-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Patryk <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zapieczona ośka
Date: Thu, 5 Aug 2010 17:09:39 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN
Lines: 59
Message-ID: <i3er8j$al2$2@node2.news.atman.pl>
References: <i3c87n$aiv$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089078073206.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: node2.news.atman.pl 1281028179 10914 89.78.73.206 (5 Aug 2010 17:09:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Aug 2010 17:09:39 +0000 (UTC)
User-Agent: tin/1.9.2-20070201 ("Dalaruan") (UNIX) (Linux/2.6.22-16-generic (i686))
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2301857
[ ukryj nagłówki ]Tata <k...@k...net.pl> wrote:
> W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła się (zatarła) ośka
> ramienia, rurka żelazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz
> szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i
> mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na ośkę "Penetrusem",
> strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na
> obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukałem też w
> pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w
> skuteczność operacji. Czy ktoś z Grupowiczów ma jakiś sprawdzony sposób,
> żebym mógł odblokować tą zapieczoną ośkę?
Nie mam przed oczami elementu, o którym piszesz, ale sprawdzony sposób
to:
-WD-40
-wibracje, uderzenia, udary
-czas.
Niestety, chemia działa przeciw nam - produkty korozji mają WIĘKSZĄ objętość
od materiału, który koroduje, który powoduje wytworzenie się luzu ujemnego
(ścicku).
Żaden środek nie usunie Ci rdzy ze szczeliny, ale może ją zmiękczyć.
Dlatego należy możliwie często uderzać młotkiem. Ja moczyłem tydzień i co
kilka-kilkanaście godzin naparzałem młotkiem z różnych stron uważając,
żeby tym uderzaniem nie pogorszyć - idzie jedynie o wibracje, których
zadaniem jest doprowadzenie WD-40 wszędzie i ewentualnie zmielenie
produktów korozji.
Podczas odkręcania można gwałtownie podgrzać element zewnętrzny.
Należy to zrobić gwałtownie i możliwie dużą temperaturą, ponieważ
zalezy nam na rozszerzeniu elementu zewnętrznego bez rozszerzania elementu
wewnętrznego. Potraktowałem palnikiem gazowym na propan butan przez
dosłownie kilkanaście sekund i od razu próbować odkręcać.
Wysoka temperatura również zmiękczy produkty korozji.
Powodzenia!
--
Patryk
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.10 19:11 Tata
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...
- 2025-07-21 Dokumenty zgromadzone przez Instytut Pamięci
- 2025-07-21 cashback
- 2025-07-21 Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- 2025-07-21 Gdańsk => Kotlin Developer <=
- 2025-07-21 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-21 Gdańsk => Programista Kotlin <=