  • 1. Data: 2009-02-24 21:32:45
    Temat: Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Od lat jestem wyznawcą Nokii. Za czasów gdy komórki tylko dzwoniły i ledwo
    co zaczęły w PL SMSować miałem też przez chwilę inne aparaty co tylko mnie
    utwierdziło w przekonaniu, że jedynym słusznym wyborem jest Nokia.
    Od jakiś 5 lat używam nokii z Symbianem - najpierw 7650, od dwóch lat E65.

    Przyszedł czas zmiany telefonu i nie widzę w ofercie Nokii nic dużo
    lepszego niż to co mam teraz (bo w sumie mam w telefonie wszystko poza
    odbiornikiem GPS). Zacząłem więc się zastanawiać nad telefonem z Windowsem
    na pokładzie i z dużym wyświetlaczem. Plusy to większa ilość aplikacji,
    minusy to moje obawy o to czy ekran dotykowy przeżyje dwa lata eksploatacji
    no i to, że nie jest to Nokia.

    Byłem dziś pomacać Omnię w Macalnii Miejskiej i zacząłem się skłaniać ku
    temu telefonowi, bo poza tym, że z Windowsem to jeszcze ładny.
    No i po tym przydługim wstępie mam kilka pytań:
    - Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?
    - Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
    dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?
    - Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
    ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?
    - Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?
    - Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?
    - Jak z trwałością i gwarancją Samsungów (Nokia przy okazji naprawy
    gwarancyjnej wymieniła mi gratis obudowę w trosce o moje zadowolenie)

    No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy
    Symbian na Samsungowego Windowsa.

    Pozdrawiam
    Pooh

    --
    Zwijasz?
    http://zwijaj.pl

  • 2. Data: 2009-02-24 22:26:44
    Temat: Re: Wyznawca Nokii duma nad Samsung Omnia
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    Pooh pisze:
> [...]
    > gwarancyjnej wymieniła mi gratis obudowę w trosce o moje zadowolenie)
    >
    > No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy

    Szybko i krótko

    Tak jak Ty uznaję tylko Nokię.

    Miałem 6280, po niej natchnęło mnie na telefon z Windowsem i kupiłem
    etena x500+, po tygodniu zaczął mnie wkurzać brak namacalnej klawiatury.
    Ekran w świetle nieczytelny, zamulanie telefonu przez różne aplikacje.
    Żeby cokolwiek ustawić pod siebie trzeba sie wczytać w tony postów na
    różnych grupach dyskusyjnych.

    Po 4 - 5 miesiącach sobie odpuściłem i kupiłem N95 8GB i jestem znacznie
    bardziej zadowolony niż z etena ;)

    --
    Pozdr.
    Skorupa

    --
    Wolność. Po co wam wolność?
    Macie przecież do pracy autobusy

  • 3. Data: 2009-02-24 22:35:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 22:32:45 +0100, Pooh napisał(a):

> [...]

    Będzie ciężko, bo symbian jest nieintuicyjny i przyzwyczajenia będa bolały.

    jest - zawsze można wyłączyć tą zabawkę Samsunga, włączyć normalny ekran
    today i użyć jednego z tysięcy pluginów.

    jw

    można

    używając klawiaturki ekranowej

    Omnia ma opinię awaryjnej. Z drugiej strony nachalna reklama spowodowała,
    że sprzedało się jej sporo i dużo egzemplarzy trafiło do przypadkowych osób

    Kwestia jeszcze którego modelu używałeś, ale w zasadzie szybkość będzie
    raczej dużym pozytywnym zaskoczeniem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 4. Data: 2009-02-24 22:44:28
    Od: "Jacek Sowiński" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > No i po tym przydługim wstępie mam kilka pytań:
    > - Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?

