
    > Na tapetę wzięli omijanie samochodu przepuszczającego pieszych na przejściu
    > i właśnie rzeczone wyprzedzanie na przejściu/przed przejściem.
    > O ile pierwsze nie budziło żadnych wątpliwości (ciekawostka: złapane same
    > panie), o tyle kwestia wyprzedzania już mnie zastanowiła...
    > Na filmie widać było, że ścigali kierowców którzy jechali conajwyżej kilka
    > km/h szybciej od samochodów na drugim pasie. Jak na mój gust to prawie
    > niemożliwa jest jazda obok drugiego samochodu IDEALNIE z tą samą prędkością...

    Ogladalem ten program wczoraj. To co na koncu wyprawiali, to juz bylo
    przegiecie paly, pokazowka i grube naciaganie rzeczywistosci. Nawet ten
    policjant juz nie bardzo wiedzial co zatrzymanemu sciemnic gdy sie ten
    zapytal za co zostal zatrzymany. Zenada.
    A pozniej sie dziwia ze nie ma szacunku do policji..

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-29 22:00:18
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl>

    ale się popisaliście - wszyscy "przed-piscy"

    nie ważne jaka różnica prędkości - to jest zawsze wyprzedzanie
    bezpośrednio przed przejściem lub na przejściu!!!

    JaTy

  • 3. Data: 2010-03-29 23:25:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "JaTy z SKMK" <J...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ale się popisaliście - wszyscy "przed-piscy"
    >
    > nie ważne jaka różnica prędkości - to jest zawsze wyprzedzanie

    No to teraz sprawdź co na ten temat mówi konwencja wiedeńska.
    HINT: ona ma priorytet przed polskim kodeksem.

  • 4. Data: 2010-03-30 07:46:41
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-03-29 23:25, Cavallino pisze:

    > No to teraz sprawdź co na ten temat mówi konwencja wiedeńska.
    > HINT: ona ma priorytet przed polskim kodeksem.

    "9. Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
    przejścia dla pieszych, wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego
    jako takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpośrednio przed tym przejściem,
    lecz jechać z dostatecznie zmniejszoną szybkością umożliwiającą
    natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy znajduje się na
    przejściu. Żadne z postanowień niniejszego ustępu nie powinno być
    interpretowane jako uniemożliwiające Umawiającym się Stronom lub ich
    organom terenowym wprowadzenie zakazu wyprzedzania w określonej
    odległości od przejścia dla pieszych lub nałożenia surowszych wymagań na
    kierującego pojazdem, który zamierza wyprzedzać inny pojazd zatrzymany
    bezpośrednio przed przejściem."

    Nie znalazłem niczego na temat prędkości. Jakbyś wskazał, to byłbym
    wdzięczny, może się kiedyś przydać.

    --
    Pozdr
    Rychu

  • 5. Data: 2010-03-30 09:33:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > "9. Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
    > przejścia dla pieszych,

    Nie ten przepis.
    Było o tym co jest wyprzedzaniem, a co nie.

  • 6. Data: 2010-03-30 11:37:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-03-30 09:33, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Nie ten przepis.
    > Było o tym co jest wyprzedzaniem, a co nie.

    Tylko przy jeździe "w tłumie"/korku - znaczy jak sznur samochodów na
    jednym pasie jest szybszy od sznura samochodów na innym pasie to nie
    jest to wyprzedzanie.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 7. Data: 2010-03-30 11:41:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko przy jeździe "w tłumie"/korku - znaczy jak sznur samochodów na
    > jednym pasie jest szybszy od sznura samochodów na innym pasie to nie jest
    > to wyprzedzanie.

    Ano.
    Sznur od ilu się zaczyna?

  • 8. Data: 2010-03-30 11:41:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 11:37:10 +0200, Mirek Ptak wrote:

    >Tylko przy jeździe "w tłumie"/korku - znaczy jak sznur samochodów na
    >jednym pasie jest szybszy od sznura samochodów na innym pasie to nie
    >jest to wyprzedzanie.

    Przeczytaj uwaznie cala konwencje :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-03-30 14:09:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-03-30 11:41, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Przeczytaj uwaznie cala konwencje :-)

    Słusznie :) :
    Art.11
    6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują całą
    szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
    a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;

    Tu jeszcze mam rację, ale kluczowy jest wspomniany ustęp 9:

  • 10. Data: 2010-03-30 14:15:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-03-30 11:41, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Ano.
    > Sznur od ilu się zaczyna?

    Od tylu, żeby Twoja prędkość zależała od tego co jedzie przed tobą :),
    ale w omawianym przypadku to i tak nie ma znaczenia jak się okazuje -
    przed i na przejściach nadal nie można wyprzedzać.