  • 1. Data: 2010-02-10 13:08:45
    Temat: Zakup auta firmowego i jego sprzedaż bez przerejestrowania
    Od: Sligier <a...@p...pl>

    Witam,

    Dobrzy ludzie może ktoś jest oblatany w tych kwestiach i zechce pomóc.
    Mianowicie mam możliwość zakupu auta firmowego na f-rę VAT i chciałbym
    od razu to auto sprzedać bez rejestrowania go na siebie. Pytanie jest
    tak naprawdę jedno - jak przeprowadzić taką operację najkorzystniej no
    i nie narażając się urzędowi skarbowemu ?
    Pozdrawiam
    Sligier

  • 2. Data: 2010-02-10 13:51:50
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    Sligier pisze:
> [...]
    > tak naprawdę jedno - jak przeprowadzić taką operację najkorzystniej no
    > i nie narażając się urzędowi skarbowemu ?

    Jest to bardzo proste: kwota ze sprzedaży jest Twoim przychodem a kwota
    z faktury zakupu kosztem. Podatek płacisz od różnicy tych kwot wg.
    ogólnej skali. Jak nie masz działalności to podatek dopiero zapłacisz
    fizycznie na początku 2011r i być może skompensuje Ci się z innym
    rzeczami np. ulgami na dzieci itp.
    Optymalizacja:
    a) sprzedaż po okresie 6 miesięcy od daty zakupu
    b) sprzedaż po kwocie = kwocie zakupu, wtedy podatek=0

    Adam

  • 3. Data: 2010-02-10 15:01:33
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Optymalizacja:

    jak to ładnie nazwałeś ;-)

    brat

  • 4. Data: 2010-02-10 20:31:32
    Od: "Animal" <a...@a...al>

    >a) sprzedaż po okresie 6 miesięcy od daty zakupu
    >b) sprzedaż po kwocie = kwocie zakupu, wtedy podatek=0

    c) sprzedać dalej przez komis/f.vat marza