  • 11. Data: 2012-06-06 17:29:33
    Temat: Re: Wyważanie
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chyba czas eksperyment zrobic, tylko uprzedzam - klej z mebli sie
    > trudno usuwa :-)

    Szukalem jakis analogii i znalazlem to:

    Talerze chinskie, ktore ustawiaja sie centrycznie:
    http://www.youtube.com/watch?v=O_G3yWpb7zE

    Wiotkie lasso, ktorego sila odsrodkowa jakos nie wyrzuca z osi:
    http://www.youtube.com/watch?v=GXv9cKKmdns&feature=r
    elated

    Ale jest hulahoop, ktore sila odsrodkowa odrzuca na skraj osi:
    http://www.youtube.com/watch?v=5BaHiysrn8w&feature=r
    elated

    WM

  • 12. Data: 2012-06-06 18:49:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM " napisał w wiadomości
    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Szukalem jakis analogii i znalazlem to:
    >Talerze chinskie, ktore ustawiaja sie centrycznie:
    >http://www.youtube.com/watch?v=GXv9cKKmdns&feature=
    related

    Ale to jest talez bez zupy :-(

    Poszukalem i ja ... i znalazlem

    http://swistowskionline.pl/pl/c/Counteract-perelki-d
    o-wywazania-kol/37

    "Perełki do wyważania kół Counteract służą do wyważania kół samochodów
    ciężarowych. Aplikuje się je do wnętrza opony, a one na zasadzie
    przyciągania elektrostatycznego rozmieszczają się samoczynnie,
    wyważając idealnie koło."

    Przy czym opona to jeszcze inna bajka, bo ona sie mocno odksztalca.

    J.

  • 13. Data: 2012-06-06 19:46:29
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyważając idealnie koło."
    >
    > Przy czym opona to jeszcze inna bajka, bo ona sie mocno odksztalca.

    Firma SKF robi samowywazajace pierscienie z kulkami:
    http://www.skf.com/portal/skf_gb/home/news?contentId
    =059131
    Niestety nie chcieli mi dac katalogu tych czesci.
    Chcieli skubance, abym im zlecil usluge doboru pierscienia :-)
    Szlifierka z tym filtrem drgan w porownaniu do takiej samej bez filtru:
    http://www.youtube.com/watch?v=Vxv0WK4FiJM
    Tu masz ich teorie:
    kth.diva-portal.org/smash/get/diva2:8900/FULLTEXT01

    http://www.youtube.com/watch?v=M7M40xYGdGM

    WM

  • 14. Data: 2012-06-06 20:00:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "WM "
    > Firma SKF robi samowywazajace pierscienie z kulkami:

    Taki pierścień może zastąpić wyważanie?
    Pytam w kontekście mojego walca.

    Robert

  • 15. Data: 2012-06-06 20:23:44
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "WM "
    >
    > Taki pierścień może zastąpić wyważanie?
    > Pytam w kontekście mojego walca.

    Moze zastapic wywazanie w pewnych granicach tolerancji.

    Rozmawialem swego czasu z czlowiekiem z SKF w tej sprawie.
    Oni potrzebuja znac predkosc obrotowa wirujacej czesci
    (obroty powinny byc w miare stale) , jej mase i srednice.
    Na tej podstawie dobieraja odpowiedni pierscien (filtr).
    Pierscien jest optymalizowany na obroty nominalne.
    Im wieksze odstepstwo od obr. nom. tym gorsza skutecznosc filtra.

    Myslalem, zeby przerobic lozysko kulkowe na taki pierscien,
    ale chyba sie nie da bo luzy powinny byc wieksze
    i trzeba jakos zblokowac bieznie wzgledem siebie.
    Kulki w pierscieniu nie powinny wypelniac wiecej jak pol obwodu.

    WM

  • 16. Data: 2012-06-06 21:38:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM " napisał w wiadomości grup
> [...]
    d=059131
    >Tu masz ich teorie:
    >kth.diva-portal.org/smash/get/diva2:8900/FULLTEXT01

    Ale jest i ciag dalszy
    http://www.youtube.com/watch?v=QFMnRqsSuiE

    Ech, chyba trzeba poszukac pleksy, tokarza i samemu zobaczyc :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-06-06 22:19:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "WM "
    > Szlifierka z tym filtrem drgan w porownaniu do takiej samej bez filtru:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Vxv0WK4FiJM

    W tej szlifierce chyba chodzi o uchwyt. Widać, że jest inny.
    Metabo by się zareklamowało nowym modelem. A one są identyczne.

    Robert

  • 18. Data: 2012-06-07 09:13:30
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "WM "
    >
    > W tej szlifierce chyba chodzi o uchwyt. Widać, że jest inny.
    > Metabo by się zareklamowało nowym modelem. A one są identyczne.

    Uchwyt jest udatny do zamocowania pomyslowego wizualizatora drgan :-)
    Do redukcji drgan zastosowano wirujacy pierscien z kulkami.
    Mozesz o tym przeczytac tutaj:
    http://tiny.pl/hpzq3

    WM

  • 19. Data: 2012-06-07 09:47:16
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale jest i ciag dalszy
    > http://www.youtube.com/watch?v=QFMnRqsSuiE

    To oznacza, ze nie tylko przed, ale i tuz za obrotami krytycznymi nie tlumi :-
    (

    > Ech, chyba trzeba poszukac pleksy, tokarza i samemu zobaczyc :-)

    To moze sprobuj z samowywazajacym klejem :-)
    Ukraincy wymyslili do tego celu stanowisko pomiarowe.
    internet.ktu.lt/lt/mokslas/zurnalai/mechanika/mech_5
    4/RoyzmanDrach454.pdf

    WM

  • 20. Data: 2012-06-07 11:47:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > Uchwyt jest udatny do zamocowania pomyslowego wizualizatora drgan :-)
    > Do redukcji drgan zastosowano wirujacy pierscien z kulkami.

    Link prowadzi do SKF, nie stwierdza, że Metabo montuje te pierścienie.
    Z całym szacunkiem, ale nie widzisz, że butelki są umocowane do różnych
    uchwytów?

    Robert