  • 1. Data: 2010-03-29 00:19:31
    Temat: [CKMK] Gdzie podłączyć focusa do komputera?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Gdzie w Krakowie podłączyć fokę I (2003) do komputera? Od paru dni świeci
    się kontrolka "engine", ostatnio w ASO podłączyli i stwierdzili że chyba
    pada sonda lambda. Potem zgasła, ostatnio znowu się zapaliła - ale wolałbym
    się dowiedzieć o przyczynie nieco taniej niż za 3 stówy :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2010-03-29 00:30:11
    Temat: Re: [CKMK] Gdzie podłączyć focusa do komputera?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > że chyba pada sonda lambda. Potem zgasła, ostatnio znowu się zapaliła -
    > ale wolałbym się dowiedzieć o przyczynie nieco taniej niż za 3 stówy :)

    Kup sobie ELM-a na Allegro, kosztuje tyle co "podłączenie", a jest
    wielokrotnego użytku. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-03-29 09:11:20
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-03-29 00:19, Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    > pada sonda lambda. Potem zgasła, ostatnio znowu się zapaliła - ale wolałbym
    > się dowiedzieć o przyczynie nieco taniej niż za 3 stówy :)

    Chyba 80zl placilem kiedys na Piastowskiej w S&S czy jak to sie nazywa.
    Serwis forda kolo Blon.

    --
    jarek

  • 4. Data: 2010-03-29 11:13:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 29 Mar 2010 00:30:11 +0200, to napisał(a):
    > Kup sobie ELM-a na Allegro, kosztuje tyle co "podłączenie", a jest
    > wielokrotnego użytku. ;-)

    Mi to na nic, nawet nie wiedziałbym gdzie to podłączyć a nawet gdyby mi
    tenże interfejs napisał po ludzku co wykrył to bym z tego nic nie zrozumiał :)

    Ale dzięki za namiary!

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 5. Data: 2010-03-29 11:25:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Mi to na nic, nawet nie wiedziałbym gdzie to podłączyć

    Pewnie do wtyczki OBD?

    > a nawet gdyby mi
    > tenże interfejs napisał po ludzku co wykrył to bym z tego nic nie
    > zrozumiał :)

    Program Ci wyświetli błędy po angielsku... a jak zrozumiesz o co w tym
    chodzi to możesz w pół godziny zrobić dużo lepszą diagnostykę niż lenie z
    ASO jeżdżąc autem i logując bieżące parametry.

    ...aczkolwiek jeśli to diesel to nie ma pewności, czy ELM w tym roczniku
    zadziała.

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-03-29 12:21:34
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 29 Mar 2010 11:25:01 +0200, to napisał(a):
    > Pewnie do wtyczki OBD?

    No widzisz, ja wiem gdzie jest wlew paliwa, płynu do spryskiwaczy, wiem
    gdzie jest bagnet do pomiaru poziomu oleju i gdzie serwis podobno wlewa olej ;)

    > Program Ci wyświetli błędy po angielsku... a jak zrozumiesz o co w tym
    > chodzi to możesz w pół godziny zrobić dużo lepszą diagnostykę niż lenie z
    > ASO jeżdżąc autem i logując bieżące parametry.

    Wierz mi, że nie zdiagnozuję. Ja po prostu się na silnikach/samochodach nie
    znam, tak samo jak moi klienci nie mają zielonego pojęcia jak działa serwer
    albo system operacyjny w ich komputerze :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2010-03-29 22:27:17
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Wierz mi, że nie zdiagnozuję. Ja po prostu się na silnikach/samochodach nie
    > znam, tak samo jak moi klienci nie mają zielonego pojęcia jak działa serwer
    > albo system operacyjny w ich komputerze :)

    ha, a ja sobie zdiagnozowalem autko samodzielnie, wymienilem sonde i
    jeszcze wiem jak dziala serwer :))

    pozdr,

    --
    jarek

  • 8. Data: 2010-03-29 23:18:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Wierz mi, że nie zdiagnozuję. Ja po prostu się na silnikach/samochodach
    > nie znam, tak samo jak moi klienci nie mają zielonego pojęcia jak działa
    > serwer albo system operacyjny w ich komputerze :)

    Skoro masz takie umiejętności to poradzisz sobie bez problemu po krótkim
    treningu. Warto poświęcić godzinę czy dwie na zrozumienie jak działa
    silnik i co oznaczają poszczególne parametry, bo w ten sposób
    zaoszczędzisz później mnóstwo czasu nie musząc użerać się z
    niekompetentnymi serwisantami, który jedyne co potrafią, to odczytać kody
    błędów i zgarnąć za to 200 zł.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-03-30 17:57:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 10:21:34 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Wierz mi, że nie zdiagnozuję. Ja po prostu się na silnikach/samochodach nie
    > znam, tak samo jak moi klienci nie mają zielonego pojęcia jak działa serwer
    > albo system operacyjny w ich komputerze :)

    Jak jesteś techniczny, to nie masz się czego bać.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-04-01 00:06:21
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

    > Jak jesteś techniczny, to nie masz się czego bać.

    jako komputerowiec z (do niedawna) wstretem do aspektow technicznych
    samochodow potwierdzam, zwlaszcza od strony softowej, byle laptop,
    kabelek, cd z podstawowym softem i mozna zaoszczedzic sporo kasy nie
    dajac sobie wymieniac pol auta bez potrzeby, odczytujac kod bledu,
    freeze frames i wsadzajac to w wyszukiwarke

    nawet jak za spora kase odczytaja ci to w warsztacie to i tak pojda
    po najmniejszej linii oporu wymieniajac czesci do skutku, a wystarczy
    wrzucic to na grupe czy forum o swoich kolkach i nie dosc ze sie
    dowiesz wszystkiego to jeszcze zbierzesz opierdol ze banalne pytania
    zadajesz ;)