eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zawieszenie - zmiana wysokości
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 103

  • 1. Data: 2011-02-15 14:31:37
    Temat: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
    odwrotnej.
    Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania połowy
    auta?
    Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
    No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się jeździ
    wysokim autem bez jego kupowania. ;-)

    Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście
    5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.

    Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    kosztami pi razy drzwi?


  • 2. Data: 2011-02-15 14:51:33
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
    > odwrotnej.
    > Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
    > połowy auta?
    > Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    > Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    > krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika. No i Jarek miał onegdaj
    > rację, twierdząc że warto wypróbować jak się jeździ wysokim autem bez
    > jego kupowania. ;-)

    Załóż lepsze amortyzatory, z lepszym tłumieniem. Te co masz są już pewnie
    dość mocno zużyte, więc podczas np. zjeżdżania z krawężnika przód Ci
    lekko przysiada i uderzasz osłoną. Kolejna kwestia to zużyte elementy
    metalowo-gumowe -- to też obniża lekko zawieszenie. No i oczywiście
    sprężyny -- z czasem też "siadają".

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 3. Data: 2011-02-15 14:56:42
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości news:

    > Załóż lepsze amortyzatory, z lepszym tłumieniem.

    Same amorki to chyba zbyt mało, od początku auto wydawało mi się za niskie
    pod tym względem.
    Chcę mieć opcję zdecydowanie wyższą.

    >Te co masz są już pewnie
    > dość mocno zużyte, więc podczas np. zjeżdżania z krawężnika przód Ci
    > lekko przysiada i uderzasz osłoną.

    Nie, to nie to - chodzi o samo podjeżdżanie do krawężnika, gdy chcę przy nim
    zaparkować prostopadle.
    Albo choćby dziury na polnej drodze, o bryłach śniegu, nad którymi inni
    przejeżdżają, a ja je zaliczam nie wspominając.

    >Kolejna kwestia to zużyte elementy
    > metalowo-gumowe -- to też obniża lekko zawieszenie. No i oczywiście
    > sprężyny -- z czasem też "siadają".

    Wszystko prawda, ale nie o tym chciałem - nie chcę powrotu do standardu,
    tylko ewidetnego podwyższenia, najlepiej z możliwością regulacji.
    Da się bez wymiany połowy zawieszenia?
    Czy oprócz amortyzatorów i sprężyn trzeba pozmieniać też coś więcej
    (wahacze, stabilizatory czy co tam jeszcze jest w zawieszeniu
    wielowahaczowym)?


  • 4. Data: 2011-02-15 15:07:21
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "kml" <f...@g...lp>


    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...

    > Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    > kosztami pi razy drzwi?

    Mój znajomy kiedyś się dgrażał, że takie coś zrobi ale koszt był
    dramatyczny - amortyzatory, pompa ciśnienia i chgw co jeszcze. Do tego
    trzeba to ładnie spiąć i uruchomić. Gdyby był gotowy zestaw typu plug&play
    to można by o tym myśleć, ale rzeźbić samemu warto wyłącznie mając do tego
    pełne zaplecze warsztatowe oraz naprawdę konkretne środki zabezpieczone na
    ten cel.

    --
    pozdrawiam
    kml


  • 5. Data: 2011-02-15 15:10:15
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
    news:ije1ak$msl$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    >> kosztami pi razy drzwi?
    >
    > Mój znajomy kiedyś się dgrażał, że takie coś zrobi ale koszt był
    > dramatyczny - amortyzatory, pompa ciśnienia i chgw co jeszcze.

    Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie.


  • 6. Data: 2011-02-15 15:11:59
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: z <z...@g...pl>

    to pisze:
    No i oczywiście
    > sprężyny -- z czasem też "siadają".
    >
    Mam pod "koszyczkiem" sprężyny założoną tulejkę (jest w Almerze na tyle
    taki patent) Niestety skutkuje to "łomotem" podczas zjeżdżania z
    krawężników.
    Nie wiem dokładnie co wydaje taki dźwięk ale widocznie konstrukcja
    tylnego zawieszenia nie lubi takich manewrów :-(
    A jest tylko jakieś 2 cm wyżej niż fabryka przewiduje.

    z

    PS. W tym samochodzie wogóle zjeżdżanie z krawężników jest głośne.
    Z pasażerami jeździ się ciszej :-)


  • 7. Data: 2011-02-15 15:14:50
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "kml" <f...@g...lp>


    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:4d5a8944$0$2496

    > Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie.

    Będziesz co 4 miesiące demontował wszystkie graty, wkładał inne a potem
    ustawiał geomerię i zbieżność :)? Mechanicznie to OIDP wkłada się
    "podkładkę" pomiędzy sprężynę a amortyzator, ale głowy sobie uciąć nie dam.
    Są zestawy do podnoszenia samochód, gotowe, o 2cm rzuć okiem na alleprowizję
    może to Ci coś pomoże.

    --
    pozdrawiam
    kml


  • 8. Data: 2011-02-15 15:15:31
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, Cavallino wrote:
    >Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    >Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    >krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
    >No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się jeździ
    >wysokim autem bez jego kupowania. ;-)

    Tu najtaniej bedzie wypozyczyc :-)

    >Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście
    >5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
    >Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    >kosztami pi razy drzwi?

    pojedz najpierw gdzies na podnosnik.
    Trzeba zobaczyc o ile mozna kola opuscic zanim cos zacznie
    przeszkadzac. Wymienic sprezyny to latwo, ale czy potem nie zabraknie
    zakresu na wybojach.

    Regulacja to juz bardziej skomplikowane, koledzy rajdowcy moze
    podpowiedza jakies amoro-sprezyny z regulacja pod maska,
    inne .. taniej bylo od razu kupic cytryne :-)

    J.


  • 9. Data: 2011-02-15 15:18:54
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
    news:ije1ol$o8i$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:4d5a8944$0$2496
    >
    >> Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie.
    >
    > Będziesz co 4 miesiące demontował wszystkie graty, wkładał inne a potem
    > ustawiał geomerię i zbieżność :)?

    Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie.
    Ale po to się pytam, żeby się dowiedzieć - nie mam pojęcia szerszego o
    temacie.


  • 10. Data: 2011-02-15 15:19:55
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>


    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
    > odwrotnej.
    > Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
    > połowy auta?

    Ostatnio przerabiałem temat w Audi A4 z fabrycznie obniżonym zawiasem.
    Warsztat najpierw zaoferował założenie na McPhersony jakichś tulejek,
    podnoszących auto o 2 cm - miało to kosztować z robotą ca. 450zł. Później
    się z tego wycofali, gdyż okazało się, że brak takich tulejek jako
    oryginalnych części, a dotoczenie sprawiłoby zbyt duże trudności. Od pomysłu
    odstąpiłem, gdyż jedyną opcją byłaby wymiana sprężyn, a to już koszty
    dochodzące do tysiaka. Wygląda zatem na to, że sama wymiana sprężyn powinna
    wystarczyć. Pytanie tylko, co z amorami? Na pewno będziesz miał trudność ze
    znalezieniem rozwiązania, które da Ci możliwość nieskomplikowanej zmiany
    setupu lato/zima. Może przekładka Nivo z Mercedesa? :D Albo coś takiego:
    http://www.youtube.com/watch?v=JvlIOOVo050&feature=r
    elated ;)

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###
    ### staszek <tumabyćmałpa> sosenko <tumabyćkropka> pl | GG:3134157 ###

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: