eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) › Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
  • Data: 2018-02-19 18:41:29
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, February 19, 2018 at 5:04:44 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > Ale ja nie o tym a o jakimś mitycznym pierwszeństwie kierowcy nad
    > pieszym dopóki nie wejdzie na przejście - nie ma takiego przepisu ani
    > takiego pierwszeństwa. Kierowca nie ma nad pieszym pierwszeństwa ani na
    > przejściu ani tym bardziej na chodniku. Co ciekawe wielu kierowców tą
    > bzdurę powtarza, co jest po prostu niebezpieczne.

    Kierowca nie ma pierwszenstwa w sensie PoRD, tzn. pieszy moze wejsc na przejscie
    zmuszajac go do zmniejszenia predkosci, zatrzymania itp, ale pieszy ma tez obowiazek:
    sprawdzic, czy wchodzac na to przejscie nie wtargnie bezposrednio przed pojazd, czyli
    nie da kierowcy szansy na zatrzymanie.
    Lepiej/precyzyjniej ujmuje to konwencja o rd: "na innych przejściach dla pieszych
    piesi nie powinni wchodzić na jezdnię bez uwzględnienia odległości i szybkości
    zbliżających się pojazdów."