    From: "Jacek Sowiński" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
    Date: Tue, 24 Feb 2009 23:44:28 +0100

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    news:11hiu5203ll9$.dlg@pooh.priv.pl...
    > Byłem dziś pomacać Omnię w Macalnii Miejskiej i zacząłem się skłaniać ku
    > temu telefonowi, bo poza tym, że z Windowsem to jeszcze ładny.
    > No i po tym przydługim wstępie mam kilka pytań:
    > - Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?

    WM działa jak Windows na komórce, menu Start, skróty klawiszowe z Windowsa
    (ctrl+c,+v)itp.
    Jeśli potrafisz pracowac na Windowsie, to na WM tez dasz rade.
    WM pozwala niemal bez ograniczeń skonfigurowac telefon pod użytkownika,
    Symbian jest przy nim troche jednak ograniczony.
    Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS
    Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

    > - Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
    > dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?

    ekran Today, podobnie jak w Nokiach "aktywny tryb gotowości", z tym że
    dosłownie wszystko możesz poustawiać pod siebie.

    > - Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
    > ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?

    nie pamietam dokładnie, ale mozesz zdefiniować zawartość informacji o nowym
    SMS. Jak nie z poziomu systemu, to napewno jakimś programem, których jest
    mnóstwo na forach WM.

    > - Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?

    tak

    > - Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?

    wymaga dwóch rąk, stabilnej pozycji i sprawnego wzroku :)
    Tam jest rysik? To ponadto nie można pić za dużo bo "pijackie" smsy są
    wogóle nieczytelne :)

    > No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki -
    > Nokiowy
    > Symbian na Samsungowego Windowsa.

    nie wiem jak w Samsungach, miałem kilka MDA/PDA z WM5 i 6, jednak zawsze WM
    był wolniejszy, cześciej sie zwieszał niz jakakolwiek Nokia z Symbianem :)
    Np. ktoś do mnie dzwoni, telefon już gra, świeci i wibruje, ale jeszcze 2-3
    sek mija zanim odnajdzie i wyświetli nazwe kontaktu dzwoniącego.
    Nie wiem jaki jest procek w tym Samsungu, ale jeśli ponizej 400MHz to sobie
    odpuść, chyba ze jesteś wyjątkowo cierpliwy, ewentulnie jesteś fanem PDA.

    Jacek