  • 31. Data: 2018-05-31 22:23:04
    Temat: Re: Zachodnie produkty..
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:5b0fe391$0$673$65785112@news.neostrada.pl...
    > A to przewrażliwienie wzieło się z powodu idiotów naprawiających
    > gwoździami itp. Było gdzieś zdjęcie wkładki topikowej w całości wytoczonej
    > ze stali :)

    Nie wystarczy to? :)
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_fOMfcrwfZp
    yX5Pba1iwEPuWkRSAKfB0q.jpg
    (trzeci ma dodatkową sygnalizację akustyczną) :)
    Ale, stalowego nie znalazłem, jedynie to, z mosiądzu ponoć...
    http://elektrykapradnietyka.com/wp-content/uploads/2
    017/03/mosi%C4%99%C5%BCny-bezpiecznik.jpg
    :P :) JEBB!! i https://www.youtube.com/watch?v=70as1pntbe8 :P

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 32. Data: 2018-05-31 22:24:37
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-05-31 o 20:53, Irokez pisze:

    > ehh, widzę kolega nie miał nieprzyjemności widzieć jak po wypadku
    > śmiertelnym to działa.

    Może jak raz przykład piecyków nie jest tu najlepszy, ale gdyby braciom
    Wright narzucono jakieś-tam "normy bezpieczeństwa", to g***no by
    powstało, a nie samolot.

    Irokez, ja wiem co masz na myśli, ale to, co poruszył Jacek - jest
    bardzo istotne. Przeważający odsetek, może i 95% ludzi - oczekuje
    bezpieczeństwa właśnie. Lecz cywilizacja do przodu jest pchana przez
    *ryzykantów*! - a jeżeli co i rusz zabrania się ryzykować, zaś postawę
    nie-ryzykowną się promuje i nagradza, to wróży to zmierzch cywilizacji.

    Jeszcze raz powtórzę: nie ma co ryzykować w sprawie piecyków, ale chodzi
    o zjawisko znacznie szersze, niż bojlery!

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 33. Data: 2018-05-31 22:45:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    > Osobiście nie miałem takiej nieprzyjemności, ale wiem jak to działa.
    > Po fakcie wszyscy są mądrzy z wyjątkiem "winowajcy". Natomiast obsesja
    > dupochronów, szkoleń, instruktaży, podpisów IMO jest tylko hamulcem
    > gospodarki i generatorem kosztów.

    Jednak konieczność posiadania wiedzy umożliwiającej zdanie egzaminu, daje
    przynajmniej częściowo gwarancję, że za takie rzeczy nie zabierze się Pan
    Zdzichu, co to o prądzie trójfazowym wie, że płynie trzema przewodami,
    jednym wolty, drugim ampery, trzecim cosinus fi..., a jak bezpiecznik
    piardnie, to nie wymusi spinki-wsuwki do włosów od żony, aby naprawić, bo
    przecież prąd wróci (a, że wypiździ prąd połowie wsi, "przecież ja nie
    wyłączyłem")... Zamiast podejść 100 m do GS-u i kupić wkładkę za 3 złote.
    Ale to jedno piwo mniej przecież... Naprawdę bym nie chciał, aby Pan Zdzichu
    mi COKOLWIEK naprawiał.

  • 34. Data: 2018-05-31 23:06:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-05-31 o 22:24, BaSk pisze:

    > Może jak raz przykład piecyków nie jest tu najlepszy, ale gdyby braciom
    > Wright narzucono jakieś-tam "normy bezpieczeństwa", to g***no by
    > powstało, a nie samolot.

    Ja to rozumiem, ale mówimy właśnie już o czymś "odkrytym" i opisanym a
    nie nowym.
    A co do postępu - przepisy i tak nie nadążają za nowinkami więc jakiegoś
    większego problemu nie ma.

