    From: Adam Kostorz <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakup auta firmowego i jego sprzedaż bez przerejestrowania
    Date: Wed, 10 Feb 2010 13:51:50 +0100

    Sligier pisze:
    > Witam,
    >
    > Dobrzy ludzie może ktoś jest oblatany w tych kwestiach i zechce pomóc.
    > Mianowicie mam możliwość zakupu auta firmowego na f-rę VAT i chciałbym
    > od razu to auto sprzedać bez rejestrowania go na siebie. Pytanie jest
    > tak naprawdę jedno - jak przeprowadzić taką operację najkorzystniej no
    > i nie narażając się urzędowi skarbowemu ?

    Jest to bardzo proste: kwota ze sprzedaży jest Twoim przychodem a kwota
    z faktury zakupu kosztem. Podatek płacisz od różnicy tych kwot wg.
    ogólnej skali. Jak nie masz działalności to podatek dopiero zapłacisz
    fizycznie na początku 2011r i być może skompensuje Ci się z innym
    rzeczami np. ulgami na dzieci itp.
    Optymalizacja:
    a) sprzedaż po okresie 6 miesięcy od daty zakupu
    b) sprzedaż po kwocie = kwocie zakupu, wtedy podatek=0

    Adam