    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zewn?trzny hdd do robienia backupu?
    Date: Fri, 6 Mar 2009 22:55:11 +0100

    ** WaLker <r...@g...pl> wrote:

    > Zastanawiam si?, co my?licie o u?ywaniu zewn. hadeka do backup?w, zamiast
    > p?yt DVD? Generalnie nie zauwazy?em, zeby kto? bra? pod uwag? tak?
    > alternatywe,

    Przecież od dawna się tak robi.

    > cho? moim zdaniem ma to mn?stwo zalet. Przewaga p?yt, to tylko cena- liczmy
    > 125 z? za 125 szt. czyli jakie? 500GB miejsca. Z kolei 500GB zewn. hdd to
    > jakie? 550 z?. R?znica powalaj?ca, ale...je?li nie ma ona znaczenia, to
    > uzyskujemy wygodny, szybki dost?p do danych, no i taki 2,5" hdd zajmuje 5
    > razy mniej miejsca ni? te125 p?yt.

    Oczywiście.

    > G??wne pytanie, to trwa?o??. Zak?adam jednak, ?e skoro hadek ma s?uzy? tylko
    > do backup?w, to by?by w??czany realnie raz na tydzie?. Zatem, czy
    > (zapominaj?c o kosztach) polecicie takie rozwi?zanie, czy mo?e ma ono jakie?
    > wady, kt?re do mnie do dotar?y (typu trwa?o??) ? :)

    Względem backupu na DVD ma same zalety. Oczywiście jeżeli zapewnisz kilka
    warunków takich jak:

    - przenoszenie i składowanie z odpowiednia starannością (dysk jest bardziej
    delikatny)
    - w momencie wykonywania kopii jednocześnie weryfikuj "zdrowie dysku" tzn.
    odczyty SMART, poprawność zapisanych danych itd.

    Drugi punkcik to proces bardzo podatny na automatyzację, po prostu podpinasz
    dysk, uruchamiasz skrypt czy coś i backup oraz weryfikacja odbywają się same, w
    przypadku płytek musiałbyś nimi wachlować, w przypadku dysku możesz iść w tym
    czasie do kina...

    --
    + ' .-. .
    , * ) )