  • Data: 2014-04-22 20:00:24
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-18 15:04, vicent pisze:
    > Witam
    >
    > W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą, w
    > związku z czym moje zapytanie:
    > gdzie można legalnie i w najłatwiejszy sposób wyrobić sobie prawo jazdy
    > w Europie? Najlepiej po polsku lub angielsku. Nie interesują mnie jakieś
    > szemrane sprawy na Ukrainie czy w Egipcie, jedynie oficjalne metody w
    > ramach swobody przepływu osób.
    > Pozdrawiam i dzięki za informacje.

    swego czasu były oferty zdawania egzaminu w Czechach. Oferty były nawet
    z meldunkiem, ale coś to ukrócili bo chyba meldowali wstecz czy jakoś
    tak. Więc było to na lekkim półlegalu. Sam mieszkam na południ PL nie
    słyszałem aby jakoś masowo ludzie jeździli to Czech na egzaminy. Jednak
    wymóg meldunku przez 180 dni skutecznie blokuje. Choć z drugiej strony
    przecież człowiek nie zapisuje się na kurs tak po prostu i można to
    zaplanować.
    Pewnie temat należałoby zgłębić w przygranicznych czeskich szkołach
    jazdy, być może będąc na miejscu szybciej się coś załatwi.

    Co do egzaminu w PL, otóż zdawałem na motocykl już na nowych zasadach. Z
    10 osób na teorii na plac przeszło 5 a z tej piątki zdało dwóch w tym ja.
    Aczkolwiek na egzaminie na jeździe po mieście dowiedziałem się że przy
    ^^^dojeździe^^^ do ronda (jeden pas ruchu) należy odpowiednio
    sygnalizować zamiar skrętu. Więc przy zawracaniu wyglądało to tak
    dojeżdżam do ronda z lewym kierunkiem, jadę po rondzie cały czas lewy,
    robię 180 i na wyjeździe włączam prawy.
    pozdrawiam
    marcin jan