  • 11. Data: 2023-07-12 15:07:18
    Temat: Re: Zabezpieczenie USB
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    1634Racine <m...@...cbqebml> napisał(a):
    > co wiec porabia "uklad ladowania" w tel? konkretnie.
    > (ja podejrzewalem, ze to bateria (BMS?), po zasilaczu, ma 100% funkcji w
    > sprawie)

    Napisałem do czego służy BMS, możesz też sam wygooglać. Nie trzeba nic
    podejrzewać, to nie są tajne dane. Właściwy układ ładowania przede wszystkim
    steruje prądem ładowania baterii. Robi to na podstawie informacji z BMS oraz
    innych miejsc. Np. na podstawie danych z czujnika temperatury może wyłączyć
    ładowanie gdy telefon jest mocno nagrzany od leżenia na słońcu. Nieraz
    wyłącza też ładowanie aby bateria nie była ciągle naładowana na 100%, bo to
    obniża jej żywotność. Może też poprzez USB zażądać dostarczenia wyższego
    napięcia przez ładowarkę.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2023-07-12 16:39:00
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Grzegorz Niemirowski w news:u8m8e1$d73$1$grzegorz@news.chmurka.net
    > Napisałem do czego służy BMS, możesz też sam wygooglać. Nie trzeba nic
    > podejrzewać, to nie są tajne dane.

    jestes niezmiennie niezawodny :) :) mozna to nazwac nuda. Ale mozna
    konserwatyzmem. Jak zwal, tak zwal.

  • 13. Data: 2023-07-12 19:00:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 12.07.2023 o 16:39, 1634Racine pisze:

    > jestes niezmiennie niezawodny :) :) mozna to nazwac nuda. Ale mozna
    > konserwatyzmem. Jak zwal, tak zwal.

    to nie jest żłobek, dopytywanie się o rzeczy oczywiste i podstawowe zamiast wpisać to
    wyszukiwarkę to lenistwo do kwadratu

    wiadomo, że ładowarka usb dająca 5V nie nadaje się do bezpośredniego ładowania
    ogniwa,
    które może mieć góra 4,2-4,35V

    https://onvolt.pl/bms-co-to-jest-i-jakie-ma-funkcje/

  • 14. Data: 2023-07-12 19:44:12
    Od: Zbych <z...@n...org>

    Desoft wrote on 12.07.2023 10:07:
    > Padł mi akumulator w smartfonie - spuchł.
    > Winna okazała się ładowarka - daje 6,5V
    > Spotkał się ktoś z jakimś zabezpieczeniem przed takim przypadkiem?

    Jasne, kupić telefon obsługujący power delivery, wtedy będzie tolerował
    nawet i 20V na wejściu.

  • 15. Data: 2023-07-12 19:45:10
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    m4rkiz w news:u8mm3h$4vd$1$m4rkiz@news.chmurka.net
    > to nie jest żłobek, dopytywanie się o rzeczy oczywiste i podstawowe

    czym jest usenet?

    > zamiast wpisać to w wyszukiwarkę

    czym jest usenet?

    > to lenistwo do kwadratu

    czym jest lenistwo***3

    > wiadomo, że ładowarka usb dająca 5V nie nadaje się do bezpośredniego
    > ładowania ogniwa, które może mieć góra 4,2-4,35V
    > https://onvolt.pl/bms-co-to-jest-i-jakie-ma-funkcje/

    wyobraz sobie, ze sa ludzie, ktorzy bms nie odrozniaja od bsm. I co, nad
    gazem ich opalisz?

  • 16. Data: 2023-07-13 01:42:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u8lmse$3sk$1$Desoft@news.chmurka.net>
    user Desoft pisze tak:

    > Padł mi akumulator w smartfonie - spuchł.
    > Winna okazała się ładowarka - daje 6,5V

    > Spotkał się ktoś z jakimś zabezpieczeniem przed takim przypadkiem?

    Przed zepsuciem się ładowarki? Nie. Tyrystor jak krótkofalowcy stosują.
    Zwierający zasilanie w przypadku więcej niż 13,8v i leci bezpiecznik.

    Zwykle markowe ładowarkisię nie psują. Higiena ładowania.
    Nigdy z obcych, z autobusów, pociągów, ławek.

    Dobry zwyczaj nie pożyczaj od ludzi ładowarek.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 17. Data: 2023-07-13 13:40:01
    Od: Paweł Chorzempa <o...@g...pl>

    Desoft pisze:
    > Winna okazała się ładowarka - daje 6,5V
    > Spotkał się ktoś z jakimś zabezpieczeniem przed takim przypadkiem?

    Żeby więcej niż 5v bez negocjacji z urządzeniem ładowarka wystawiła, to
    się nie spotkałem. Mniej, to i owszem, w listwie zasilającej z
    dodatkowym bajerem w postaci wyjścia USB, Chińczyk odwrotnie wlutował
    elektrolita. Elektrolit jakimś cudem nie wybuchł.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2023-07-13 15:18:00
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.07.2023 o 11:28, Desoft pisze:

    > A 6,5V to prawidłowe napięcie?

    Oczywiście. Od kontroli ładowania jest BMS, który siedzi w telefonie
    najczęściej. Jak telefon badziew to ma gorzej albo bateria dupna to też
    się tak dzieje.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-07-13 17:38:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Jul 2023 19:44:12 +0200, Zbych wrote:

    > Jasne, kupić telefon obsługujący power delivery, wtedy będzie tolerował
    > nawet i 20V na wejściu.

    Bedzie, czy wynegocjuje sobie np 9V, i bedzie uwazał, ze wiecej
    tolerować nie musi?

    J.

  • 20. Data: 2023-07-13 17:43:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Jul 2023 15:07:18 +0200, Grzegorz Niemirowski wrote:

> [...]
    > innych miejsc. Np. na podstawie danych z czujnika temperatury może wyłączyć
    > ładowanie gdy telefon jest mocno nagrzany od leżenia na słońcu.

    Ale to jakis ambitny, bo znany mi z telefonu prosty:
    -odłącza ładowanie po przekroczeniu 4.4V (za duzo - telefon musi
    ograniczac do 4.2),
    -odlącza baterie przy spadku napiecia/zwarciu,
    -moze i temperatury pilnuje,
    -nic nie przekazuje telefonowi, bo nie ma jak ..

    J.