    WM działa jak Windows na komórce, menu Start, skróty klawiszowe z Windowsa
    (ctrl+c,+v)itp.
    Jeśli potrafisz pracowac na Windowsie, to na WM tez dasz rade.
    WM pozwala niemal bez ograniczeń skonfigurowac telefon pod użytkownika,
    Symbian jest przy nim troche jednak ograniczony.
    Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS
    Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

    > - Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
    > dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?

    ekran Today, podobnie jak w Nokiach "aktywny tryb gotowości", z tym że
    dosłownie wszystko możesz poustawiać pod siebie.

    > - Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
    > ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?

    nie pamietam dokładnie, ale mozesz zdefiniować zawartość informacji o nowym
    SMS. Jak nie z poziomu systemu, to napewno jakimś programem, których jest
    mnóstwo na forach WM.

    > - Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?

    tak

    > - Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?

    wymaga dwóch rąk, stabilnej pozycji i sprawnego wzroku :)
    Tam jest rysik? To ponadto nie można pić za dużo bo "pijackie" smsy są
    wogóle nieczytelne :)

    > No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki -
    > Nokiowy
    > Symbian na Samsungowego Windowsa.

    nie wiem jak w Samsungach, miałem kilka MDA/PDA z WM5 i 6, jednak zawsze WM
    był wolniejszy, cześciej sie zwieszał niz jakakolwiek Nokia z Symbianem :)
    Np. ktoś do mnie dzwoni, telefon już gra, świeci i wibruje, ale jeszcze 2-3
    sek mija zanim odnajdzie i wyświetli nazwe kontaktu dzwoniącego.
    Nie wiem jaki jest procek w tym Samsungu, ale jeśli ponizej 400MHz to sobie
    odpuść, chyba ze jesteś wyjątkowo cierpliwy, ewentulnie jesteś fanem PDA.

    Jacek

  • 5. Data: 2009-02-25 07:58:54
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Pooh pisze:
    > Od lat jestem wyznawcą Nokii.
    niedobrze, chociaż jeśli zastanawiasz sie nad zmianą - to dobrze.
    > Od jakiś 5 lat używam nokii z Symbianem - najpierw 7650, od dwóch lat E65.
    Symbian jest czymś co Ci sie przydaje czy jest bo jest?
> [...]
    > lepszego niż to co mam teraz (bo w sumie mam w telefonie wszystko poza
    > odbiornikiem GPS). Zacząłem więc się zastanawiać nad telefonem z Windowsem
    Duży bo duży czy ma to wiekszy sens? ( nie obrażaj sie na moje dosłowne
    pytania, ja juz taki jestem) Na dużym i na małym wyświetlaczu, w WM
    numer osoby dzwoniącej jest taki sam mały (domyślnie). Tak wiec wielkość
    ekranu ma znaczenie przy filmach, internecie, (po zastanowieniu każdy
    wie gdzie jeszcze) ale przy telefonowaniu - przeszkadza. Mnie sie często
    zdarza ze podczas rozmowy uchem coś przełączam, czasem to jest głośność,
    czasem coś bardziej dokuczliwego...
    > Plusy to większa ilość aplikacji,
    o ile wykorzystasz je z pożytkiem

    > Byłem dziś pomacać Omnię w Macalnii Miejskiej i zacząłem się skłaniać ku
    > temu telefonowi, bo poza tym, że z Windowsem to jeszcze ładny.
    PIERWSZE: brak klawiatury. Ja parę lat temu też sie napaliłem na PDA.
    Pierwszy zonk - kalwiatura, a właściwie jej brak. Obojętnie jak będą
    duże klawisze na ekranie, i małe klawisze hardwarowe (eriscon t65)mnie
    zawsze łatwiej sie posługiwać tymi realnymi. Druga sprawa. jak wyjdzesz
    z telefonem na słońce, na bank nie zobaczysz klawiatury. Sprawdzone na
    paru telefonach. Druga sprawa, o ile wiem Omnia niema joysticka, ale o
    tym dalej.

