  • 1. Data: 2023-11-17 22:24:09
    Temat: Zasilanie RTX3060TI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Wymieniłem ostatnio kartę graficzną w swoim komputerze - zasłużona
    GTX1060 została zastąpiona przez RTX3060TI.
    Stara karta posiadała pojedyncze ośmiopinowe złacze zasilania. W nowej
    karcie są już dwa takie złącza. W komputerze znajduje się 700W,
    modularny zasilacz Be Quiet. Dołaczone do niego kable do zasilania kart
    graficznych mają na końcu dwie ośmiopinowe wtyczki, a sam zasilacz
    posiada możliwość podłączenia dwóch takich kabli.

    Na razie podłączyłem kartę do zasilacza za pomocą jednego kabla
    (korzystając z dwóch wtyczek na jego końcu).

    Teraz jednak zaczynam się zastanawiać czy jest to prawidłowym
    rozwiązaniem. Obecność dodatkowego złącza w 3060TI wynika jedynie z
    ograniczeń pojedynczej pojedynczego, ośmiopinowego gniazdka? Jeden kabel
    poradzi sobie z zasilaniem karty? A może do drugiego gniazdka powinienem
    poprowadzić zupełnie oddzielny kabel z zasilacza?

  • 2. Data: 2023-11-17 23:34:59
    Temat: Re: Zasilanie RTX3060TI
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2023 22:24, Atlantis wrote:
    > Jeden kabel
    > poradzi sobie z zasilaniem karty?

    https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/syody6/is
    _it_ok_to_power_3060_ti_with_one_pcie_cable/

    Ogólnie: jeden wystarczy. Ale prawda jest taka, że możesz się liczyć z
    poważną awarią gniazda, typu wytopienie wtyczki. 3060Ti to słaba karta
    (260W bodaj), ale jednak przepchanie 260W przez cienkie druty nie brzmi
    jak przepis na sukces. Sprawdź, czy to nie chońskie przekroje. Moje się
    grzały.

    > A może do drugiego gniazdka powinienem
    > poprowadzić zupełnie oddzielny kabel z zasilacza?

    Tak.

    Chodzi o zmniejszenie obciązenia gniazd/przewodów. Jesli możesz to
    zrobić - zrób.

  • 3. Data: 2023-11-30 12:25:45
    Od: pioruns <w...@c...pl>

    On Fri, 17 Nov 2023 22:24:09 +0100, Atlantis wrote:

    > Obecność dodatkowego złącza w 3060TI wynika jedynie z
    > ograniczeń pojedynczej pojedynczego, ośmiopinowego gniazdka?

    Zgadza sie.

    > Jeden kabel
    > poradzi sobie z zasilaniem karty?

    1x 8pin nie odpali karty, ona ma zapewne sensor ktory bedzie czekal na
    2x8pin zanim karta sie zalaczy. Ale Ty chyba pytasz o kabel z zasilacza
    ktory ma 2x8pin na koncu - odpowiedz na to ponizej.

    > A może do drugiego gniazdka powinienem
    > poprowadzić zupełnie oddzielny kabel z zasilacza?

    Tutaj heby zasugerowal zeby tak wlasnie zrobic, ale nie jest to konieczne.
    Ja mam zasilacz EVGA 650W, tez ma 2 grube kable, w kazdym 2x8pin. Przez
    lata uzywalem jednego kabla aby zasilic karte Radeon ktora bierze 2x8pin.
    Ale przy ostatniej przebudowie zainstalowalem drugi kabel, i teraz z
    kazdego biore 1x8pin, wlasnie zeby zmniejszyc obciazenie przewodow, jak
    mowi heby, jak mozna, to czemu nie.

    --
    pozdrawiam, pioruns