  • Data: 2019-12-28 17:41:38
    Temat: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/12/2019 17:04, J.F. wrote:
    >> Którego?
    > Tak jakos "od zawsze".

    "Od zawsze" to np. były telefony z 256MB RAMu i działało to całkiem do
    rzeczy na starych OSach. Android 4.x przychodził zazwyczaj z 512 i
    wszystko banglało.

    > Poza tym skad Google i producent maja wiedziec ile ja programow
    > uruchomie i jakie ?

    No właśnie, skąd producenci laptopów wiedzą że do suwerenowaego laptopa
    trzeba wsadzić 4BG RAMu? Nie mogli by od razu 2^64B na zaś?

    No więc oceniają to i stwieradzja "adresat tego sprzętu potrzebuje
    wygenerować kod do Lidla, sprawdzić sefie koleżanki na face i czasem
    odpalić mapę. 2GB styknie aż nadto".

    > Google to moze wiedziec ile sam nawciskal roznych uslug, i ile RAM
    > jest potrzebne na "sam system".

    Łatwo to sprawdzić. Zrób reboota i zobacz ile zjadło RAMu. Nie zjadło 2GB.

    > Bo takie zalozenie projektowe ?

    Nie. To tylko bezpiecznik z powodu braku swapu. Bak swapu zaś z powodu
    dziadostwa produentów flash (małe prędkości, żałosne interfejsy,
    uszkodzenia przy zapisach).

    > Widze, ze nie tylko ja mam 200+ otwartych kart :-)

    Ja nie mam. Ale kilka dni temu miałem taki w ręce. Odpalanie chroma
    zajmowało z minutę. To nie była zabawka, to był taki zeszłoroczny flagowiec.

    > A czy muli ... mam wrazenie, ze to jakos malo RAM zajmuje.

    "muli" bo długo wstaje. Z resztą słowo "muli" jest rozumiane w dość
    interesujący sposób przez suwerena. Np. ostatnio trafiłem na hasło że
    się komuś muli youtube. Byłem przekonany że przerywa a tu się okazało że
    imbecyl włączył odtawrzanie na 0.75x i tak mu zostało...

    > Ale to nadal nie na temat - jak zamykasz ?
    > Masz tylko jedna otwarta karte ?

    Zamykam kiedy już nie potrzebuje. Podobnie jak wyrzucam papier toaletowy
    po zużyciu. To naturalny odruch.

    > Swiadomie lub nie, ale coraz ich wiecej.

    Nie, ledwo kilka ponad waniliowy android. Zdecydowana większośc ludzi
    poza doinstalowaniem whatsappa, face i messengera w zasadzie nic innego
    nie wrzuca. Co bardziej świadomi dorzucą jeszcze jakieś badziewie do
    lidla i tyle. Oczywiście nie wliczam dzieci, mówie o "zdrowej tkance
    narodu".

    > Wiec troche tego RAM trzeba.

    Nie, trzeba tyle ile obecnie sie zaleca. 2GB to jest i tak poniżające
    dla rozwoju informatyki, całośc tych duperelowatych aplikacyjek
    wyświatlajacych obrazki z przyciskami wyłacznie z powodu dziadowstaw
    programistów potrzebuje *aż* tyle.

    > A ile to jest "standardowa" ?
    > Bo dzis 3 do 4GB.

    Zależy z której półki. Obecnie w telefonach za 500-600zł następuje
    przejście z 2GB na 3GB. Osobiście kupiłem pół roku temu telefon z 2GB,
    używam ponadprzeciętnie i nie widzę potrzeby posiadania wiecej RAMu.
    Nijak nie obserwuje problemów o których mówią internetowe wyrocznie
    (czyli przygłupy z "recenzji" youtubowych).

    > Pytanie raczej na ile to naprawde potrzebne ... moze producenci
    > wliczaja tych 200 kart :-)

    Nie liczyłbym na to sądząc po ciągłej popularności śmieciowych telefonów
    1G RAM/8G Flash. Istnieje duża grupa ludzi którzy nigdy nic na nich nie
    odpalą. Głównie z powodu ograniczeń intelektualnych.

    Bilion razy ważniejsze jest mieć dożu flasha niż dużo ramu. Mój stary LG
    K8 w dniu zakupu miał wolnego koło 2GB flash, obecnie ma zawalone po
    sufit po resecie, pełnej aktualizacji systemu i braku jakichkolwiek
    ściągniętych aplikacji. To jest dopiero skandal.