    > No i po tym przydługim wstępie mam kilka pytań:
    (..)
    > No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy
    > Symbian na Samsungowego Windowsa.
    Wydaje mi sie, ze zmiane systemu, o długim okresie aklimatyzacji,
    ocenisz na plus.
    Co do samego urządzenia, które ma wyłącznie ekran dotykowy - tu zdania
    są podzielone. W jednym wszyscy są zgodni: chcą toto obsługiwać jedną
    ręką. Większość modeli, w tym iPhone stara sie wyswietlać wielkie
    przyciski i "szybkozmienne" płynne ekrany. Samsung poszedł inną drogą:
    zamontował "gładzik". W sterowaniu jednym palcem - rewelka. wszystko
    zrobisz jednym palcem, obojetnie jak to cos(wyświetlane na ekranie)
    bedzie małe. wada- brak klawiszy kierunkowych. Tu sam musisz zdecydować
    czy ta "funkcjonalność" to wada czy zaleta.

    Tyle na temat. Byłoby fajnie, jakbyś mógł używać przez chociaż godzine
    takie telefon przez zakupem. JAkbyć mógł "zasymulować" codzienne życie z
    telefonem: sytuacja typu: nagle musze porozmawiac z "Bronkiem": kieszeń,
    telefon, odblokować, i..... to będze szok :)
    Ja miałem 3 PDA, prawie bez klawiszy, ale suma wad i zalet spowodowała
    ze sie znimi rozstałem. Teraz mam WM z hardwarową klawiarurą- i to jest
    DOKŁADNIE to czego szukałem.

    Powodzenia!

    ToMasz

  • 6. Data: 2009-02-25 08:33:40
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 08:58:54 +0100, ToMasz napisał(a):
    > Symbian jest czymś co Ci sie przydaje czy jest bo jest?
    Przydaje. Poza tym, że mogę przełączać się między uruchomionymi aplikacjami
    to korzystam między innymi z kilku aplikacji GPS.

> [...]
    > numer osoby dzwoniącej jest taki sam mały (domyślnie). Tak wiec wielkość
    > ekranu ma znaczenie przy filmach, internecie,
    Z czytaniem małych literek nie mam problemu, problemem jest przesuwanie
    ekranu gdy przed zaśnięciem przeglądam przez WLAN internet.

    > Mnie sie często
    > zdarza ze podczas rozmowy uchem coś przełączam, czasem to jest głośność,
    > czasem coś bardziej dokuczliwego...
    Omnia ponoć blokuje dotyk na czas rozmowy.

    > o ile wykorzystasz je z pożytkiem
    Spokojnie - nie mam zamiaru organizować ataków terrorystycznych za pomocą
    aplikacji w telefonie ;-)

    > Druga sprawa, o ile wiem Omnia niema joysticka, ale o
    > tym dalej.
    Oj chyba ma - przynajmniej coś na kształt na Youtube widziałem jak kurosor
    myszy przesuwany był.

    > Ja miałem 3 PDA, prawie bez klawiszy, ale suma wad i zalet spowodowała
    > ze sie znimi rozstałem. Teraz mam WM z hardwarową klawiarurą- i to jest
    > DOKŁADNIE to czego szukałem.
    A ja już dumam czy nie powinienem mieć osobno telefonu (w tym przypadku na
    Symbianie) i Pocket-PC.
    Główna zaleta to to, że na rowerze jeżdżąc mógłbym przyczepić Pocket PC na
    sakwie na kierownicy i mieć wyświetloną mapę i nie wpadać w panikę jak ktoś
    zadzwoni - instalowanie w uchu słuchawki (trzeba pamiętać by była w
    gotowości) - albo jak się zapomni wyjmowanie telefonu ze stosownego
    pokrowca). Druga sprawa to mapy na łódce - osobny Pocket PC to nie mój
    prywatny telefon i mogli by sobie też inni załoganci pogmerać, pooglądać w
    dowolnej chwili zapisy tras itp.

