    From: Maciej Piechotka <u...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Zamknięta pętla
    Date: Fri, 23 Jan 2009 17:17:00 +0100

    Tomasz Kiełpiński <F...@p...onet.pl> writes:

    > Dzięki Maćku za zainteresowanie.
    >
    > Koncepcja brzmi dość ciekawie, ale (chyba?) nie spełnia moich
    > oczekiwań. Może spróbuję narysować o co chodzi?
    >
    > Przykład I:
    > .___. .___.
    > | | | |
    > |1,1|2,1|3,1|
    > . .___. .
    > | |
    > |1,2 2,2 3,2|
    > .___.___. .
    >

    > Przykład II:
    > . .___.___.
    > | |
    > |1,1 2,1 3,1|
> [...]

    To dobrze chyba zrozumiałem. Przejściu po linii daj koszt równy np. 1 a po
    braku X*Y*1000 (albo nie dawaj - to zapewne zależy od konkretnego
    algorytmu

    Jak masz taką sytłację:

    .__. .__.
    | | | |
    | | | |
    . .__. .
    | |
    | |
    .__.__. .

    I sprawdzasz dla dolnego kwadratu czy istnieje droga poza tą krawędzią i
    jaką ma długość (istnieje inna droga <=> jest pętla).

    Tutaj jest droga o długości 11 < 3*4*1000 = 12000 więc zamykamy pętle.

    . .__.__.
    | |
    | |
    . . . .
    | |
    | |
    .__.__. .

    Tutaj najkrótszą drogą jest 3*4*1000 (dokładnie przez 'nowo zaznaczone'
    pole [Albo - nie ma drogi]) więc nie zamyka to pętli.

    A algorytmów wyszukiwania drogi w grafie jest mnówtwo - choćby na
    wikipedii.

    Pozdrawiam

    PS. Brak rozgałęzień to wiedza czy wymóg? Jeśli wiedza to można iść po
    koleji zaznaczonymi krawędziami aż do końca. Jeśli wymóg to przypisz
    drogom z rozgałęzienia koszt 3*4*1000/uczyń nieprzechadzalnymi.
    --
    I've probably left my head... somewhere. Please wait untill I find it.
    Homepage (pl_PL): http://uzytkownik.jogger.pl/