    --
    Irokez

  • 35. Data: 2018-05-31 23:22:18
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-05-31 o 23:06, Irokez pisze:
    > Ja to rozumiem, ale mówimy właśnie już o czymś "odkrytym" i opisanym
    > a nie nowym. A co do postępu - przepisy i tak nie nadążają za
    > nowinkami więc jakiegoś większego problemu nie ma.

    Ależ jest problem, jak najbardziej: w tym, że już od przedszkola zabija
    się w dzieciach jakąkolwiek ciekawość, chęć do ryzyka, agresję i
    pomysłowość. Szkoła stała się narzędziem narzucania *podbitym* ludom -
    "właściwych" odruchów, oraz nie-myślenia.
    Czemu napisałem "podbitym"? Bo żaden tyran nie miał w dalszej
    przeszłości takiej szerokiej władzy, jak rządy dzisiejsze, bez względu
    na barwy partyjne...

  • 36. Data: 2018-06-01 09:53:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.05.2018 o 23:06, Irokez pisze:
    > Ja to rozumiem, ale mówimy właśnie już o czymś "odkrytym" i opisanym a nie nowym.
    Dodam jeszcze, że to formalizowanie i biurokratyzowanie wszystkiego
    niczego dobrego nie daje (poza pracą armii urzędasów).
    Niedawno podawano wiadomość o wywiezieniu przez policję nieprzytomnego
    gościa do lasu (gdzie zmarł). Rzecznik prasowy twierdził, że całkiem
    niedawno funkcjonariusze mieli szkolenie. Jak widać szkolenie nie chroni
    przed byciem łajdakiem.
    Podobnie szkolenie, audyt, czy jak tam zwał nie chroni przed byciem
    dyletantem.
    Na koniec zagadka:
    - jak się nazywa sytuacja w przedsiębiorstwie, gdzie wszyscy
    przestrzegają skrupulatnie przepisów, instrukcji, procedur itp.?
    ..
    .
    strajk włoski

    Jacek

  • 37. Data: 2018-06-03 12:03:23
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_fOMfcrwfZp
    yX5Pba1iwEPuWkRSAKfB0q.jpg
    > (trzeci ma dodatkową sygnalizację akustyczną) :)

    No i nawet amperaż wydaje się prawidłowy.

    > Ale, stalowego nie znalazłem, jedynie to, z mosiądzu ponoć...
    > http://elektrykapradnietyka.com/wp-content/uploads/2
    017/03/mosi%C4%99%C5%BCny-bezpiecznik.jpg
    > :P :)

    O toto właśnie :)

    JEBB!! i https://www.youtube.com/watch?v=70as1pntbe8 :P

    Ja tam transformatora nie widzę, to wygląda na odłącznik czy jak to się
    nazywa po elektrycznemu.

  • 38. Data: 2018-06-04 11:05:39
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    017/03/mosi%C4%99%C5%BCny-bezpiecznik.jpg

    > O toto właśnie :)

    Wydaje mi się, że to bardzo dobry bezpiecznik, na jakieś 75 kA, trudno mi
    oszacować :) Problem tylko, gdzie ma się ulać topiony materiał :) A to już
    gorzej... :/

    > Ja tam transformatora nie widzę, to wygląda na odłącznik czy jak to się
    > nazywa po elektrycznemu.

    Coby to nie było - zwarcie jest, to i wypieprza kombinację łuków i iskier...
    Jak tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=1Wo-KpeuCpo
    https://www.youtube.com/watch?v=V0XwgrSOmbo
    I cała rzesza filmów na YT...

  • 39. Data: 2018-06-04 12:50:08
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 11:05:38 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
    > Wydaje mi się, że to bardzo dobry bezpiecznik, na jakieś 75 kA, trudno mi
    > oszacować :) Problem tylko, gdzie ma się ulać topiony materiał :) A to już
    > gorzej... :/
    No po coś to okienko w oprawce jest;)

    Pozdrawiam,
    --