    Wczorajszy zachwyt nad Omnią mi nieco opadł gdy doczytałem, że ma jakieś
    dziwne swoje gniazdo zamiast mini USB i w dodatku z boku (ciekawe jak
    ładnie by się wyłamywało w aucie bo chyba przez to się ładuje). A skoro
    brak standardowego USB i nie jest to Nokia to lipa gdy zapomni się w
    delegację ładowarki...

    Pooh

  • 7. Data: 2009-02-25 08:33:41
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Będzie ciężko, bo symbian jest nieintuicyjny i przyzwyczajenia będa bolały.

    Waldus nie pal tyle bo SYmbian to szczyt intuicji przy takim czyms jak
    WM. Zastanow sie ile problemow sprawia ludziom Omnia a ile E51.

    > jest - zawsze można wyłączyć tą zabawkę Samsunga, włączyć normalny ekran
    > today i użyć jednego z tysięcy pluginów.

    Zabawka samsunga to taki plugin jak inny tylko lepiej dopracowany i
    opisany w instrukcji.
    \

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
    Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

  • 8. Data: 2009-02-25 08:36:10
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jacek Sowiński pisze:
> [...]
    > WM pozwala niemal bez ograniczeń skonfigurowac telefon pod użytkownika,
    > Symbian jest przy nim troche jednak ograniczony.

    Frazesy. Wez i uloz po swojemu pliki w menu start :) Wez i skastomizuj
    sobie cokolwiek z ustawien no i wez palcem ustaw cokolwiek w Settings.
    Na dodatek jezyk Polski to dalej nakladka prawda ?

    > Dokumenty pakietu Office z WM są bardziej kompatybilne z Windosowym MS
    > Office niż te z Symbiana (wiecej czcionek i znaków specjalnych).

    Potrzebne jak dziura w moscie

> [...]
    > odpuść, chyba ze jesteś wyjątkowo cierpliwy, ewentulnie jesteś fanem PDA.

    PDA z WM sa bardzo specyficzne i funkcje telefonu jest w nich spartolona

  • 9. Data: 2009-02-25 08:57:09
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009 22:32:45 +0100, Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>
    wrote:

    Ja uzywam naprzeminnie N95 i HTC - czyli mam na bieżaco i Symbiana i
    WM. Oba telefony nie są pierwszymi z tymi systemami. Pewne
    doświadcznie mam choć neikoniecznie z Omnią.

    >- Jak będzie z przesiadką z Symbiana, intuicyjnością itp?

    Na początku pewnie będziesz się troszke gubił - troszke inne podejście
    i filozfia obsługi ukierunkowana na ekran dotykowy. Trzeba sie po
    prostu przyzwyczaić. Omnia ZTCP ma jakąs nakładkę ułatwiającą
    podstawowe operacje. Z WM z nakłądką TouchFlo nie miał problemów
    ponad 60-letni telefoniarz (od urządzeń kablowych) który posługiwał
    się do tej pory N6310i a HTC wziął na próbę.

    >- Czy jest sposób na wyświetlenie zadań, zaplanowanych spotkań na dany
    >dzień na ekranie domyślnym czy trzeba wchodzić do kalendarza?

    Domyśłnie ekran Today do tego służy ;-) Jeśłi jest jakaś nakładka to
    zwykle masz skrót z ekranu do niej.

    >- Czy da się wyłączyć pokazywanie początku treści przychodzącego SMSa na
    >ekranie domyślnym (już ktoś o to tu pytał ale bez odpowiedzi)?

    Tu nie pomogę - jaj mam po prostu ikonkę z liczbą nieprzeczytanych
    SMS-ów. Ale zapewne zalezy to od nakładki Omni.

    >- Czy zamiast korzystania z wbudowanego GPS można użyć zewnętrznego na BT?

    Raczej tak - ja uzywałem modułu Nokii wyrzuconego w busie blaszaku pod
    przednią szybe jadać w środku za kierowcą.

    >- Jak sobie radzicie z wpisywaniem tekstów wiadomości?

    Ja mam klawiaturkę. Ale albo witrualna klawiatura ze słownikiem albo
    rozpoznawanei pisma rysikiem.

    >- Jak z trwałością i gwarancją Samsungów (Nokia przy okazji naprawy
    >gwarancyjnej wymieniła mi gratis obudowę w trosce o moje zadowolenie)

    Nie jets tak hop-siup z serwisem Nokii - zależy jak trafisz.. Mi w N95
    wymienili cały slider który miał minimalne luzy gdy wysiadł ekran ale
    wczesniej w 6E1 nie chcieli mi uznać awarii gdy wysiadło podświetlenie
    twioerdząc że uszkodziłęm to mechanicznie. No i zablokowali mi E61
    podczas ściągania simlocka kodem a doprowadzenie jej do porządku
    zajęło ponad 6 tygodni.

    >No i ogólnie proszę o luźnie przemyślenia na temat tej przesiadki - Nokiowy
    >Symbian na Samsungowego Windowsa.

    Będzie inaczej ;-) IMHO dla mnei Noki jest bardziej multimedialna.
    Muzyka, jakieś filmy jak jeżdzę i śpię w hotelu to mam kabelek do
    telewiozora i mam co oglądać wieczorem. HTC służy bardziej do sieci:
    www, sms, mms, awaryjny terminal znakowy (tu przydaje mi się mocno
    wbudowana kalwiatura), podręczna poczta. No i nawigacja GPS - choć do
    łażenia po górach mam oddzilny odbiornik outdoor-owy. W suemi to
    cięzko mi powiedziec który system lepszy ;-)

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-02-25 09:32:59
    Od: "inz.mamon" <h...@p...pl>

    > Z czytaniem małych literek nie mam problemu, problemem jest przesuwanie
    > ekranu gdy przed zaśnięciem przeglądam przez WLAN internet.
    Browser potrafi to skalować. Też czytam i nie ma z tym problemu.

    > Omnia ponoć blokuje dotyk na czas rozmowy.
    Tak, blokuje. Czas blokady można ustawić. Blokadę można oczywiście zdjąć,
    jeżeli z jakiś przyczyn musimy w trakcie rozmowy skorzystać z ekranu.

    > Oj chyba ma - przynajmniej coś na kształt na Youtube widziałem jak kurosor
    > myszy przesuwany był.
    To "coś", to mysz optyczna.

> [...]
    > ładnie by się wyłamywało w aucie bo chyba przez to się ładuje). A skoro
    > brak standardowego USB i nie jest to Nokia to lipa gdy zapomni się w
    To standard Sansunga. Wbrew obawom nie wyłamuje się. Z założenia musisz...
    powinieneś mieć ładowarkę samochodową. Użytkuje się to bez problemu,
    przesiadając się z telefonu, trzeba przyzwyczaić się do konieczności wpięcia
    wtyczki, zamiast zainstalowania telefonu w dedykowanym uchwycie, który
    funkcję ładowarki spełnia niejako od ręki.
    Ładowarki w delegację NIE możesz zapomnieć, ponieważ normalnie użytkowana
    Omnia musi być ładowana codziennie, bo drugiej doby nie wytrzyma. Jeżeli
    jednak jej zapomniałeś, możesz użyć kabelka USB (tego z zetawu). W tym
    przypadku ważne, aby nie doprowadzić do pełnego rozładowania PDA. W takiej
    sytuacji nie zacznie sie ładowanie z USB. Sama ładowarka Omni, to żaden
    wykwint. Standardowy Samsung, kompatybilny w wieloma inymi modelami tego
    producenta.

    PS: są ludzie, którzy twierdzą, że z ROMem "XYZ" Omnia działa im 4 dni. Moje
    zdanie na ten temat: bajki o żelaznym wilku. Jeżeli Omnia wytrzyma taki
    dystans, to oznacza to, że właściciel powinien natychmiast ją sprzedać i
    kupić używany aparat za 30zł. Dlaczego? Dlatego, że nie tylko nie potrzebuje
    PDA, ale nie potrzebuje też wogóle telefonu - przecież go nie używa!